Kapittel 59: Kongelig fest

244 21 7
                                    

Michelle satt i den hvit limousinen sammen med alle de andre fra barnehjemmet. De var på vei til slottet for å være med på den kongelige festen. Michelle hadde ikke lyst til å være med, men hun hadde ikke noe valg. Det hadde tatt Solveig, Emma og Teresa til å få overtalt Michelle til å ta på seg en lang pen svart kjole. Michelle satt der i dårlig humør med armene og beina i kryss i en svart lang enkel svart kjole med et langt snitt på den høyre siden. Håret hennes var løst med litt hår på hver sin side av hodet hennes festet på bakhodet med en stor sølvspenne formet som en drage. Skoene var flate og enkle. Hun hadde klart å overtale Solveig til å la henne  slippe å gå i høye heler. Hun så ut av vinduet mens de kjørte igjennom byen. Det var god stemning i bilen og alle virket glade untatt Michelle.《Se!》sa Teresa ivrig da de kjørte igjennom noen porter og inn på slottsplassen. Alle så igjennom vinduene og Michelle hørte mange wow og stilig. Michelle kikket forsiktig ut av vinduet og opp på slottet som var lyst opp i solnedgangen. Lys kom igjennom vinduene og penkledde folk kom ut av biler som var parkert foran den opplyste trappen opp til slottet.

Limousinen stoppet og døren ble åpnet. Alle klatret ut av bilen mes Solveig først. Michelle ventet til alle var ute før hun fulgte etter de andre ut av bilen. Hun gikk med hevet hodet opp trappen etter de andre. De store dørene ble åpnet for dem og de gikk inn. Mens de fulgte en lang gigantisk gang fuylt av malerier og andre ting sa Solveig《Jeg vil at dere alle er på deres beste oppførsel og ikke gjør noe dumt.》Hun sa det med en alvorlig stemme.《Det gjelder ihvertfall dere, Max og Spencer.》 Max og Spencer flirte bare. De bare skyndte seg nedover gangen, begge kledd likt. Gråe dressbukser og gråe skjorter med en dressvest over. Magnus og Erik fulgte etter dem. Magnus i en helt grå dress og Erik i dressbukse og en grå skjorte. Emma og Teresa bare så på hverandre og gikk videre med Solveig bak seg. Emma i en lang grå kjole med brodert bølgemønster på bunnen og et pærlefylt belte. Teresa hadde på seg en grå enkel lang kjole som hadde en lang arm. Solveig som gikk foran Michelle hadde på seg en mørkeblå lang kjole med et mørkeblått belte med lyseblå pærler.

De gikk helt til dem kom til en veldig høy dobbel dør. To tjenere åpnet dem og slapp dem inn. De kom inn i et gigantisk ballrom. Større enn spisesalen på Dragon. Den ene veggen var nesten bare vinduer og en stor glassdør, som var åpen, som ledet ut på en stor balkong med utsik over slottshagen. På den andre siden ovenfor vinduene var det en liten plattform med tre troner. En grønn stor i midten, en blå litt mindre til høyre og en grå og sølv til venstre for den store tronen. Det var den minste. Det var mange der fra før. Ca 75 stykker. Både unge og gamle. Til og med noen som var yngre enn Magnus og Teresa. Michelle likte seg der ikke. Alle gikk i enten blått eller hvitt hvis du var vannmagiker, grått hvis du ikke hadde noe magi eller var for ung, gult eller orange hvis du var luftmagiker, grønt eller brunt hvis du var jordmagiker eller rødt hvis du var ildmagiker. Hun følte at hun stakk seg ut. Hun gikk bort til Emma og Teresa som stod i et hjørne ved vinduene. Men de stod der og snakket så Michelle andre barn som var der. Ikke mange. Det var kanskje ca 15 barn der til sammen som var under 18 år. De som var litt eldre stod sammen og snakket. De som var yngre gikk rundt og utforsket. Michelle merket at folk så på henne. Flere ganger så hun at noen så på henne og snakket lavt sammen samtidig. Hun ignorerte det og prøvde å få med seg samtalen til Emma og Teresa.

Ikke før det hadde gått en halvtime siden Michelle og de andre på barnehjemmet hadde kommet skjedde det noe. Dørene ble åpnet og fire vakter kom inn. De stilte seg to på hver side av døra og døren ble åpnet på nytt. Inn kom kong Peter og dronning Alexa. Ved siden av dronning Alexa gikk prins Zen. Da de kom inn så alle på dem og bukket og neiet. Michelle neiet der hun stod med Teresa og Emma. Hun respekterte konge familien. De hadde gjort mye godt for landet. Michelle kikket forsiktig opp mens alle var opptatt med å neie eller bukke. Hun så at prins Zen prøvde å snike seg unna, men dronning Alexa merket det og tok tak i armen hans og dro han med seg da hun gikk sammen med kong Peter bort til tronene og satte seg. Da de satte seg rettet alle seg opp og festen fortsatte.

Bok 1 og 2: Den Siste Kaos MagikerenDonde viven las historias. Descúbrelo ahora