Ik stond samen met Carl in de wachttoren en staarde doelloos uit het raam. 'Evy? Alles oké?' Vroeg Carl bezorgt. Ik schudde mijn hoofd. 'Ik weet waar je aan denkt. Maar die gouverneur weet echt niet waar wij verblijven.' Zei hij. Ik knikte. 'Het komt wel goed.' Zei hij. 'Nee. We wonen in een wereld waar we constant achtervolgt worden door een groep zombies. En mensen niet meer te vertrouwen zijn.' Zei ik. 'Niks komt goed. Driekwart van de wereld is dood, en de rest is gevaarlijk.' Zei ik. Carl kwam achter me staan en sloeg zijn armen om mijn middel, hij legde zijn hoofd op mijn schouder. 'Ik weet het. Maar Evy, geloof me er zijn nog genoeg goede mensen op de aarde.' Fluisterde hij. Ik knikte. 'Ik hoop het.' Carl grinnikte. 'Wat?' Vroeg ik. 'Je woont in een hele groep met goede mensen, en nog denk je dat iedereen slecht en gevaarlijk is.' Hij lachte. Ik zuchtte en rolde met mijn ogen. 'Aan jou heb ik ook weinig.' Mopperde ik. Carl kon er alleen maar om lachen. 'Jij denkt ook dat alles een grote grap is.' Zei ik. 'Je moet altijd blijven lachen.' Zei hij. 'Van wie heb je dat nou weer!?' Riep ik verontwaardigd. 'Michonne.' Zei hij. Ik draaide me om en sloeg mijn armen om Carl's nek heen. 'Je nieuwe vriendin?' Zei ik. Carl grinnikte. 'Ze is best aardig.' Zei hij. Ik legde mijn hoofd op Carl's schouder. 'Arme Carl. Hopeloos verliefd.' Grapte ik. Carl porde me in mijn zij. 'Ha Ha.' Zei hij sarcastisch. 'Ik ben verliefd op iemand anders.' Mompelde hij. Ik schrok. 'Oooh wie?' Zei ik. 'Je mag raden.' Zei hij. 'Ehm... Beth?' Vroeg ik. 'Tuurlijk niet!' Riep Carl. 'Dat waren alle jonge meiden.' Zei ik. Carl schudde zijn hoofd. 'Je vergat er een.' Ik keek hem niet begrijpend aan. Carl grinnikte. Hij gaf me een kus op mijn voorhoofd. 'Er is er nog eentje. Ze is lief.' Hij drukte een kus op mijn wang. 'Schattig.' Kus. 'En stoer.' Nog een kus. 'En van mij.' Ik staarde geschokt voor me uit. 'Weet je al wie?' Vroeg hij. 'Zeg jij maar.' Zei ik. 'Jij.' Zei hij. 'Oh...' Zei ik. 'Ik zeg net dat ik je leuk vind en je reageert zo?' Zei hij lachend. 'Ik denk het.' Zei ik. 'Je denkt nu vast dat ik een of andere creep ben.' Zei hij en hij keek verlegen weg. Ik schudde mijn hoofd en draaide zijn hoofd naar mij toe. 'Evy?' Vroeg Carl. Ik legde mijn vinger tegen zijn mond. 'Shhh.' Fluisterde ik. Ik leunde naar voren, Carl leunde naar voren. 'Sorry dat ik stoor.' Ik hoorde Carl verwoed zuchtten. 'Wat!?' Riep hij boos. Ik grinnikte en Carl draaide zich om naar Andrea. 'Wat is er Andrea?' Vroeg ik half lachend. 'De gouverneur wil de gevangenis overnemen.' Zei ze. 'We moeten het de anderen vertellen.' Zei ik. Andrea knikte en liep naar buiten, Carl en ik volgden Andrea naar de groep. Rick reageerde net zo verrast als mij en hij plande al een tegenaanval. 'We kunnen beter naar Woodbury.' Zei Michonne. 'Vanaf daar kunnen we aanvallen.' Zei Glenn. De groep stemde in met het plan. 'We vertrekken morgen.' Zei Rick. Ik knikte. 'Carl, Beth, Carol en Evy blijven hier.' Zei Rick. 'Waarom!?' Riep ik. 'Jullie moeten de gevangenis beschermen, en iemand moet op Judith passen.' Zei Rick. 'Dat is jou taak Beth. Carol jij houd de wacht en Evy en Carl, jullie beschermen de binnenkant van de gevangenis.' Zei Rick. Ik knikte. 'Best.' Zei ik. 'Nu gaan we slapen want morgen moeten we vroeg op.' Zei Hershel. De groep knikte en liep naarbinnen.
JE LEEST
Brown eyes. (TWD fanfic)
Fanfiction'Het leven buiten is anders. Als je even niet oplet dan wordt je in stukken gescheurd en sterf je een pijnlijke dood.'