Kapittel 27: Mobberne

269 19 2
                                    

Emma og Michelle tok på seg jakkene sine, Emma en grå olajakke og Michelle en svart skinnjakke, før de gikk ut døra på barnehjemmet på vei til senteret for å shoppe. De gikk ut døra og nedover gaten. Senteret var 15 minutter unna så det var ikke langt å gå. Michelle hadde håpet at dagen ville gå uten problemer, men der tok hun feil. De hadde bare gått i ca 5 minutter før de ble stoppet av noen fra skolen til Emma. Fem gutter og tre jente. Michelle kjente igjen en av jentene og tre av guttene fra rektor Holm sitt kontor, men hun viste ikke hvem de andre var. De stilte seg i en halvsirkel rundt dem. Michelle stod litt bak Emma med hendene i lommene og bestemte seg for å la Emma ta seg av det. En av guttene gikk frem mot Emma. Michelle kjente han igjen fra rektor Holm sitt kontor.《Hva er det du vil Mattis?》spurte Emma og la armene i kors.《Hva tror du?》sa Mattis.《Hevn. Det er din feil at vi fikk gjennsitting i en uke. Hvis du hadde blitt på det dumme barnehjemmet og ikke hadde vist det stygge trynet ditt på skolen den dagen hadde ikke det skjedd.》Alle de andre lo. Emma sa ingenting. Hun så utrolig lei seg ut. Mattis og gjengen hans fortsatte å le og ville ikke stoppe. Michelle kjente sinne bygge seg opp i henne. Hum gikk bort til Emma og la en hånd på skulderen hennes. Hun gikk et par skritt mot Mattis og han sluttet å le.《Kødder du med henne, kødder du med meg.》sa hun kaldt. Mattis så sur ut.《Vil du ha bank eller?》sa han sint. Michelle så bare på han med kalde øyne. Mattis sa surt.《Greit. Du ber om der!》Han løftet neven og slo mot ansiktet til Michelle, men hun var en av de beste på trinnet hennes i slåsskamp så hun bare dukket unna og sparket beina hans under han. Han falt i bakken med et dunk.《Du burde vite bedre enn å angripe en kaosmagiker uten en plan.》sa hun kaldt og så ned på han.《Dere har sikkert lært om dem på skolen.》Mattis reiste seg opp og pekte på Emma.《Bare vent til etter ferien.》sa han surt og gikk i retningen Michelle og Emma hadde kommet fra. Michelle så bort på Emma. Hun så litt redd ut.《Slapp av Emma.》sa MIchelle og gikk bort til henne.《Jeg skal snakke med Solveig og be henne snakke med skolen. Du må bare holde ut fram til sommerferien.》Emma sukket.《Jeg vet ikke om jeg klarer å holde ut fram til ferien.》 《Vel det må du.》 sa Michelle.《For jeg klarer ikke å bo alene med tvillingene i ferien.》Emma smilte og de fortsatte å gå.

De kom til slutt fram til en stor firkantet murbygning med noen vinduer. Det gikk folk ut og inn inngangen med et skilt over hvor det stod Fiory Shopping Senter. De gikk inn inngangen og kom i senteret. De stoppet litt etter at de kom inn og så på hverandre.《Hvor skal vi begynne?》spurte Emma. 《Vi begynner her i første etasje og så til andre og så til tredje.》sa Michelle og smilte. De begynte i en stor klesbutikk i første. Michelle trengte mere klær. Hun hadde ikke så stort utvalg av sorte klær. De gikk rundt i butikken og fant forskjellige ting å prøve. Etter at de hadde prøvd litt betalte de for det de kjøpte. Siden Emma ikke vet hva slags magi hun kan bruke kjøpte hun ikke så mye. Hun kjøpte en grå løs genser og grå stram genser. Michelle kjøpte to svarte jeans, to svarte t-skjorter, en ny skinnjakke som var lett å bevege seg i, tre svarte shorts og en svart løs genser med hull på ryggen med en tilhørende svart topp ment til å ha under. De gikk videre til en sko butikk hvor Michelle kjøpte et par svarte joggesko. Neste stopp ble en sminke butikk hvor Michelle ble stående å vente på at Emma skulle bli ferdig der. Når Emma endelig kom ut var det ikke flere butikker igjen i første etasje så de gikk videre til andre etasje.

I andre etasje var det bare matbutikker, restauranter, kaféer og sånt så de gik videre til tredje etasje. De gikk inn i en bokhandel hvor Emma kjøpte noen blyanter og Michelle kjøpte noen skrivebøker, penner og en musikkskrivebok hvor hun kunne skrive masse forskjellig musikk og sanger. Etter det gikk de inn i en drageriding butikk hvor Michelle kjøpte klær til drageriding. En svart tights og en svart t-skjorte lag av et spesielt stoff som vil hindre store skader. Et par svarte joggesko med glidelås istedenfor skolisser. Og et par armbeskyttere til å feste på overarmene så de ikke brekker hvis det skjer en ulykke. Hun betalte og gikk videre med Emma.

De gikk innom et par andre butikker før de gikk ned i andre etasje og satte seg på en kafé for å spise lunsj. De satte seg ved et tomannsbord ved et vindu og sjekket menyen.《Hva skal du ha?》spurte Emma henne. Michelle leste raskt igjennom menyen og sa《Jeg tar en ost og skinke calzone.》Emma så på menyen sin og sa《Da tar jeg en burger.》En kelner kom bort til dem.《Hva skal det være?》 Spurte han. Emma så på han og svarte《En ost og skinke calzone og en hamburger.》Kelneren skrev det ned på en liten skriveblokk og spurte 《Drikke?》Michelle svarte《To cola.》Kelneren skrev det ned og gikk inn til kjøkkenet gjennom en svingdør. Emma så på Michelle.《Så hva gjør vi etter vi har spist?》spurte hun. Michelle så ut av vinduet og svarte.《Vi har vært igjennom hele senteret, og klokka nærmer seg fire så jeg sier vi drar hjem.》Emma nikket.《Ok.》

Det tok ikke lang tid før kelneren kom tilbake med maten dems. Han satte maten på bordet dems og spurte.《Skal det være noe mer?》《Nei takk.》svarte Michelle. Kelneren gikk tilbake inn på kjøkkenet. Emma og Michelle spiste i stillhet så det tok ikke lang tid før de var ferdige med å spise. De betalte, tok tingene sine og gikk. De gikk ned i første etasje og ut inngangen. På veien hjem drev de å pratet om mye rart og før de viste det var de tilbake på barnehjemmet. De gikk inn og opp på rommene dems for å legge fra seg alt de hadde kjøpt. Michelle gikk inn på rommet sitt og la drageriding klærne i den store åpne kofferten på gulvet sammen med alle skrivesakene hun hadde kjøpt. Hun la også de klærne hun viste hun ikke kom til å bruke i kofferten sammen med joggeskoene hun hadde kjøpt.

Etter at alt var ryddet på plass tok Michelle fram den svarte gitaren sin og sangskriveboka og satte seg ned og begynte å skrive en sang. Hun hadde en grå gitar, men hun fikk en svart en til jul av Solveig. Hun satt å spilte og begynte å skrive en sang om ensomhet. Hun fikk ikke skrevet mer en noen linjer før Solveig kom inn.《Det høres kjempebra ut.》sa hun. Michelle smilte. Solveig kom inn i rommet med en stor pose i hånda.《I morgen er det påskeaften så jeg lurte på om du kan gjøre meg en tjeneste?》 spurte hun. Michelle nikket.《Det kan jeg sikkert gjøre.》Solveig rakte henne posen. Michelle tok den og så oppi. I posen lå det sju påskeegg.《Kan du gjemme disse når de andre har lagt seg?》spurte hun.《Det kan jeg.》sa Michelle.
Solveig smilte《Takk.》sa hun og gikk ut.

Klokka to om natta stod Michelle opp fra senga og lyttet. Det var helt stille i huset. Hun tok posen med påskeegg og listet seg ut fra rommet hennes og gikk for å gjemme påskeegg.

Bok 1 og 2: Den Siste Kaos MagikerenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin