Hun stoppet halvveis nede i trappa til første etasje hvor hun kunne se hvem som kom inn døra uten å bli sett. Er par sekunder etter kom tvillingene og satt på huk under henne, så også kunne se hva som foregikk. Mens de satt der hørte de Solveig komme ned gangen. Rett før hun kom til døra ropte hun opp trappen.《Emma! Erik! Kan dere sette på kaffe til gjestene!》Michelle og tvillingene hørte Emma og Erik komme løpende ned trappa, og litt etter løp de forbi Michelle og tvillingene. De fortsatte ned gangen, forbi Solveig og inn på kjøkkenet. Når de var på kjøkkenet gikk Solveig og åpnet døren.《Velkommen hit herr og fru Storm.》sa hun med sin venneligste tone.《Tusen takk. Det er fint å være her.》sa en dame som kom inn, med en mann bak seg. Michelle og tvillingene så hverandre. De klarte å lavere å ikke le, men det var vanskelig. Damen som kom inn hadde på seg en grå frakk med machene sko og en grå hatt med falske fugler oppå. Mannen var høy og hadde en rød jakke, men ingen hatt. Så man kunne se det svarte håret ligge flatt og ryddig. Michelle så på klærne og skjønte med en gang at damen var nøytral og mannen var ild magiker.《Bli med inn i stua, så kan jeg presentere barna for dere.》sa Solveig og viste dem veien til stua. Michelle og tvillingene gikk opp trappen.《Jeg har ikke lyst til å møte dem.》sa Spencer surt.《Ikke jeg heller.》sa Max enda surere. De gikk å satte seg i sofan. Michelle hadde heller ikke lyst til å møte ekteparet, så hun satte seg i trappen opp i tredje og øvde seg på den sorte flammen. Nå som hadde øvd seg litt, staret den å ha et glimt av lilla i seg istedenfor blått.
Mens hun satt der hørte hun stemmer nedenfor og latter. Så hørte hun fottrinn i gangen og opp trappen.《Max. Spencer. Kan ikke dere komme ned.》sa Solveig og så på tvillingene som satt i sofan og fiklet med noe. De sukket og reiste seg. De gikk ned trappen, men de brukte veldig lang tid.《Det gjelder deg og Michelle.》sa Solveig og gikk ned trappen. Michelle hadde ikke lyst, men hun hadde ikke noe valg. Hun slokket flammen og gikke ned. Hun brukte så lang tid som mulig, men tik slutt kom hun til stua hvor alle de andre barna var og Solveig sammen med ekteparet som nå hadde tatt av seg jakkene. Damen hadde på seg et grått skjørt med en grå strikkejakke. Og nå som den rare hatten var av, hang det brunt kort hår som rakk henne til skuldrene. Mannen hadde røde bukser og en rød skjorte. Michelle syntes han lignet på en spaserende mail boks, bare at han ikke hadde det gule post merke på seg. De sto og pratet med Solveig mens alle andre satt og så på tv bortsett fra tvillingene som sto i et av hjørnene og så veldig irritert ut.
Michelle prøvde å snike seg bort til dem usett, men det funket ikke.《Michelle. Kom hit.》sa Solveig. Hun hadde sett henne komme inn i rommet. Michelle gikk bort til henne.《michelle,sette er Stina og Klaus Mørk.》sa Solveig. Michelle og herr og fru mørk håndhilste.《Herr og Fru Mørk, dette er den eldste her.》sa Solveig og la en hånd på skulderen Michelle.《Hils på Michelle De Angelo.》Michelle så at ekteparet ble litt sjokkert.《Michelle du er vell ikke datteren til den Leonardo De Angelo?》spurte fru Mørk med en smule redsel i stemmen.《Jo, jeg er det.》sa Michelle og fikk et stikk av smerte i seg. Hun likte ikke å snakke om faren hennes eller om krigen med andre.《Skal vi gå på kontoret mitt og snakke.》sa Solveig etter at hun så reaksjonen på ekteparet.《Ja det kan vi.》sa herr Mørk rensket strupen. Ekteparet la et siste blikk på Michelle før de gikk etter Solveig inn på kontoret hennes. Når de lukket døren spurtet tvillingene fram og la en snubletråd foran døra til kontoret, før de løp opp trappen til tredje etasje og inn på rommet sitt. Når hun hørte at de smalt døre igjen gikk hun opp på sitt eget rom og lukket døra bak seg. Hun satte seg på senga si og så ut på rommet sitt. Rommet var 4x6 med gråe vegger. Det var ikke mange møbler der. Bare en seng i deg ene hjørnet og en pult i det andre. Det var et stort vindu på den ene veggen og en komode ovenfor vinduet. Ellers var det ikke noe annet utenom den sorte gitaren mellom pulten og komoden. Michelle reiste seg og satte seg ved pulten og åpnet PC-en sin og skrev inn passordet. Hun hadde sittet og drevet med PC-en i ca 1 time da det banket på døren og Emma stakk hodet inn.《Alle skal møte i stua. Solveigs ordre.》så gikk hun. Michelle lukket PC-en og reiste seg. Hun gikk ned til stua og satte seg i sofan med de andre. Så kom ekteparet og Solveig inn fra kontoret og Michelle kunne se på ansiktet til Solveig at hun hadde snublet i snubletråden til tvillingene.《Nå som alle er her》sa Solveig og smilte《Kan jeg avsløre at en av dere har nå sjansen til å få en ny og god familie.》Solveig nikkettil fru Mørk. Fru Mørk gikk fram og stoppet foran Willian.《William. Vil du bli med oss og få en ny familie?》Willim smilte og nikket.《Ja det vil jeg.》Fru Mørk smilte og sa《Da kan du gå opp å pakke så drar vi når du er klar.Ok?》William nikket og løp opp på rommer sitt i andre etasje. Ekteparet og Solveig gikk møt døra og pratet samtidig. Michelle og de andre som satt i sofan var helt stille. Ingen sa noe. De bare så på hverandre. Litt senere hørte de William komme ned trappen drassende på tingene sine. Når de hørte det reiste alle seg og gikk mot døra. De gikk ut for å si hade til William. De klemte ham alle sammen før han satte seg i bilen til ekteparet. De vinket og så var William borte. De gikk inn og gikk tilbake til det normale.
ESTÁS LEYENDO
Bok 1 og 2: Den Siste Kaos Magikeren
FantasíaI en verden full av magi. Finnes det en 14 år gammel ung og foreldreløs jente. Hennes navn er Michelle De Angelo. Slutten på sommerferien er her, og det er bare 3 dager igjen til skolestar. Michelle sitter på rommet sitt på barnehjemmet hun bor på...