Kampen i landsbyen var et tema folk snakket om i flere uker etter. Det hadde gått tre uker og sikkerheten var fortsatt høy. Hvorhenn Michelle gikk var det en eller annen form for vakt. Til og med ved dragearenan var det vakter. Michelle la merket til det under treningen til finalen som var bare to månder unna. Michelle sin magi hadde vokst og vokst og hadde blitt mye sterkere enn det hun var da hun begynte på skolen. Hun, Michel og Zuko samarbeidet mye i gruppekamp og lignende og endte opp med å være sammen etter skolen sammen med Celina og Astrid. Alle elevene på trinnet til Michelle hadde oftere felles timer siden alle hadde begynt å få bedre kontroll over kreftene sine. Når det var felles timer hadde de enten felles historie time eller lag konkuranse mellom hele trinnet. Lekser ble det bare mere av og det vat så vidt Michelle klarte å slippe å få gjennsitting av professor Flint.
Michelle satt med Michel, Celina, Zuko og Astrid bakerst i klasserommet til professor Tamira som var en ung dame i orange klær som underviste i magihistorie. 《Fire månder igjen før sommerferien.》sa Zuko drømmende og lente seg tilbake og så opp i taket. 《Det er vel ikke så lenge. Tiden går fort nå.》sa Celina og satte seg ved pulten ved siden av Michelle. 《God morgen elever!》sa professor Tamira da hun kom inn i klasserommet og gikk fram til kateteret. Alle satte seg på plassene sine og så på professor Tamari. Hun tok en bunke ark og gikk rundt og delte ut et ark til hvær. Michelle så på arket hun hadde fått utdelt. På toppen stod det klassetur. Professor Tamari stelte seg foran klassen og sa 《I morgen så skal vi istedenfor vanlig skole dra til det nasjonale museet ved skyggefjellet og lære mer om krigen.》Alle jublet untatt Michelle som Knyttet nevene og klarte å la være å storme ut døra. Hun hadde ikke lyst til å dra til museet. Ikke bare fordi faren hennes sin grav var der, men det var også der det siste salget ble kjempet av opprørerne mens faren hennes tok den siste kampen på skyggefjellet. Hun stønnet. Av alle stedene til å dra på klassetur ble det skyggefjellet.
Resten av dagen gikk sakte forbi for Michelle. Det eneste folk på trinnet hennes snakket om var klasseturen. Den eneste gangen hun var fri fra den praten var i kaosmigibruk timene. Hun satt på gulvet i hallen til kaosmagi og så på Alex som stod foran henne og pratet.《Vi har vært igjenom all magi kaosmagi boka og der viser seg at du klarer alt sammen. Det er fortsatt fire månder igjen så for å ha noe å gjøre hadde jeg tenkt at du kan øve på å kontrollere alle fem elementer samtidig.》sa han og så ned på Michelle. 《Greit.》sa hun.《Det blir ikke lett.》Alex ristet på hodet.《Nei det blir ikke.》Han satte en skål med vann og en stein foran Michelle. 《Lukk øynene og konsentrer deg.》Michelle satte seg med bena i kors, rett i ryggen, hevet hodet og øyne lukket. Hun så for seg en svart liten flamme komme fram i luften foran henne og bli der. Hun åpnet øynene og den svarte flammen var der. Hun konsentrerte seg mer og en luft boble la seg rundt den sorte flammen. Hun konsentrerte seg hardere og en ild sirkel la seg utenpå luftboblen. Hun kjente svimmelheten komme, men konsentrerte seg mer til steinen løftet seg og ble til mange mindre steiner som la seg i en sirkel rundt luftboblen og ild sirkelen. Hun kjente hodet verke men fortsatte bestemt på å ikke gi seg. Vannet i skålen skjøt opp mot den sorte flammen i en stråle og la seg ytterst etter de små steinene. Nå satt Michelle og så på noe som lignet på en gjennomsiktig planet i forskjellige farger med en svart flamme inni. 《Bra.》sa Alex og så på det Michelle hadde skapt. Michelle løftet hendene og senket dem. Vannet gikk tilbake i skålen og steinene la seg i en pen haug ved siden av skåla. Ild sirkelen, luftboblen og den lille svarte flammen forsvant i løse luften. 《Her.》sa Alex og kastet en vannflaske til henne. Michelle tok den i mot og drakk. Svimmelheten og hodepinen forsvant og hun reiste seg. 《Gå til oppholdsrommet ditt og slapp av litt.》sa Alex. 《Du kan få gå tidligere siden det er siste time.》 Michelle nikket.《Takk.》sa hun og gikk.
Når hun kom til kaostårnet slang hun seg ned i stol og sukket.《Du brukte mye energi ved å gjøre det.》sa Safira i hodet på Michelle. 《Litt mere øving og det skal gå bra sa Michelle og sovnet. Etter det som føltes som sekunder våknet Michelle og så på klokka. Den var halv 5 som betydde at hun hadde sovet i to timer. Hun reiste seg, gikk å hentet baggen sin og satte seg ved bordet og tok fram leksene. Hun måtte skrive feridg en stil om Kongefamilien på to sider til neste magihistorie time. Hun var halvveis og hadde fortsatt mye igjenå skrive.
Etter tre kvarter var hun ferdig med stilen og var fornøyd med jobben, så hun tok på seg en skinnjakke og gikk til spisesalen for å få middag. Hun gikk ned den lange trappa fra kaostårnet og ned en lang gang hvor hun så flere elever på vei til spisesalen. Da hun kom dit satte hun seg ved bordet og forsynte seg med potetmos og biff. Hun spiste opp og da folk begynte å gå tilbake til oppholdsrommene sine gikk hun og. Da hun kom tilbake til kaostårnet var klokka bare sju men Michelle var helt død så hun bestemte å legge seg tidlig den kvelden. Hun gikk opp til sovesalen og tok en rask dusj før hun la seg i den svarte store senga og sluknet som et lys.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Bok 1 og 2: Den Siste Kaos Magikeren
FantasiaI en verden full av magi. Finnes det en 14 år gammel ung og foreldreløs jente. Hennes navn er Michelle De Angelo. Slutten på sommerferien er her, og det er bare 3 dager igjen til skolestar. Michelle sitter på rommet sitt på barnehjemmet hun bor på...