Neste dag gikk Michelle rundt og tenkte på det hun hadde drømt. Ikke stol på noen eller noe hadde hun blitt sagt til i drømmen. De eneste hun stolte på var Sfira, Alex, Celina, Michel, Astrid, Zuko og de på barnehjemmet. Hun stolte ikke på noen andre. Siden hun har vært alene hele livet, har hun vært forsiktig med hva hun gjør og hvem hun stoler på. Hun prøvde å la være å tenke på det når hun skulle ha magibruk med jordmagikerne og ildmagikerne. Hun satt bakerst på tribunen med Michel og Zuko og planla en strategi for å vinne over de andre lagene. De andre lagene satt rundt og pratet. 《Da har vi en plan.》sa Michel og så opp på Michelle og Zuko. 《Ja.》sa Michelle. Zuko nikket. 《Ok, da setter vi i gang!》Alle snudde seg og så ned på banen. Det var Alex som ropte. Han stod ved siden av professor Flint som så sur ut som vanlig. Alex leste opp fra et ark.《Første kamp er mellom det kule laget og......》Alex slet litt med å lese det siste.《De pink fluffy unicorn.....》Alex så rart opp. 6 stykker reiste seg opp og gikk ut oå banen. De stilte seg ovenfor hverandre og gjorde seg klar til å angripe. Gongen gikk.
Michelle, Zuko og Michel satt og så på de andre lagene kjempe mens de ventet på sin tur. De hadde sett folk vinne, tape, bli bært ut på bårer og få gjensitning av professor Flint for å ha gjort han mente var ulovlig. Alle de andre lagene untatt et lag og dem hadde kjempet når det var dems tur.《Siste runde. Sett i gang.》sa Alex og leste fra arket.《Vinnerlaget mot kaoslaget.》 Alex så på de som kalte seg vinnerlaget, det var en ildmagiker og to jordmagikere. 《Virkelig! Kom dere ikke på et annet lagnavn?》Alex bare ristet på hodet og gikk til side. Michelle, Michel og Zuko stilte seg ovenfor motstanderlaget. De gjorde seg klar og ventet på gongen. Da den gikk var Michelle, Michel og Zuko raske. Michel var første mann til å gjøre noe. 《Jordmagi-Jordvegg!》 ropte han og satte seg på kne og slo begge håndflatene i bakken. En vegg av jord kom opp fra bakken og sikret dem fra ildkuler fra det andre laget. Zuko og Michelle nikket til hverandre før de hoppet over veggen og gikk til angrep mens Michel ble igjen og sørget for at de ikke ble truffet av noen angrep. Zuko var først ute for å ta ned den som var nærmest som var en jordmagiker. Michelle syntes Zuko bare tok han for han irriterte Zuko med å kaste små stein på hodet til Zuko.《Ildmagi-Ildneve!》Knyttneven hans tok fyr og han slo gutten i magen. Gutten fløy bakover, smalt inn i veggen og falt ned på gulvet.《Litt for hardt eller?》spurte Michelle da hun kom opp ved siden av han. 《Nei. Han tåler det.》 sa Zuko og gliste. Michelle smilte og slo ut de to ildmagikerne som var igjen med kraft.《Kaosmagi-Skyggeteleportering.》sa hun. Hun dukket opp bak dem og de skvatt til.《Hvordan??!!》 ropte den ene. Michelle bare smilte. Hun lagde sorte flammer i hendene og slo til begge i magen. De ble sått bakover til den andre siden av rommet og ble liggende stille. Michelle gikk bort til Michel og zuko og tok en high five. 《Drit bra!》sa Michel og gliste. Vannmagikere med førstehjelp bånd rundt armen kom inn og bærte de tre Michelle og laget hennes hadde banket opp ut. 《Gjennsitting til Michel Stark, Zuko Brenn og Michelle De Angelo for å være for hard mot de som er svakere.》De snudde seg og så professor Flint komme mot dem. Han så sur ut som vanlig. 《Hva!》sa Michel, Zuko og Michelle i kor. 《Er det virkelig nødvendig Flint?》spurte Alex. 《Ingen diskusjon!》sa han strengt.《Ildhistorie klasserommet kl 5. Dere få venne dere til å ha en tom mage.》så gikk han. 《Er det mulig.》sa Zuko. Michel så sur ut 《Vil han drepe oss?》sa han.《Vel ses da.》sa Zuko til Michelle og han og Michel gikk ut.
