Kapittel 47: Hjemkomst

213 19 0
                                    

Det første Michelle gjorde da hun våknet dagen etter hun hadde kommet hjem, var å lagre numrene til Astrid, Celina, Zuko og Michel på mobilen sin. Det var en regel mot mobiler på Dragon som sa at det var forbudt å ha med seg mobilen til skolen. Den regelen ble lagd for å hindre mobbing på nett og så man kunne skaffe seg nye venner istedenfor å være sittende på en liten skjerm hele tiden. Hun lagret nummerne før hun stod opp og kledde på seg. Siden det var pent vær ute tok hun på seg en svart shorts og en svart t-skjorte og flettet det lange brune håret i en flette som hun lot henge nedover den ene skulderen hennes. Så gikk hun ned på kjøkkenet hvor Solveig drev å ryddet av skitne tallerkener av bordet.《God morgen.》da hun da Michelle kom inn på kjøkkenet.《God morgen.》sa Michelle og gikk bort til kjøkkenbenken for å lage seg frokost.《Har de andre dratt til skolen?》spurte Michelle og helte frokostblanding i en skål med melk. Solveig nikket.《De dro for nesten en time siden. Hele gjengen forsov seg så det ble litt kaos het, men alle kom seg avgårde i tide.》Michelle tok fram en skje fra skuffen og satte seg ved bordet og spiste frokostblandingen sin. Når Solveig var ferdig med å rydde på kjøkkenet sa hun《Jeg må dra på butikken for å handle litt mat og andre ting vi trenger, så jeg er hjemme rundt 2-3 tida.》Michelle nikket og sa《Greit.》Solveig gikk ut fra kjøkkenet og litt etter hørte Michelle døra ut åpne og lukke seg.

Etter at Michelle var ferdig med frokosten gikk hun opp og ryddet rommet sit. Hun støvsugde rommet så det ble rent og la på nytt rent sengetøy. Etter det pakket hun ut fra kofferten og la kofferten i et lite lagerrom under trappen hvor alle på barnehjemmet oppbevarte ting som kofferter, bagger, ski utstyr og sånt. Da rommet var ferdig ryddet så hun på klokka. Den var kvart på to og det betydde at Emma sluttet på skolen om 15 minutter. Siden hun ikke fikk se Emma kvelden før tenkte hun at hun kunne hente Emma på skolen. Teresa, Magnus og tvillingene hadde sluttet tidligere enn Emma og Erik siden de gikk i de yngre klassene. Hun skiftet til svarte jeans og svart topp og gikk ned til gangen i første etasje. Der tok hun på seg en svart skinnjakke og svarte sko og sa til Teresa som hadde kommet ut fra kjøkkenet.《Jeg går å henter Emma.》Teresa nikket《Ok.》sa hun og gikk ut i stua. Michelle gikk ut og begynte på veien mot skolen til Emma og alle de andre på barnehjemmet.

Da Michelle kom fram til skolen ringte det akkurat ut. Michelle gikk mot inngangen og stoppet da den ble åpnet og barn kom ut. Michelle så etter Emma i den store mengden av elever.《Michelle.》hørte hun noen rope. Michelle snudde seg og så Erik komme mot henne med noen venner bak seg. Michelle smilte og sa《Hei Erik.》Erik kom bort til henne og sa《Fint å se deg igjen.》 Michelle nikket.《Erik kom igjen da.》sa en av vennene hans. Erik snudde seg og sa《Ja jeg kommer snart.》 Erik snudde seg mot Michelle igjen og sa《Æm...kan du si til Solveig at jeg blir med noen venner og kommer hjem rundt sju tiden?》Michelle nikket og svarte《Ja det kan jeg sikkert gjøre.》《Takk.》sa Erik.《Vi ses i kveld》Han snudde seg og løp bort til vennene sine. Michelle snudde seg mot inngangen igjen og begynte å gå mot den.

