Kapittel 49: Camp Magic

234 21 6
                                    

Michelle satt i passasjer setet foran i den store grå 8 seters bilen som tilhørte barnehjemmet. Solveig kjørte Michelle og alle de andre på barnehjemmet til camp magic. En 4 timers kjørerute fra Fiory. Michelle trodde hun aldri skulle bli så glad da de kom frem. Hun var lei av å sitte i bilen, hvor det var VELDIG bråkete. Da hun kom ut av bilen så hun seg rundt. De hadde parkert på en stor parkeringsplass med grus bakke og andre biler som slapp av sine barn som skulle på camp magic. Rundt var det skog, en stor innsjø og en STOR åpen plass med mange små hytter i skogkanten, tre store hytter midt på plassen som dannet en trekant og med en flaggstang i midten og en stor bålplass ikke så langt unna innsjøen. Mange barn løp rundt og hadde det gøy mens noen barn dro med seg bagasjen sin mot en av de store hyttene for å få skjekket inn. Michelle gikk bort til bagasjerommet på bilen til barnehjemmet og tok ut en stor svart bagg hun hadde pakket i og gitaren sin. Da alle hadde tatt bagasjen sin lukket Solveig bagasjerommet og fulgte Michelle, Emma, Erik, Max, Spencer, Teresa og Magnus bort til en av de store hyttene hvor man skulle skjekke inn.

De stod i kø for å skjekke inn i en liten lobby i det leiren kalte Hus A. Til slutt var det dems tur til å skjekke inn. En ung mann i rød bukse og en rød T-skjorte det stod camp magic på stod bak en disk med en pc og en perm foran seg.《Velkommen til camp magic. Kan jeg få navnene deres?》 Solveig la et ark på disken og sa《Vi er fra barnehjemmet i Fiory.》Mannen nikket og sa《Ja, selvfølgelig bare vent et øyeblikk.》Han slo opp permen og sa 《Max og Spencer, er de her?》Max og Spencer gikk frem og sa《Det er oss.》Mannen tok fram to nøkler, to ark og to små kart og la det på disken. Dere er på samme lag og skal til hytte 5.》Tvillingene nikket og sa 《Takk.》før de sa hade til Solveig og gikk.《Emma og Erik?》sa mannen og la to nye nøkler, ark og små kart på disken. Emma og Erik gikk frem og tok det imot.《Dere er på samme lag og skal til hytte 8.》 De nikket og sa《Takk.》de og før de også sa hade til Solveig og gikk.《Så var det Magnus og Teresa.》sa mannen og la enda to nye nøkler, ark og små kart på disken. Magnus og Teresa tok det imot.《Dere er da på samme lag og skal til hytte 13.》《Takk.》sa de og nikket. De sa hade til Solveig og gikk. Mannen pustet ut.《Så var det Michelle De Angelo.》 Michelle gikk frem til disken. Mannen gransket henne nøye før han sa《Du er da assistent leder og har eget rom i hus 3.》 Han la en nøkkel på disken.《Du vil finne skjemaer og annen info som du trenger på rommet sammen med uniformen din.》Michelle nikket og sa 《Takk.》 Hun gikk ut med Solveig og stoppet utenfor hus 1 for å si hade.《Pass på alle samme. Ok Michelle?》sa Solveig og så henne i øynene. Michelle nikket og sa《Ja da. Vi vil sikkert ha det kjempe gøy.》 Solveig smilte og gikk.《Hade.》sa hun og gikk.《Hade.》sa Michelle og vinket tilbake.

Hun stod der helt til hun ikke så Solveig lenger. Så gikk hun bort til hus 3 som var ved siden av hus 1 og gikk inn. I hus 3 var det en liten gang og mange dører med nummere på i første etasje og en liten trapp som ledet til flere dører i andre etasje. Michelle så på nøkkelen sin. Nummeret 17 stod det på en liten lapp som hang fra nøkkelen. Et skilt på veggen ved siden av trappen stod det 15-25 med en pil som pekte opp trappen. Michelle gikk opp trappen og ned en liten gang til hun fant rom nummer 17. Hun låste opp døra og gikk inn. Etter å ha lukket døra bak seg stoppet hun og så seg rundt i rommet. Rommet var ca 3x5 og hadde tre vegger med et vindu ovenfor døra. Innerst i det ene hjørne var det en seng med et nattbord ved siden av. I hjørne ved siden av døra var det et skap og i det andre innerste hjørne ovenfor senga var det en grå lenestol og ved siden av det var det en liten hylle under et speil. Hun la baggen sin og gitaren på gulvet ved siden av lenestolen og satte seg i senga. Hun tok opp noen ark som lå på nattbordet og leste dem.

