Michelle satt på biblioteket og bladde i boka navn på ukjente fjell i håp om å finne noe om Tåkefjellet. Hun hadde alt lett i bøkene Glemte fjell, Fjellboka og hellige fjell uten å finne noe. Det var ikke mange bøker på biblioteket om fjelle, så hvis ikke hun fant noe i navn på ukjente fjell måtte hun vente til hun kom hjem til sommerferien og lete i biblioteket i nærheten av barnehjemmet. Hun bladde i boka og samtidig mistet håpet på å finne noe mer og mer mens hun nærmet seg slutten av boka. Men på den siste siden i boka fant hun det. Øverst på siden stod det Det ukjente og mystiske fjellet Tåkefjellet. Hun leste den korte teksten under.
Tåkefjellet er er ukjent fjell som ligger 50 mil sør unna Fiory som er hovedstaden i landet Magica. ingen har klart å kartlegge det eller komme seg rundt på fjellet. Folk som går opp på fjellet går seg bort og klarer ikke å finne veien tilbake. De som har klart å komme seg ned fra fjellet sier at en tåke ligger på fjellet, selv om man ikke kan se den når man står ved bunnen av fjellet. Det er derfor fjellet heter Tåkefjellet.
Det sies også et et monster skal holde til på fjellet. Ryktene sier at den vokter en skatt, men ingen levende har sett det men noen sier de har hørt det.
Det er en gammel legende om fjellet som sier at en familie har bor på fjellet og har holdt til der i flere generasjoner. Men ingen vet om det er sant.
Michelle leste det siste avsnittet igjen. Ordene familie og generasjoner satte seg fast i hjernen hennes. Det satte seg fast med alle de andre minnene hun hadde og ting hun husket. Som marerittet hun hadde på klasseturen til museet. Det klarte hun ikke å glemme. Hun tok boka og gikk til disken ved inngangen til biblioteket. Bak disken satt en gammel grå dame og leste en bok. Det var bibliotekaren fru Mist. Michelle la boken på disken og spurte《Kan jeg låne denne?》 Fru Mist så opp fra boka hun leste og så på Michelle og videre til boka Michelle hadde lagt på disken.《Det kan du.》sa hun og tok fram en perm og åpnet den. Hun la den foran Michelle sammen med en penn.《Skriv dato, navn, alder, element og navn på boka her så er den lånt. Bare lever før siste skoledag er du snill.》Michelle nikket og skrev ned på skjemaet i permen det fru Mist sa hun skulle skrive. Da hun var ferdig la hun fra seg boka og gikk tilbake til sakene sine. Hun la boka i baggen og ryddet opp bøkene hun hadde brukt før hun gikk ut fra biblioteket og opp mot kaostårnet.
Da Michelle kom opp til kaostårnet sukket hun da hun så alle bøkene som lå på bordet i oppholdsrommet. Det var ikke lenge igjen til sommerferien, men før den så kom alle avslutningseksamene i alle fagene hun hadde, som var mange fler enn de andre elevene hadde. Som kaosmagiker hadde hun veldig god hukommelse, så hun kunne mye av det hun skulle få på eksamene, men det var fortsatt noe hun måtte øve på og hun viste at hun måtte prioritere det fremfor alt det andre. Hun satte seg ned ved bordet og åpnet en av bøkene om jordhistorie. Det var litt under 2 månder igjen til ferien, men den første eksamenen hennes var i jordhistorie og var 5 dager unna. Hun satt å leste det hun ikke husket så godt en stund til en klokke ringte.《Middag.》sa Safira inne i hodet på Michelle. Michelle smilte og svarte.《Ok.》 Hun reiste seg fra bordet og tok på seg en svart hettejakke og gikk ned fra kaostårnet.
På veien til spisesalen møtte hun på Astrid og Celina. De snakket om eksamene mens de gikk mot spisesalen. 《Når skal du ha eksamen Michelle?》spurte Celina. 《Onsdag neste uke har jeg den første av 7.》svart Michelle og sukket. Astrid måpte《Av sju?》spurte hun. Michelle så telte på fingrene mens hun sa《Kaoshistorie, jordhistorie, vannhistorie, ildhistorie, lufthistorie, magihistorie og kampstrategi.》 Celina så på Michelle.《Vi har bare tre.》sa hun.《Jeg har vannhistorie, magihistorie og kampstrategi.》Astrid nikket og sa《Jeg har det samme, bare lufthistorie istedenfor vannhistorie.》Michelle bare så fremover med hodet løftet og rett i ryggen mens hun hørte på Astrid og Celina snakke om klær.
Da de kom til spisesalen måtte de splitte opp som vanlig.《Snakkes.》sa Astrid og gikk til bordet sitt.《Hade.》sa Celina vinket. Michelle vinket tilbake.《Hade.》sa hun og gikk til det lange bordet hun satt alene ved tre ganger om dagen, untatt på lørdager og søndager da man kunne gå til landsbyen og spise lunsj der. Michelle satte seg ved boret til kaosmagikerne og ventet på at middagen skulle bli servert. Hun måtte ikke vente lenge før de små tornadoene kom inn med maten. Flere forskjellige retter ble satt foran Michelle og ikke lenge etter ble salen fylt av stemmer, latter og bestikk som skrapte mot tallerkener. Middagen varte ikke lenge før de første reiste seg fra bordet og gikk ut av spisesalen. Michelle hadde mye å øve på til eksamene, så hun spiste fort og gikk ut fra spisesalen etter de andre som var ferdige med å spise.
Michelle gikk nedover en folketom gang på vei til kaostårnet. Hun følte at de fulgte nøye med på hver eneste bevegelse hun gjorde. Hun var lei av å ha barnevakt så hun knipset og mumlet《Kaosmagi - Skyggeteleportering.》Hun sank sammen med skyggene i gangen og dukket opp i oppholdsrommet i kaostårnet. Hun følte at de som hadde fulgt etter henne var borte og ikke var i nærheten. Hun sukket og gikk bort til bordet med alle bøkene stablet oppå hverandre. Hun tok fram en bok fra biblioteket om jordhistorie og begynte å lese. Hun satt oppe lenge og leste til eksamen. Ikke før klokka var tolv gikk hun å la seg. Hun gikk opp på sovesalen, skiftet og la seg i senga og sovnet nesten med en gang.
أنت تقرأ
Bok 1 og 2: Den Siste Kaos Magikeren
خيال (فانتازيا)I en verden full av magi. Finnes det en 14 år gammel ung og foreldreløs jente. Hennes navn er Michelle De Angelo. Slutten på sommerferien er her, og det er bare 3 dager igjen til skolestar. Michelle sitter på rommet sitt på barnehjemmet hun bor på...