Kapittel 12: Ferie

349 25 1
                                    

Flere månder gikk og skolens dragelag vant alle kampene de var med i. Michelle følte seg bedre og bedre. Hun hadde blitt sterkere og klarte mye mer enn hun trodde hun kunne klare. Nå var det desember og snøen dalte ned og alle var kledd i vinter klær. Borgen var pyntet fra topp til bunn med julepynt. Når juleferien startet satt Michelle på toget sammen med alle andre som skulle hjem i ferien som var en god del. Når de ankom sentral stasjonen ble de møtt av forledre og familie. Michelle viste at de fra barnehjemmet ikke var der så når hun gikk av toget sa hun hade til Celina og Astrid og gikk til barnehjemmet.

På veien dit merket Michelle at folk så på henne, men hun brydde seg ikke. Hun skyndte seg og hun trodde hun aldri skulle bli så glad for å se barnehjemmet. 《Lenge siden vi har vært her.》sa Safira i hodet hennes. 《Ja. Det er det.》sa Michelle og gikk inn. Hun gikk inn i stua. 《Hallo!!》sa hun. 《Hei Michelle!》sa Emma og ga henne en klem. Det var full stas der. Alle drev å ryddet og pyntet. 《Emma skal ha gjester.》sa Max.《Og vi må hjelpe til.》sa Spencer mens de bærte ut et bord og satte det ved siden stuebordet. 《Michelle. Du er tilbake》Solveig kom å ga henne en klem. 《Du har sikkert hørt at vi skal ha gjester fra klassen til Emma, så du kan gå opp med sakene dine og pakke ut.》sa hun. Michelle nikket og gikk opp trappen med sakene sine.《Her er det full fres.》sa Safira inne i hodet på Michelle. 《Ja det er det》sa Michelle og sukket. Hun la kofferten på gulvet og la baggen i senga. Hun hadde akkurat satt seg ved skrivebordet med PC-en da det ringte på. Michelle ble sittende og skrev opp en liste på hva hun måtte skaffe seg før skolestart i Januar. Det ringte på flere ganger i den neste halvtimen. Det banket på døren og Solveig kom inn.《Michelle, kan du komme ned å hjelpe? Som å tenne på lysene?》spurte hun.《Sikkert.》 Sa hun. Solveig gikk ned trappen. Michelle reiste seg og gikk ned trappen.

Da hun kom ned til stua stod Emma der med sju andre jenter på hennes alder og lo av noe. Michelle gikk inn og tente på lysene på bordet med magi. Noen av jentene fikk øye på Michelle og sa noe til Emma og pekte på Michelle. Hun nikket og de gikk mot Michelle. 《Folkens detter er Michelle De Angelo. Hun kom tilbake fra Dragon i dag.》sa Emma. En jente med blåndt hår var den første til å si noe.《Jeg har hørt om deg fra søsteren min. Du er datteren til Leonardo De Angelo.》Michelle nikket.《Det er jeg. Og jeg tipper søsteren din er Alice.》sa hun. Jenta nikket. Michelle snudde seg mot Emma.《Trenger du hjelp så si i fra. Jeg går opp.》sa hun og snudde seg. Når hun gikk hørte hun jentene bak Emma hviske. Hun hørte ikke alt men hun hørte ordene svart og kaos. Hun gikk opp på rommet sitt og skrev ned en julegave liste. Hun måtte kjøpe julegave til sju på barnehjemmet pluss Solveig. Det ble åtte. Hun lente seg tilbake og så ut av vinduet. Det var fem dager igjen til jul så hun bestemte seg for å dra å handle dagen etter. Timene gikk og senere hørte hun ytterdøra gikk igjen. Hun så på klokka. Den var 10. Hun gjespet og la seg og drømte at hun stod ved en grav ved foten av skyggefjelet med Safira bak seg. Hun hadde på seg en sort topp, svarte jeans og svarte finger hansker til albuen. Hun var møkkete og hadde en bandasje på den høre armen fra skulder til albuen. Hun hadde også et stygt kutt på det hyøre kinnet. På ryggen hadde hun et sverd festet i en slire som hang på ryggen hennes. Michelle i drømmen snudde seg og så på Michell.《Pass på hvem du stoler på.》sa hun før Michelle bråvåknet.

