Flashback.

54 3 0
                                    

'Boter, suiker en appelmoes.' Somde Carol op. 'Appelmoes!?' Vroeg ik. Carol knikte. 'We hebben geen eieren dus kunnen we in plaats van eieren, appelmoes gebruiken.' Zei ze met een glimlach. 'Oh.' Mompelde ik. Carol lachte. 'Haal jij dat dan even op?' Vroeg ze. Ik knikte en pakte het mandje van Carol aan. Ik kwam terug met de ingrediënten. Ik zette het mandje op tafel. 'Hoe kom je aan dit recept?' Vroeg ik nieuwsgierig. 'Ik maakte het thuis wel eens voor Sophia en Ed. Soms als we geen eieren hadden dan gebruikte ik appelmoes.' Zei ze. Haar blik veranderde bij de gedachte aan Sophia. 'Laten we beginnen!' Zei ik opgewekt. Carol's gedachte was weer bij mij en de koekjes. Ze pakte de ingrediënten en mixte het deeg. Ik smolt de chocolade. We waren klaar met het deeg. Carol legde de koekjes op de bakplaat en schoof die in de oven. Carol zette een kookwekker en liep naar de woonkamer. Ik volgde Carol naar de woonkamer en ging op een stoel zitten. Carol pakte een boek en begon te lezen. Ik hoorde boven iemand huilen. 'Judith. Ik ga wel.' Zei ik tegen Carol. Carol antwoordde iets. Ik liep de trap op naar boven en naar Judith's kamer. Ik tilde haar uit de wieg en wiegde haar heen en weer. Ze bleef huilen. 'Judy heeft honger.' Zei ik terwijl ik haar zachtjes kietelde. Ik liep naar beneden en pakte de pot met appelmoes. Ik pakte een plastic lepeltje uit de la en ging op de bank zitten. Ik voerde haar het overgebleven appelmoes. Ze gaapte. Ik pakte haar speen en gaf die terug aan haar. Ze viel weer in slaap. Ik liep naar boven en legde haar in haar wiegje. Ik hoorde de kookwekker afgaan en rende met twee treden de trap af. Ik liep naar de keuken, zette de wekker uit. Pakte ovenwanten en haalde de bakplaat uit de oven. Ik deed de koekjes op een bord en liep naar Carol. 'De koekjes zijn klaar.' Mompelde ik. Carol knikte tevreden. 'Sam komt waarschijnlijk zo.'

Brown eyes. (TWD fanfic)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu