Michelle kom inn i et svart rom med noen svarte skinn sofaer, et svart bord med noen stoler og en lilla dør i enden. Det så ikke ut som om det var blitt brukt på lenge, fordi det var et tynt støv lag på møblene. Det var ingen der så Michelle tørket støvet av en stol og satte seg. Mens hun satt der så hun nærmere på den svarte steinen og ventet. veggen var ikke lydtette, for hun kunne høre latter og prat fra rommet ved siden av.
Det gikk noen minutter før den lilla døren gikk opp og en mann med brunt hår og blåe bukser og skjorte. Michelle syntes han så ut som å være i 30 årene. Noen måtte ha kommet inn i det andre rommet, for det var stille i rommet ved siden av. I hånda hadde han en dokumentmappe som han leste opp fra.《Michelle De Angelo. Født 15.april 2000. Kaos magiker. Datter av Leonardo De Angelo og Maria De Angelo.》 Han stoppet foran henne. Michelle fikk frysninger når folk sa navnet på moren hennes. Hun likte ikke at folk snakket om foreldrene hennes rett foran henne. Moren hennes døde etter hub ble født og faren hennes døde i krigen da hun var 5. Mannen så på henne.《Det er lenge siden det levde en kaos magiker.》Michelle reiste seg.《9 år er vel ikke så lenge.》sa hun og la armene i kors.《Uansett. Her er listen med det du trenger å ha med deg til skolen. Du vil trenge alt sammen.》sa han og ga den til Michelle førr han gikk mot døra.《Kom. Du skal møte opp med de andre som skal til magi skolen for å få felles informasjon.》sa han og åpnet døren.
Michelle fulgte han ut døra og ned en gang. Michelle holdt hardt rundt steinen i den ene hånden mens de gikk inn en grå dør inn til et nytt hvitt rom. Det var ingenting der bortsett fra 10-11 andre. Michelle så noen holde en grønn stein i hånden. Så gikk døra opp og flere kom inn. Her og der fikk Michelle glimt av noen orange, blåe og røde steiner i hendene på folk. Når alle stod der så Michelle at de var ca halvparten av alle som hadde møtt opp for å ta testen var der. 《Da er alle her.》hørte hun en mann sa. Michelle snudde seg og så at det var mannen med de blå klærne som snakket.《Alle dere som er her skal til magi skolen Dragon. De som ikke er her skal ikke dit. Dere har alle fått en liste av oss hvor det står ihvertfall hva dere må ha med dit. Bare husk på alt.》Michelle sin liste hadde hun ikke sett på enda. Hun hadde bare brettet den sammen og lagt den i lummen. 《På vei ut vil dere få utdelt en konvolutt med annen info dere må lese. Så er det steinene deres. Den er en billett fra nå av på hva dere hamdler. Dere skal også velge hvordan dere vil ha den. Som et armbånd for eksmpel. På vei ut skal dere gå til en som sitter ved et bord og si hvordan dere vil ha steinen. Hva enn dere må dere ikke miste denn. Det var alt. Da kan dere gå og få steinene ordnet.》en dør åpner seg og de gikk ut.
