Det var den siste dagen på camp magic. Dagen etter skulle de dra hjem. Det var lagkonkurranse som var på programmet og Michelle stod og fulgte nøye med på lagene mens de holdt på med en hinderløype. Hun fulgte med på hver eneste bevegelse og så etter om lagene samarbeidet eller ikke. Hun så på de fem siste lagene hjelpe hverandre over en 2,5 meter høy vegg. Over og under åtte stenger. Balansere på en fem meter lang stokk. Krype under en netting. Komme seg over en 10 meter lang bane med hjelp av tre 1 meter lange planker. Komme seg over en hengebro. Og finne veien igjennom en mini labyrint med 2 meter høye vegger. Hun noterte ned alle feil og det som ble gjort 100% riktig. Da alle lagene hadde gjennomført løypa leverte hun det hun hadde skrevet ned til Gustavo.《Du er ganske nøye med ting.》sa Gustavo og så på det hun hadde skrevet. Michelle trakk på skulderne og sa《Jeg ser mer enn det vanlige folk ser.》 Gustavo flirte og gikk mot hus 1.
Etter at Gustavo hadde gått, gikk Michelle mot alle lagene som holdt på å stille seg opp lagvis for å få nye beskjeder om hva de skulle gjøre. Michelle stelte seg ovenfor deltakerne ved siden av Markus og Camilla og alle de andre lederne. Mens hun stod der med alle deltakerne og lederne og ventet på Gustavo tenkte hun på drømmen hun hadde hatt noen dager tidligere. Alle som var på leiren stengt inne med skyggekrigere som stod rundt. Og en veldig hardt skad Gustavo. Michelle hadde en veldig dårlig følelse. Hun hadde en følelse at noe ville skje. Noe farlig. Hun så seg rundt uten å bevege på hodet. Det var da det skjedde. Bakken begynte å riste og alle deltakerne og noen av lederne fikk panikk. Michelle spente musklene, holdt balansen på den urolige bakken og gjorde seg klar for hva som helst. Så lød et høyt dunk og rundt den store gruppen av deltakere og ledere dukket flere svartkledde menn opp fra bakken. Ca 50 skyggekrigere jaget alle deltakerne og lederne inn i en flokk og stelte seg i en stor sirkel rundt dem. Michelle rygget litt bakover så hun var skjult bak noen av deltakerne. Hun viste at hun ikke kunne klare å slå alle skyggekrigerne, så hun bestemte seg for å vente og se hva som ville skje videre.
Etter noen minutter hadde mange av deltakerne og alle lederne klart å roe seg ned litt, men mange var fortsatt redde. Michelle kunne føle at mange var redde og det plaget henne. Å være redd kan få deg drept hvis du er redd nok. En skyggekriger gikk frem og tok av seg masken. Det var general Luke Steel.《Dere lurer sikkert på hvem vi er og hvorfor vi er her.》sa han høyt.《Svaret er at vi er Herre Tyfos sine lojale tjenerne, skyggekrigerne og vi er her for å bruke dere til å vise verden at vi er tilbake og at Tyfos vil komme tilbake. Regjeringen har 24 timer på seg til å lever noe til oss. De har alt fått en beskjed at hvis de ikke har gjort det innenfor fristen vil vi drepe dere. En for hver time.》Ingen sa noe. Alle bare så på. Redde for at noe værre kan skje. Michelle knyttet nevene. Hun måtte gjøre noe men viste ikke hva. Steel nikket til noen av de nærmeste skyggekrigerne som nikket tilbake. Skyggekrigerne begynte å jage dem mot hus 2 og mot spisesalen.
Da de hadde gått inn døra på hus 2 hvisket Michelle《Camilla, lat som om at jeg aldri har vært her. Si det til de som kjenner meg best her at jeg skal fikse dette så fort så mulig.》til Camilla som gikk vettskremt ved siden av henne. Camilla så redd på henne og hvisket tilbake《Hva mener du?》 Michelle så rett frem. Alvorlig i ansiktet.《Jeg skal prøve å få gjort noe med dette her.》Sa hun《Ingen skal dø mens jeg er her. Forstår du? Ikke fortell dem om at jeg har vært i leiren. Hvis de spør om jeg har vært her. Si at jeg dro hjem tidligere på grunn av noe i privatlivet mitt.》 Camilla nikket.《Jeg forstår.》sa hun litt mer modig enn ser hun var. Michelle nikket og smilte. Så da de gikk rundt en sving i en gang i hus 2 var det ingen skyggekrigere som kunne se Michelle så hun gjorde det hun måtte for å komme seg ut fra hus 2《 Kaosmagi - Skyggeteleportering.》tenkte hun, og Michelle forsvant i skyggene og dukket opp igjen bak hytte 8 i skyggene. Der kunne hun se alt som skjedde. 《Kaosmagi - Lydsterk.》sa hun lavt. Hun hørte alt rundt seg. Til og med ting som var nesten 400 meter unna. Hun konsentrerte seg om Steel som stod utenfor hus 2 og pratet mes noen andre skyggekrigere.《Hun var der ikke.》sa den ene krigeren til Steel. Han ristet på hodet og sa 《Hun må være her er sted. Kildene våre garanterte oss at hun var her.》Den andre krigeren ristet på hodet og sa 《Hun er ikke iblant fangene, så hvis hun er her så må hun ha gjemt seg et sted.》 Steel ventet litt før han sa noe.《Let igjennom hele området. Jeg skal ta å stille leirsjefen noen spørsmål.》 Steel gikk inn i hus 1 mens de to skyggekrigerne samlet sammen flere krigere for å lete igjennom området. Michelle skjønte at de lette etter henne og at hun måtte flytte på seg. Ble hun værende der hvor hun var ville hun bli funnet. Hun bet seg i leppa mens hun stod bak hytte 8 og tenkte ut en plan. Til slutt lukket øynene og sa lavt til seg selv《Michelle De Angelo, du er helt sprø, dum og gal.》Hun snek seg ut fra skyggene og mot hus 1.
