Kapittel 7: Togreise

484 32 2
                                    

Michelle og Emma slet seg gjennom magigaten med poser fulle av klær og annet til skoleåret til Michelle. Posene inneholdt svarte bukser, gensere, T-skjorter, topper, jakker og sko. Nå manglet de bare skolebøker. De hadde så mye å bære så de tok alt sammen tilbake til barnehjemmet før de fortsatte, siden det lå bare et par gater unna. Nå gikk de ned gaten mot bokhadelen. Det var en grønn bygning med bøker til utstilling i vinduene. Da de kom inn var det en god del folk der, så de måtte klemme seg frem til disken i enden av butikken. Da de kom dit sto en eldre mann i grønne klær bak den.《Hva kan jeg hjelpe dere med da?》spurte han og så på dem.《Jeg skal ha noen bøker for mitt første år på Dragon.》sa Michelle og åpnet medaljongen for å vise han steinen. Mannen bak disken fikk støre øyne og nikket.《Bli med meg》 sa han og gikk inn på bakrommet.《Emma. Kan du finne de bøkene som er her?》spurte Michelle mens hun gikk bak disken.《Sikkert.》sa Emma og snudde seg. Michelle gikk inn på bakrommet etter mannen. Når hun kom inn så hun massevis av hyller fulle av bøker.《Siden det ikke har levd en kaos magiker på lenge har jeg flyttet alle kaosmagiker bøkene inn hit. Ta det du trenger.》sa mannen og gikk ut.《Takk.》sa Michelle. Hun brukte litt tid på å finne det hun trenger, men til slutt fant hun kaoshistorie 1.klasse og kaosmagi 1.klasse. Så litt mere rundt og fant en bok som heter skjelden kaosmagi og handler om kaosmagi som er utrolig vanskelig å utføre. Hun tok de tre bøkene og gikk ut av bakrommet til Emma i butikken som stod og bærte mange andre bøker. De betalte for bøkene og gikk hjem til barnehjemmet.

Resten av kvelden brukte Michelle til å pakke en svart koffert med alle klærne og sko untatt skole uniformen som bestod av svarte jeans, en svart T-skjorte med en svart skinnjakke og svarte joggesko. Hun la også alle skolebøkene sammen med skrivesaker og skrivebøker der. Untatt boka om skjelden kaosmagi som hun la i en svart liten veskebag som hun hadde PC-en sin i sammen med boka, ørepropper, noe penger, en tegneblokk med planke sider og en gråblyant.

Neste dag sto Michelle gry tidlig opp og dusjet. Når hun var ferdig kledde hun på seg skole uniformen og bærte sakene sine ned. Hun sa hade til alle på barnehjemmet før Solveig kjørte henne til sentral stasjonen og fulgte henne til perongen. Michelle følte seg ubehagelig med at mange så på henne. Da de kom til perongen sto et langt tog der med flere vogner med forskjellige farger. Bakerst var bagasjevognene og foran den var de grå. Så de svarte. Så de røde. Så de grønne. Og så de orange. Og til slutt de blå foran.《Da ser jeg deg i juleferien.》sa Michelle og ga Solveig en klem.《Det gjør du. Ha det fint da. Og husk å skriv til oss.》sa Solveig og ga henne veskebaggen. De sa hade og Michelle gikk til de bakerste vognene og leverte inn kofferten sin før hun gikk inn på en av de grå vognene , som det stod i konvolutten at hun skulle gjøre, og fant seg en ledig kupe helt bakerst. Hun satte seg ved vinduet og la baggen i sete ved siden av. Utenfor vinduet var det en blanding av fargene rødt, blått, grønt, orange og noe grått. Hun så foreldre si hade til barna sine og andre som gikk inn på toget. Noen minutter gikk, så hørte Michelle en fløyte utenfor og alle gikk inn på toget. Så satte toget seg i bevegelse og litt etter var perongen ute av syne.

Michelle satt og så på at landskapet for forbi mens toget kjørte da hun hørte det banke på kupedøra. Michelle så mot døra. Den ble åpnet og to jenter stod der. En lav i blåe og hvite klær med blondt kort hår og klare blå øyne. Den andre var høy med orange og gule klær med langt blondt hår og lyse brune øyne.《Kan vi sitte her?》spurte hun med blå klær《Det er fult overalt.》Michelle nikket 《Selvfølgelig.》svarte hun. De satte seg med er sete imellom seg hvor de la en orange ryggsekk og en blå veske.《Jeg heter Astrid Friend.》sa hun i orange.《Og dette er Celina Cortes.》sa Astrid og nikket mot Celina.《Hei.》sa hun.《Hei. Jeg heter Michelle De Angelo.》sa Michelle. Hun så de så på hverandre.《Jeg har hørt om deg.》sa Celina.《Faren din var Leonardo De Angelo. Vi har hørt rykter på skolen, men vi trodde det ikke var sant.》De så litt nervøse ut syntes Michelle.《Vel alle ryktene er sanne. Når folk fant ut hvem jeg var ville ingen være ned meg.》sa Michelle og så ut av vinduet.《Vel, nå er det noen som vil det》sa Astrid.《Si hei til de nye vennene dine.》sa Celina og smilte. Michelle smilte tilbake. I flere år har hun vært alene. Nå har hun endelig fått seg noen virkelige venner.