De neste timene kunne ikke Michelle tenke på noe annet enn gjennsittingen senere med Michel og Zuko. Hun hadde vært på gjennsitting en gang før. Da hadde professor Flint låst dem inne i klasserommet og det eneste de gjorde var å drive med litt små magi og hånbak. Drømmen hun hadde hatt var nesten glemt men hun drev fortsatt å grublet rundt med Ikke stol på noen eller noe. Det plaget henne. Hun hadde bestemt seg for å følge rådet og passe på hvem hun stoler på. Da hun hadde gym med vannmagikerne og luftmagikerne møtte hun på Celina og Astrid. 《Hva er dere så sure for?》spurte Michelle dem da de kom bort til henne. De så kjempe sure ut. Astrid svarte《Professor Flint ga oss gjennsitting for å ha snakket høyt i biblioteket. 》hun hevet stemmen litt på de siste ordene. 《Når?》spurte Michelle. 《I kveld klokka 5.》sa Celina.《Professor Flint sa vi skulle ha gjennsitting med tre andre som hadde banket opp tre andre for mye i en gruppe kamp. Hvet du hvem det er siden du var der?》 Michelle så ut i tomme lufta. Astrid måpte. 《Ikke si at det var deg!》sa hun. Michelle trakk på skuldrene og svarte《Jeg, Michel Stark og Zuko Brenn.》De så litt bedre ut. 《Vel da er vi ihvertfall ikke alene.》sa Celina og smilte. Professor Runner blåste i fløyta og sa at alle skulle løpe fem ganger rund 400 meter banen. Michelle løp av gårde. Hun var rask og hadde tatt igjen fire stykker med en runde. Det var to som klarte å ligge ca 20-30 meter bak henne, men de var helt andpustne da de kom i mål. Michelle var ikke noe særlig sliten, hun kunne godt løpt fem runder til. Hun satte seg på gjerde som gikk rundt banen og ventet på at alle de andre ble ferdig med å løpe. De som var ferdige lå ved siden av banen og prøvde å få igjen pusten.
Når alle var ferdige med å løpe lot ikke professor Runner dem få en liten pause. 《Ok folkens. Da skal dere løpe inn i klatre hallen og klatre til toppen uten sikringer! DE SOM GÅR DIT FÅR ÅTTE EKSTRA RUNDER RUNDT BANEN!》over halvparten stønnet.《SÅ HVA GJØR DERE HER! SETT I GANG!》ropte professor Runner. Alle skvatt og begynte å løpe inn i en dør på borgen rett ved. Michelle snudde seg ved døra og så Celina og Astrid slite seg gjennom gymmen. Hun bare smilte og ristet på hodet og løp inn. Hun var første mann til å komme seg i vei med klatringen. Mange var usikre om hvor de skulle klatre siden de ikke fikk lov til å bruke sikringer. Michelle hadde et godt syn og klarte å se hvor det var lurt å klatre. Da hun kom på toppen så hun ned. Celina og Astrid var nesten halvveis. Det var noen som var litt over halvveis, noen som var under halvveis, noen som ikke hadde begynt å klatre og noen som falt ned fra klatreveggen og landet hardt på gulvet. Veggen var 30 meter høy og på toppen var det en lang metallplate som strakte seg fra den ene siden av klatreveggen til den andre. Den var ca 1 meter bred og det var der Michelle satt og så på folk komme seg opp og falle ned fra klatreveggen. Litt senere satte Celina og Astrid seg ved siden av henne. 《Det tok tid.》sa Michelle da de satte seg. 《Det var ikke lett, men vi fikk det til》 sa Astrid og lente seg bakover til veggen. De lo og så på de andre. Etter hvert hadde fire til klart å komme seg opp, de andre slet fortsatt.
På slutten av timen hadde bare ni stykker kommet seg på toppen inkludert Michelle, Celina og Astrid. Det var fortsatt mange nede ved foten ved klatreveggen. 《Bra innsats der på toppen!》ropte professor Runner til Michelle og de andre på toppen. Han snudde seg mot de ved foten av veggen. 《Dere som ikke har kommet dere opp får glede dere til neste gang.》sa han. 《Da skal dere klatre opp og ned to ganger uten sikringer.》 Alle nede på gulvet stønnet. 《Vel ses neste gang.》sa han og gikk. Michelle og de andre på toppen klatret ned og gikk etter de andre mot garderobene. Etter de var ferdige der gikk Michelle sammen med Celina og Astrid ut på gangen som var full av elever. 《Ser dere på gjennsittingen.》sa Michelle og gikk mot oppholdsrommet for å legge fra seg sakene sine før gjennsittingen.
------------------------------------------------------ Vil gjerne ha tilbakemeldinger på hva dere synes om historien. ;-)
ESTÁS LEYENDO
Bok 1 og 2: Den Siste Kaos Magikeren
FantasíaI en verden full av magi. Finnes det en 14 år gammel ung og foreldreløs jente. Hennes navn er Michelle De Angelo. Slutten på sommerferien er her, og det er bare 3 dager igjen til skolestar. Michelle sitter på rommet sitt på barnehjemmet hun bor på...