'Pap?' Vroeg Carl bang. 'Het is niet wat je denkt Carl. Shane viel mij aan en...' Carl richte zijn pistool op Rick. 'Carl?' Vroeg Rick. Carl schoot op Shane die terug was gekomen. Shane viel weer dood neer. 'Ik snap het pap.' Zei Carl en hij stopte zijn pistool weer weg. 'Ehm... Rick...' Zei ik. 'Ja Evy?' Vroeg hij. 'Er komt een horde op ons af...' Zei ik, terwijl ik naar de duizenden Walkers keek. 'Fuck!' Riep Rick en hij greep zijn pistool en begon te schieten. 'JE LOKT ER ALLEEN MAAR MEER!' Riep Carl. 'Evy waarschuw de anderen. Probeer hier zoveel mogelijk mensen weg te halen! Carl blijf hier.' Riep Rick. Ik knikte en rende naar het kamp toe. 'WALKERS! EEN HORDE WALKERS!' Gilde ik. Iedereen stond op. Pakte hun spullen in en greep wapens. Rick en Carl kwamen aanrennen terwijl ze werden gevolgd door Walkers. Ik gaf Carl een doos met lucifers. 'Lok ze naar de schuur en steek die in de hens!' Riep ik. Carl en Rick knikten en renden naar de schuur. De overgebleven mensen probeerden zoveel mogelijk Walker's uit te schakelen. De schuur vloog in de fik en alle overgebleven Walkers liepen erop af. Rick trok Carl, Lori en mij mee in een auto en reed weg. 'Hoe zit het met de rest!?' Riep ik boos. 'Ze redden zich wel!' Riep Rick. Ik protesteerde heel erg tegen. Totdat Rick gek werd en er wat van zei. 'VERDOMME EVY! Kan je niet eens voor één keer je mond houden? Je bent net zo eigenwijs als je broer!' Riep hij. Ik wou weer protesteren maar Carl hield zijn hand voor mijn mond. 'Hou je kop.' Siste hij. 'We gaan hier overnachten.' Zei Rick. 'In een auto... Sirieus?' Zei ik. Rick knikte. 'Oké.' Zei ik. Rick had wat soep warm gemaakt en gaf dat aan Lori, Carl en mij. Ik bedankte Rick en at de soep voorzichtig op. Na het eten nam ik plaats op de achterbank en kroop dicht tegen Carl aan. Hij sloeg zijn arm om mij heen en trok me dichter tegen zich aan. Ik grinnikte en deed mijn ogen dicht, ik viel al snel in slaap. Lori gooide een jas over ons heen. 'Carl? Evy? Word wakker.' Lori schudde ons wakker. 'Mmmh?' Vroeg ik. 'We gaan verder.' Zei Lori. Ik knikte en krabbelde overeind. Mijn maag knorde maar er was bijna geen eten meer. We aten het laatste beetje eten op en reden weer verder met de auto. 'We worden gevolgd.' Zei Lori. 'Misschien is het de rest van de groep!' Zei ik hoopvol. Ik draaide me om en ja hoor ik zag Daryl al op ons afrijden met zijn motor. Hij klopte op het raam en Lori draaide het raam naar beneden. 'Hier verderop is een gevangenis!' Riep hij. 'Als we het leegmaken dan kunnen we er blijven!' Riep hij. Ik glimlachte. 'Zeg ja.' Mompelde ik terwijl ik mijn vingers gekruist hield. Carl lag te slapen. 'Ga jij voorop dan?' Vroeg Rick. Daryl knikte en ging voor de auto rijden. Na een tijdje kwamen we aan bij een grote gevangenis. We parkeerden onze auto's en begonnen de Walker's op het terrein uit te schakelen. De Walkers op het terrein waren allemaal dood. We gooiden alle Walkers op een hoop en verbrandden ze. 'Goed... Nu de binnenkant nog.' Zei Rick. We liepen naar binnen en splitsten ons op. Carl, Beth en ik moesten blijven om het celblok dat we als eerst hadden leeggeruimd. Op te ruimen. Ik zuchtte terwijl ik met een bezem de celblokken uitveegde. Ik claimde een cel voor mezelf en gooide mijn spullen op het bed. Beth kwam aanlopen met schone dekens. Ik dumpte mijn tas op de grond en maakte mijn bed op. Carl kwam ook aanlopen en hij claimde een cel die vier cellen verderop zat dan die van mij. 'Het ziet er naar uit dat we buren zijn.' Grapte ik. Carl grinnikte. 'Jup. De beste!' Zei hij lachend. Ik ruimde mijn cel op en legde mijn wapens onder mijn kussen. Mijn pijl en boog lagen onder mijn bed. Ik liep naar Carl's cel en plofte neer op zijn bed. Ik keek onder het bed en zag een stapeltje strips. Ik begon ze te lezen. 'Evy... Wat doe je?' Vroeg Carl. 'Lezen.' Zei ik. 'Je weet niet eens waar over het gaat.' Zei hij. Ik knikte. 'Nope. Dat weet ik niet. Daarom lees ik het ook.' Ik zuchtte en legde de strip weg. 'Laten we de anderen gaan helpen.' Zei hij. En hij trok me mee naar buiten.
JE LEEST
Brown eyes. (TWD fanfic)
Fanfiction'Het leven buiten is anders. Als je even niet oplet dan wordt je in stukken gescheurd en sterf je een pijnlijke dood.'