Timene gikk og i løpet av det har Michelle blitt mere kjent med Celina og Astrid. Nå satt Celina og Astrid å leste hver sin bok. Michelle hadde også tatt fram sin egen bok og satt og leste Skjelden kaosmagi. Ettrr ca en time til banket det på kupe døra og en gammel dame kom inn.《Skal det være noe mat eller drikke jenter?》spurte hun dem og smilte.《En baguett med ost og skinke, og en cola.》sa Astrid.《Det samme.》sa Celina.《Det samme som dem.》sa Michelle og tok fram pengene sine.《Da blir det 40 kroner på hver.》sa damen og rakte dem maten og drikken. De betalte og spiste maten. Mens de spiste snakket de om skolens dragelag. Michelle fikk høre at det var 7 på laget og at når en elev var ferdig å gå på Dragon ble en ny elev valgt ved at et drageegg klekket foran personen. De satt og lurte på om de kom til å bli valgt eller om laget var fult.

Nå hadde de sittet på toget i ca 4 timer og de merket at toget saknet farten. Michelle, Astrid og Celina skyndte seg bort til vinduet og så ut. De så en lang perong, og når toget stoppet så de en lang vei som førte opp til en stor borg med tårn og alt. De gikk av toget og hørte en stemme rope 《Bare la kofferter så! De blir bragt opp til borgen senere! Bare ta med håndbagasjen!》Michelle, Astrid og Celina fulgte strømmen av elever opp veien mot borgen. På veien så de skog, en liten landsby og en gigantisk dragearena. Da de kom opp til borgen var det satt opp skilt hvor det stod at alle gamle elever skal gå til oppholdsrommene mens alle 1.klassingene skulle gå til aulan. Det var merket opp veien til aulan så de fulgte dem og endte opp i et gigantisk rom med en scene og flere rader med stoler. De satte seg bakerst og etterhvert fylte stolene seg. Så kom en eldre mann opp på scenen. Han hadde orange bukser og genser med en lang gul kappe med ermer og som rakk helt ned i gulvet. Han hadde hvitt skjegg og kort hvit hår. Han stoppet midt på scenen og så utover dem.《Skal si dere er ferre enn de som startet i fjor. Uansett velkommen til Dragon. Jeg er rektoren her, mitt navn er Kornelius Stokke. Dere vil alle få timeplanene deres på vei ut herifra.》han klappet hendene sammen.《Nå vil en av de eldre elevene i hvert hus følge dere til husets oppholdsrom. Alle som er vann magikere her kan følge Markus der og få timeplanen deres utdelt i utgangen.》En høy gutt med blont hår og blåe klær strakte armen i hveret og gikk mot utgangen.《Jeg ser dere senere.》sa Celina og gikk ut. Etter på gikk luft og så ild. Neste var luft.《Ser deg senere.》sa Astrid og reiste seg.《Sikkert.》 sa Michelle.

Til sutt var Michelle alene i rommet med rektoren på scenen. Han smilte til henne《ser ut som at vi må åpne kaostårnet igjen.》sa han og gikk mot døra. 《Bli med meg Michelle.》 Michelle fulgte etter han og lurte på hvordan han viste navnet hennes. De gikk ned en lang gang, opp noen trapper og ned en gang igjen.《Dette stedet er stort.》tenkte Michelle mens hun gikk etter rektor Stokke. Etter noen flere trapper og ganger kom de til en vindeltrapp som det så ut som gikk opp til et tårn. De gikk opp og etter en stund kom de til en svart dør. De gikk inn og Michelle trodde noe var galt med øynene hennes fordi alt hadde blitt svart. De hadde kommet inn i et stort svart og rundt rom. Det var litt kaldt der. Det var en svart peis med en svart skinn sofa med noen svarte skinn stoler på den ene siden. Og ved siden av var et svart bord med machene stoler. På den andre siden var det en liten videltrapp som gikk opp. Og rett ovenfor døra var det en liten veranda med glassdør.《Velkommen til oppholdsrommet til kaosmagikerne. Opp trappen er sovesalen, så det er bare å finne seg til rette.》sa rektor Stokke bak henne.《Takk.》sa Michelle. Rektor Stokke rakte henne noen ark og Michelle tok imot det.《Faren din ville vært stolt.》sa han. Michelle nikket.《Vel, alle skal spise middag i spisesalen om to timer. Jeg ser deg der.》sa han og gikk. Når han lukket døra satte Michelle igang. Hun startet med å fyre opp i peisen, men uten fyrstikker. Hun hadde klart å få litt kontroll over ildmagien sin så hun brukte den. Etter det fyrte hun opp faklene på veggene for å lyse opp rommet litt. Så gikk hun opp i sovesalen og fant kofferten sin der. Rommet var fylt med 4 svarte himmelsenger. Michelle valgte den nærmest vinduet. Hun la kofferten under senga og baggen oppi senga. Hun gikk ned igjen og merket at det var varmere i rommet. Hun gikk ut på verandaen og lente seg utover gelenderet. Hun hadde utsikt over borggården, dragearenan, skogen og innsjøen. Det var varmt i være og sola skinte.

Hun stod der i noen minutter og så på utsikten da hun skjekket klokka som hang på veggen. Den var kvart over fem. Hun lukket veranda døren, tok på seg skinnjakka og gikk ut. Hun hadde fått en nøkkel av rektoren da hun hadde fått tineplanen og et ark med beskrivelser til de forskjellige rommene. Hun sørget for at hun husket beskrivelsen til spisesalen sa hun gikk, men det var ikke nødvendig. Hun trengte bare å følge noen elever på vei til spisesalen. Og som den eneste kaosmagikern der, viste hun at hun måtte holde hodet hevet og ikke la seg bli plaget av blikkene til andre. Hun stoppet utenfor spisesalen og pustet ut. Hun hevet hode og gikk inn.

Bok 1 og 2: Den Siste Kaos MagikerenDonde viven las historias. Descúbrelo ahora