Program
08:00 frokost
09:00 aktivitet
10:30 aktivitet
12:30 lunsj
13:30 fritid
14:30 lag konkurranse
16:00 konkurranse alle mot alle
17:30 middag
18:30 fritid
20:00 leirbåle
21:00 fritid
22:00 alle i sin hytte
23:00 stille i alle hytter

Michelle bladde om til neste ark og leste.

Michelle De Angelo sitt vaktsjema
Dag 1 bueskyting
Dag 2 hinderløype
Dag 3 magihistorie-nattvakt
Dag 4 våpentrening
Dag 5 valgfri aktivitet
Dag 6 lagtrening
Dag 7 lagkonkurranse

Hun tok fram det siste arket og leste det.

Alle assistent ledere og ledere skal gå i uniform hele tiden som de vil finne i skapet på rommet sitt. De skal følge med på at alle leir deltakerne deltar i aktivitetene og at de følger alle reglene.
Alle assistent lederne skal gjøre det de får beskjed om av lederne og være på posten de har fått utdelt mens deltakerne driver med aktiviteter.
Alle assistent lederne og lederne vil bli satt opp på nattvakt minst en natt for å passe på at ingen av deltakerne sniker seg ut om natten.
Noen av assistent lederne vil bli plukket ut hver dag for å lage et opplegg til leirbålet. Alle kommer ihvertfall til å bli plukket ut en gang.

Michelle la arkene på nattbordet, reiste seg og gikk bort til skapet og åpnet det. Inne i skapet lå det to svarte t-skjorter med ordene camp magic i gråe bokstaver. Det samme stod det på to svarte topper. En svart caps lå også der med de samme gråe bokstavene og et svart bånd man skulle ha rundt armen. På båndet stod det AL for assistent leder. Siden det var stekende varmt ute tok hun på seg en svart shorts sammen med en av de svarte uniform toppene sammen med båndet som hun festet rundt den høyre armen. Så gikk hun bort til speilet og flettet håret sitt og lot den henge nedover skulderen. Da hun var klar til å gå ut var det noen som ropte i en megafon《Da er det lunsj! Kom til hus 2!》Michelle tok nøkkelen sin og gikk ut fra rommet sitt og låste døren. Hun puttet nøkkelen i lomma og gikk ned trappen hvor hun så andre assistent ledere og ledere som var på vei til hus 2 for å fa lunsj. Hun gikk ut av hus 3 og fulgte etter alle de andre mot hus 2. Hun gikk inn og kom inn i et stort rom med mange små bord med stoler rundt. På hvert av bordene var det en pappbit med et nummer på. Et annet bord hadde en pappbit som det stod AL. Rundt bordet satt to andre med et bånd rundt armen med bokstavene AL. Hun gikk bort til bordet.《Hei.》sa en jente med brunt kort hår og med blåe klær.《Er du også assistent leder?》spurte hun. Michelle nikket og svarte.《Ja.》En gutt med blondt krøllete hår og grønn kort bukse og brun t-skjorte sa《Kult. Da skal du sitte her.》Michelle dro ut en stol og satte seg.《Jeg heter Camilla.》sa jenta.《Camilla Viklund.》《Og jeg heter Markus Kastillo.》Michelle sa《Hyggelig å møte dere. Jeg heter Michelle De Angelo.》 Michelle skulle ønske hun ikke hadde sagt hele navnet sitt, for Markus og Camilla fikk store øyne og måpte.

Bok 1 og 2: Den Siste Kaos MagikerenWhere stories live. Discover now