Da Michelle kom inn på skolen fikk hun øye på Emma som stod å tømte skapet sitt for bøker og andre ting, siden det neste skoleåret ville hun gå på en annen skole. Michelle gikk bort til henne bakfra og grep tak i skulderne hennes. Emma skvatt til og snudde seg.《Michelle!》 Sa Emma da hun så henne. Michelle smilte og sa《Hei.》Emma ga henne en klem sa《Hvorfor er du her?》spurte hun. Michelle trakk på skulderne.《Det er lenge siden jeg har sett deg og jeg hadde ikke noe å gjøre, så jeg kom hit.》 Emma smilte《Hyggelig.》 Sa hun, men smilte forsvant da Emma så noe bak Michelle. Michelle var ikke overrasket av at noen stod bak henne. Hun hadde følt de komme. Michelle snudde seg og så en av de personene hun likte minst. Alice Jellicore. Hun stod der med to av vennene sine som Michelle hadde sett på Dragon. De hadde nesten aldri forlatt Alice. Der Alice var, var de. Det Alice gjorde, gjorde de. De var som Alice sine ekstra skygger. Ved siden av Alice stod en jente Michelle hadde sett en gang før. På Emmas fest før jul. Det var lillesøsteren til Alice. Michelle og Alice så hverandre i øynene og Michelle skjønte at Alice ikke hadde forandret seg. Hun var fortsatt selvopptatt, egoistisk og en mobber.《Ser man det.》sa Alice med avsky i stemmen《Det ser ut som at De Angelo rakk toget hjem. Og jeg som håpet at du ikke rakk det så jeg slapp å se deg i sommer.》 Michelle la armene i kors og spurte 《Blir du aldri lei av å plage folk?》Alice lo en liten latter.《Jeg plager ikke folk, De Angelo. Jeg forteller dem om de er bra nok til å bli godtatt av andre eller ikke.》 Michelle spilte overrasket《Virkelig? Da kan det ikke være mange som blir godtatt her i landet.》Alice så sur ut.《Kom Fluer.》sa Alice til lillesøsteren sin.《Vi går.》Alice gikk ut med vennene sine bak seg. Fluer vinket til Emma og formet ordet Hadet med munnen. Emma vinket tilbake og gjorde det samme. Michelle snudde seg mot Emma og sa《Det er på tide at vi også kommer oss hjem》Emma nikket og tok skolesekken sin og gikk ut etter Michelle ut døra.

Da Michelle og Emma kom tilbake til barnehjemmet var Solveig allerede der og holdt på å lage middag. Tvillingene og Magnud holdt på med en seiersdans i stua for å feire at skolen var over. Teresa satt i trappen opp til andre etasje og snakket i telefonen med en venn. Michelle gikk inn på kjøkkenet til Solveig og sa《Erik er med noen venner i kveld og er hjemme rundt sju.》Solveig nikket og sa 《Greit. Da blir det flere pannekaker på oss.》Michelle smilte og tok en iskaffe og satte seg ved kjøkkenbordet. Solveig rakte henne en avis og sa《Se på forsiden. Det er kanskje viktig for deg å få vite.》Michelle tok imot avisen og så på den. På forsiden var det et bilde av Fiory fengsl. Det sikreste fengslet i hele landet. Michelle leste igjennom artikkelen.

Farlig mann på rømmen

Søndag natt klokken 03:27 var det et innbrudd på Fiory Fengsl. Vitner sier at fire menn kledd i svart brøt seg inn i fengslet og hjalp en farlig mann med å rømme. Mannen var general Luke Steel, en av Tyfos, den onde, mest trofaste tjenere. Steel var stengt inne i en av de mest bevoktede cellene for livstid. Ingen vet hvor han kan være eller hav han vil gjøre. Det eneste fengsels direktøren er villig til å si er at i cellen hans var det skrapet inn i veggen en spiral med flammer rundt og med meldingen Skyggene vil returnere. Ingen vet hva dette betyr helt, men fengsls direktøren ber alle være forsiktige og at hvis noen har sett Steel kontakter de politiet.

Nederst på siden var det bilde av en mann i håndjern med svart hår ned til skulderne og kledd i en grå slitt drakt. Ansiktet var ondt og hadde et arr på det venstre kinnet. Armene på drakten var brettet opp så Michelle så tatoveringen på den venstre underarmen hans. En svart spiral med svarte flammer rundt. Michelle kastet fra seg avisen og gikk ut i gangen hvor hun tok på seg skoene sine og freste til Solveig som hadde fulgt etter henne《Jeg er tilbake om en halvtime-times tid.》 Hun gikk ut og smelte igjen døra bak seg. Hun gikk nedover gaten mens hun prøvde å roe seg ned. Hun gikk bare en vei mens hun tenkte på avisartikelen. Før hun viste det stod på det store torget foran slottet. Et høyt gjerde som gikk rundt et stort slott lagd av hvit stein. Foran porten var det en stor mengde med paparazzi som prøvde å overtale portvakten å slippe dem inn. Torget var stort ca like stort som 6 fotballbaner ved siden av hverandre og fult av mennesker. Rundt torget var høye bygninger og butikker og veier som gikk ut fra torget og ut rundt i Fiory. Et marked var satt opp på torget og tok nesten halve plassen av torget. For å få tankene på noe annet enn rømmingen fra fengslet bestemte hun seg for å ta en kikk på markedet.

Bok 1 og 2: Den Siste Kaos MagikerenWhere stories live. Discover now