Michelle kom ut fra klasserommet til ildmagihistorie. Hun hadde nettopp blitt ferdig med ildhistorie eksamen og gikk mot spisesalen for å spise lunsj. Det var 3 uker igjen før sommerferien og hun var ferdig med alle eksamene. Bare de i de eldre klassene hadde de siste eksamene uken etter. Hun var trøtt etter flere uker med eksamener og øving, men hun synes hun gjorde det ganske bra. Hun gikk gjennom gangen forbi elever som kom ut fra klasserommene for de var ferdig med eksamen og de som var på vei til klasserommene for å ha eksamen. Det var også noen som stod rundt og pratet. Michelle gikk med rett rygg, senket skuldre og hevet hode. Det var fortsatt noen som viste at de ikke likte henne og hvsiket hver gang hun gikk forbi og så på henne med ikke hyggelige blikk. Michelle satte seg ved bordet sitt i spisesalen og så seg rundt. Det var ikke mange som satt og spiste lunsj. Hun forsynte seg med mat og begynte å spise. Etterhvert kom flere og flere og satte seg for å spise lunsj. Flere lærere dukket også opp og satte seg ved lærerbordet. Michelle så at Alex og rektor Stokke ikke var til stede. Hun spiste opp og tok baggen sin og gikk ut fra spisesalen.
Hun gikk ut i borggården og satte seg under er tre. Det var stekende sol ute og Michelle viste ikke hva hun skulle gjøre resten av dagen. Alt hun trengte å gjøre var å vente på at eksamenresultatene kom uken før sommerferien, og det var ikke flere prøver eller lekser så hun hadde mye fritid. Hun tok opp PC-en hun hadde i baggen og skrudde den på. Mens den skrudde seg på så Michelle seg rundt i borggården. Flere elever satt rundt i sola og slappet av ellee gjorde noe annet. Når PC-en skrudde seg på søkte Michelle opp Tåkefjellet. Hun leste seg igjennom informasjonen som var der, men det var ikke noe nytt. Hun satt der og gjorde forskjellige ting på PC-en i et par timer før hun gikk opp til kaostårnet for å gjøre seg klar til middag.
Michelle satt ved bordet sitt og spiste frokost mandag morgen 6 dager før sommerferien. De siste dagene var det eneste Michelle hadde gjort å være med Astrid, Celina, zuko og Michel. Fly litt på Safira og finne litt mere informasjon om Tåkefjellet, som hun ikke hadde klart. Hun tok en skje av frokostblandingen sin og akkurat samtidig hørte man vinger som blafrer og flere titalls ugler kom inn igjennom noen små vinduer i spisesalen. Uglene landet foran elevene og leverte et brev før de lettet og fløy ut. En svart ugle landet foran Michelle og hadde en gul konvolutt i nebbet. Michelle tok konvolutten og sa《Takk.》Ugla tutet og fløy ut. Michelle sa seg rundt. Alle de andre elevene i salen hadde også fått en gul konvolutt. Michelle så på sin. På den stod Michelle De Angelo. Hun skjønte det. Reaultatene for eksamene hadde kommet. Hun åpnet den og brettet ut det hvite arket inni og leste det.
Eksamenresultater for Michelle De Angelo:
Dårligste karakter 1
Beste karakter 6Ildhistorie - karakter 5+
Vannhistorie - karakter 6-
Lufthistorie - karakter 5
Jordhistorie - karakter 6
Magihistorie - karakter 6
Kampstrategi - karakter 5+
Kaoshistorie - karakter 6Gjennomsnitt karakter 6-
Du er herved klar for neste skoleår med strålende karakterer og nye fag.
Michelle pustet lettet ut og leste det igjen og kjente at hun fikk slappet av litt. Hun hadde gruet seg i flere dager på at karantene skulle komme, men hun forstod at hun ikke trengte å bekymre seg for noe. Hun brettet sammen arket og la det tilbake i konvolutten. Hun smilte. Hun fikk dra hjem etter et vellykket skoleår. Hun spiste opp frokostblandingen og reiste seg for å gå til timen i magihistorie.
Utenfor klasserommet til magihistorie møtte hun Astrid, Celina, Zuko og Michel. Hun gikk bort til dem og sa《Hei.》 Michel så på henne og svarte《Hei.》 Astrid så spent på henne.《Hvordan gikk det med deg?》 spurte hun《Jeg fikk 5 i gjennomsnitt.》Celina smilte 《Jeg fikk det samme.》 Zuko så super fornøyd ut og sa《Jeg fikk 4+》Michel la hendene i lommene og sa《Jeg fikk 5-》 Michelle svarte med litt glede i stemmen《Jeg fikk 6-》Alle de andre så på henne med store øyne.《Hva er det?》spurte Michelle og så på dem. Astrid bare så på henne og svarte 《Ingen har klart å få høyere enn 5+ i gjennomsnitt etter sitt første år siden Leonardo De Angelo gikk her. Han fikk også 6-.》 Michelle kjente ett stikk av smerte da Astrid nevnte faren hennes. Hun likte ikke noe særlig å snakke om han med andre. Hun trengte ikke å svare for hun ble reddet av professor Tamira som kom til klasserommet og åpnet det. Michelle og resten av elevene gikk inn og satte seg. Michelle satte seg ved en av de 6 bakerst pultene med Astrid, Celina, Zuko og Michel på de andre. Professor Tamira gikk frem i klasserommet og så utover klassen.《I dag fikk dere alle eksamenresultatene deres og jeg håper dere gjorde det bra.》 Sa hun og så på alle i klassen en etter en.《Siden vi er ferdig med å gå igjennom bøkene så har dere ingen lekser eller prøver, så derfor skal vi slå sammen hele skoledagen til å ha litt ekstra magi trening. Dere kan gå til kaosmagibruk rommet så skal dere en og en få en utfordring. Så da kan dere komme dere dit.》 Michelle reiste seg og gikk til rommet hun har brukt mye tid i.
Da Michelle og resten av kom til kaosmagibruk rommet satte alle seg på tribunen og ventet på at professor Tamira skulle si hvem som var først ute til å møte utfordringen sin. Professor Tamira gikk frem foran tribunen sammen med Alex og, som Michelle ble irritert for var der, professor Flint. Professor Tamira tok fram en liste og leste.《Ok den første som skal ut er Ole Isdal. Bare gå ut i rommet og så vil utfordringen din dukke opp uventet.》En lav gutt i blåe klær og med brunt hår gikk ned fra tribunen og ut i rommet. Rett etter han stoppet ble det skutt steiner mot han. Han var ikke rask nok til å reagere så steinene slo han ned. Mens professor Tamira hjalp Ole opp på beina gikk Alex frem og så på Michelle og de andre elevene mens han sa 《Dere må være forberedt på alt, uansett hvor og når du er. Neste!》Michelle og klassen så på klassekamerater tape utfordringen sin og vinne den. Folk ble kastet steiner på, ble skutt på av vannstråler, bli skutt på av ildkuler eller bli blåst avgårde. Michelle satt å så på med Michel, Zuko, Astrid og Celina mens hun ventet på sin tur, og det tok en stund.
DU LIEST GERADE
Bok 1 og 2: Den Siste Kaos Magikeren
FantasyI en verden full av magi. Finnes det en 14 år gammel ung og foreldreløs jente. Hennes navn er Michelle De Angelo. Slutten på sommerferien er her, og det er bare 3 dager igjen til skolestar. Michelle sitter på rommet sitt på barnehjemmet hun bor på...