Når Michelle gikk inn på det nye rommet så hun rader med bord hvor folk satt med verktøy. Folk begynte å gå til hvert sitt bord med en mann bak som satt klar med verktøy. Michelle dro opp medaljongen sin og åpnet den og la steinen inni.《Den passer bra inni.》tenkte hun og smilte. Hun gikk til nærmeste ledige bord hvor en eldre mann med grått hår og gråe klær satt og drev med verktøyet sitt. Michelle stoppet foran bordet. 《Og hvordan vil du ha steinen din da. Hårbøyle, armbånd, halskjede eller noe?》sa mannen og så på Michelle. Michelle dro opp medaljongen sin og tok den av. Hun åpnet den og la steinen inni og la den på bordet.《Kan du feste steinen på den tomme siden av medaljongen?》spurte hun. Michelle så at mannen fikk store øyne når han så steinen og bildet, men han ble raskt normal igjen.《Det kan jeg godt.》Sa mannen og plukket ut noe verktøy og satte igang. Michelle så hvor lett hendene hans arbeidet med å lage et feste for steinen inne i medaljongen. Ca ti minutter senere var han ferdig.《Sånn. Da var det gjort.》sa han og ga medaljongen til Michelle.《Tusen takk.》sa hun og tok den imot og gikk mot utgangen. Når hun kom til døra så hun en dame i orange frakk dele ut konvolutter til alle som gikk ut. Da hun kom til døra rakte damen henne en konvolutt og sa《Les denne nøye. Det er lurt å få med seg alt.》Michelle gikk ut og videre mot bussen som hadde tatt med henne dit.《Å nei!》tenkte Michelle. Foran bussen stod en gjeng jenter fra den gamle klassen til Michelle og pratet og lo. Da Michelle var noen meter unna dultet en av jentene borti en annen jente med blont hår. Det var Alice Jellicore. Den gamle skolens mest populære jente og en av de som mobbet Michelle. De kom mot henne. Alice hadde en metallhårbøyle med mønster og en blå stein på toppen. Hun stoppet foran Michelle og sperret veien inn på bussen.《Så De Angelo. Ble du nøytral eller? Eller var du for redd til å gjøre testen uten faren din til stede?》Alle jentene lo.《Hva har det med deg og gjøre.》sa Michelle så rolig så mulig.《Å kom igjen. Bare hvis meg steinen din.》Michelle sukket og dro opp medaljongen og hviste henne steinen inni. Mange av jentene måpte og rygget litt unna. Alice så sur og redd ut på samme tid.《Hva....hvordan....umulig!》Alice rygget unna Michelle. Michelle smilte og gikk inn i bussen.《Ser ut som om at svart ikke er så ofte settnå lenger.》tenkte Michelle når hun satte seg.
Mens folk fant plassenen sine i bussen tok Michelle fram listen hun fikk utdelt og leste den.
Liste for hva en kaos magiker trenger (Det første året for alle er å få kontroll over kreftene så det blir ikke så mange forskjellige fag det første året):
-3 svarte skole uniformer
- Svarte klær nok til et helt skole år (vasking av klær er mulig)
-Svarte sko
-Svarte vinterklær (hvis du ikke drar hjem i høstferien og handler da)
-Svart treningstøy+badetøy
-Svarte hverdagsklær
-Magihistorie for 1.klasse
-Ildhistorie 1.klasse
-Vannhistorie 1.klasse
-Jordhistorie 1.kkasse
-Lufthistorie 1.klasse
-Kaoshistorie 1.klasse
-Kaos magi 1.klasse
-Vann magi 1.klasse
-Ild magi 1.klasse
-Jord magi 1.klasse
-Luft magi 1.klasse
-Kampstrategi 1.klasse
-Skrivesaker
-Annet du vil ha med etter eget ønske (men må være svart)Michelle leste igjennom om igjen og om igjen. Dette betydde at hum måtte dra til magigaten i sentrum for å handle inn. Og må gå i banken. Etter at faren hennes døde arvet hun alt av penger og eiendeler. Pengene ble lagdt i banken og eiendelene ble lagt i kjelleren på barnehjemmet. Hun så det var mye å handle så hun bestemte seg for å få med seg Emma på handlingen.
Senere på kvelden satt Michelle på rommet sitt på barnehjemmet med konvolutten i hånda. Hun åpnet den. Oppi var det to ark og en togbillett. Hun leste det første arket. Der stod det bare at toget til skolen gikk fra spor 7 fra sentralstasjonene i sentrum kl 11:00 presis om 2 dsger og at alle førsteklassingene skulle sitte i de grå togvognene. Billetten var i konvolutten. Annet enn det stod det at man skulle dra i skole uniformen og at en gang i måneden skulle det være dragespill hvor skolens dragelag skal spille mot en annen skole i landet. På det andre arket stod det bare regler og at det man tjener poeng for å gjøre noe bra og miste poeng hvis man bryter noen regler. På slutten av året blir det beste huset av ild, jord, vann, luft og kaos huset tildelt huspokalen. Michelle brettet sammen listen og arkene og la det i konvolutten med biletten. Hun reiste seg og la konvolutten på skrivebordet. Hun gjespet så la hun seg i senge og sovnet.
BINABASA MO ANG
Bok 1 og 2: Den Siste Kaos Magikeren
FantasyI en verden full av magi. Finnes det en 14 år gammel ung og foreldreløs jente. Hennes navn er Michelle De Angelo. Slutten på sommerferien er her, og det er bare 3 dager igjen til skolestar. Michelle sitter på rommet sitt på barnehjemmet hun bor på...