Senere på dagen satt Michelle på en kafé med Emma. De hadde handlet inn julegaver til Solveig og resten på barnehjemmet. Nå satt de og drakk kakao mens snøen dalte ned utenfor. Michelle så på Emma. Det lange blånde håret og de lyseblåe øynene kunne overtale hvem som helst. En gang når hun og Michelle skulle ta en taxi til en svømmehall klarte Emma å overtale de som stod foran dem i køen til å slippe dem frem. Michelle smilte. For uten at Emma viste det hadde Michelle kjøpt noe helt spesielt til henne tidligere og satt det på rommet sitt på barnehjemmet. 《Hva er det?》spurte Emma og satte ned koppen. 《Ingenting. 》sa Michelle og fortsatte å smile. 《Du smiler. Og da er det noe som har skjedd.》sa hun《Så hva er det?》Michelle sukket. Hun hatet å lyve og gjør det aldri så hun fortalte noe halvveis sant og halvveis usant. 《Jeg tenker bare på om jeg skal skaffe meg en dragelue jeg kan gi til Safira.》sa hun og flirte. 《Åja.》sa hun og konsentrerte seg om kakaoen. Michelle hørte Safira sin stemme. 《Skal du det?》Michelle svarte med tankene.《Nei. Jeg måtte bare si noe så hun ikke ødelegger julegaven sin.》Safira svarte.《Hadde du tenkt å gi meg en lue?》spurte hun. Michelle klarte å la være å le.《Jeg har tenkt på det, men jeg skal ikke det.》sa hun. Safira lo og sa《Fint. For hvis du hadde det hadde jeg brent den.》Michelle himlet med øynene og reiste seg. 《Kom.》sa hun til Emma. 《Det er på tide å komme seg hjem.》De tok på seg jakkene sine og tok posene med julegavene og gikk.

Michelle våknet tidlig på julaften. 《God jul Safira. 》sa hun. Safira svarte kort etter. 《God jul Michelle. 》Michelle kledde på seg en svart joggebukse og t-skjorte og hadde håret løst. Hun skjekket at gaven til Emma var ok før hun gikk ned og lagde en skikkelig julefrokost. Ikke lenge etter satt alle ved bordet og spiste og kort tid senere satt alle i sofaen klare til å åpne gaver. Michelle og Emma rakte Magnus, Storm og Teresa sine gaver. 《Tusen takk!》sa de faktisk helt likt. Magnus og Storm hadde fått et kinogavekort hver med to billetter mens Teresa hadde fått et gavekort på favoritt klesbutikken sin. Tvillingene fikk en stor koffert med masse forskjellige feller, Erik hadde fått to billetter til en dragekamp og Solveig fikk en middag for to på en fin restaurant. 《Vent her》sa Michelle. 《Skal bare hente den siste gaven.》Hun reiste seg og løp opp på rommet sitt, grep gaven og gilk forsiktig ned for å ikke miste den. Før hun gikk inn i stua ropte hun til Emma.《Emma, lukk øynene!》Emma gjorde det så gikk hun inn og satte fra seg Emma sin gave foran henne.《Nå kan du se.》sa Michelle. Emma åpnet øynene og fikk store øyne.《Ååå tusen takk Michelle! 》sa hun og ga Michelle en klem. Michelle hadde gitt Emma en lyse brun brevugle som tutet glad. Emma ga den navnet Bjarke før det ringte på døra. Michelle gikk og åpnet og ble møtt av en hun kjente.《Klar?》 spurte Alex. Michelle nikket og grep jakka si. De hadde snakket om det lenge. Alex skulle ta med Michelle til graven til faren hennes. De gikk ut da Michelle fikk øye på en bladgrønn stor drage med gule øyne. 《Hei Leaf.》sa hun og gikk bort til den. 《Hei.》svarte han i hodet på Michelle. Leaf var dragen til Alex som bodde i dragestallen på skolen. Hun smilte og mumlet formelen som tilkaller Safira. Da Safira var klar satte Michelle seg på henne og Alex satte seg på Leaf. De lettet og startet på turen til graven til Leonardo De Angelo.

Bok 1 og 2: Den Siste Kaos MagikerenWhere stories live. Discover now