Michelle snek seg nedover gangen i hus 1. Hun fulgte etter lyden av stemmer og stønning. Hun kom til en åpen stor dør som ledet inn til en liten gymsal. Hun kikket inn, forsiktig så ingen så henne. Midt i gymsalen satt Gustavo bundet fast til en stol med to skyggekrigere bak seg. Foran han stod Steel. Gustavo hadde et blodig ansikt og så ned i gulvet. Steel gikk et skritt nermere Gustavo《Jeg spør deg en gang til.》sa han irritert 《Hvor er Michelle De Angelo?》 Gustavo så opp og sa hest《Jeg aner ikke hva du snakker om.》 Steel løftet hånda og slo Gustavo i ansiktet som fikk han til å blø neseblod.《Slutt å lyv!》sa Steel høyt.《Jeg vet at hun er her et sted!》Gustavo smilte og sa《Jeg sier ingenting.》 Steel ble rasende og fortsatte å slå og stille Gustavo spørsmål. Michelle pustet ut og satte planen ut i virkelighet. Hun brukte skyggeteleportering til å komme seg bak noen store gardiner på toppen av den lille tribunen som var der. Så ventet hun på det rette tidspunktet til å gjøre sitt trekk.
Steel slo Gustavo en gang til før ham sa《Jeg spør en siste gang til. Hvor er Michelle De Angelo?》 Gustavo svarte ikke så Steel løftet hånden med en kniv i til å stikke den i Gustavo. Det var da Michelle gjorde det. Hun tok fram sin egen kniv som hun hadde i en slire festet til den venstre armen. Hun holdt kaoskniven i den høyre hånden og brukte skyggeteleportering til å komme seg imellom Steel og Gustavo. Hun stoppet kniven til Steel og dyttet han bakover. Steel så først sjokkert ut, siden Michelle hadde bare dukket opp, men det gikk raskt over. Sjokk ble byttet om til et ondsakpsfull ansikt.《Se hvem som endelig dukket opp.》sa Steel og rettet seg opp《Michelle De Angelo. Den siste kaosmagikeren, og en av de to grunnene til at vi er her i denne udugelige leiren.》 Michelle ble litt sint på måten han snakket om leiren, men også nysgjerrig ved det Steel sa om en av de to grunnene. Hun merket at de to skyggekrigerne som var der gikk nærmere, så hun beveget seg raskt. Hun tok et skritt bakover, tok tak i armen til Gustavo og skyggeteleporterte litt unna Steel og de to skyggekrigerne.《Ta henne.》sa Steel og pekte på Michelle《Men jeg må ha henne i live.》 Steel gikk ut døra og forsvant. Michelle tok kniven sin og kuttet tauene som holdt fast Gustavo før hum måtte ta seg av de to skyggekrigerne som kom mot henne. Hun skjønte ikke hvorfor Steel bare gikk, men hun fikk en dårlig følelse av det. De to skyggekrigerne kom nærmere Michelle med kniver i hendene. Michelle så på Gustavo og så på skyggekrigerne. Hun måtte få Gustavo et trygt sted, men først måtte hun ta seg av de to skyggekrigerne som nå stod på hver sin side av henne. Ca.4 meter unna henne. Da hun akkurat skulle til å angripe dem hørte hun løpende føtter komme mot henne. Inn døra kom ca. 20 skyggekrigere løpende, og før Michelle rakk å gjøre noe hadde de omringet henne. Hun kikket bort på Gustavo som ble holdt av to skyggekrigere med en kniv mot halsen. Hun hadde ikke noe valg. Hun måtte gjøre det.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Bok 1 og 2: Den Siste Kaos Magikeren
ФэнтезиI en verden full av magi. Finnes det en 14 år gammel ung og foreldreløs jente. Hennes navn er Michelle De Angelo. Slutten på sommerferien er her, og det er bare 3 dager igjen til skolestar. Michelle sitter på rommet sitt på barnehjemmet hun bor på...