Kapittel 1: Tiden før

1.1K 41 12
                                    

Michelle De Angelo sitter på senga si og ser ut av vinduet og tenker på testen hun skal ta i morgen. Består hun, betyr det at hun kan bruke vann, jord, ild, luft eller kaos magi og vil bli sendt til magi skolen Dragon. Feiler hun betyr det at hun er nøytral, som betyr at hun ikke kan bruke magi.
Hun tok fram en bok om "magiens verden i dag" og begynte å lese.

"Som en magiker kan du kontrollere vann, jord, ild, luft eller kaos. Den sterkeste magien av dem er kaos magi, for er du en kaos magiker kan kontrollere alle de fire elementene vann, jord, luft og ild sammen med kaos elementet.
Etter den siste store magiker krigen for 9 år siden mellom magikere og den onde kaos magikeren Tyfos og tillhengerne hans, ble det innført et nytt system i verden av kongen vår. Folket ble fordelt i grupper etter hvilken magi du kunne bruke eller om du var nøytral. Alle nøytrale gikk i gråe klær, det gjorde også de som ikke hadde tatt testen også. Alle magikerne gikk i klær med fragem på elementet du kunne bruke: vann-blått, jord-grønt, ild-rødt, luft-orange og kaos-svart."

Hun tok en dyp pust før hun fortsatte, for hun viste hva som ville komme. Noe som har plaget henne i 9 år.

"Når du gikk rundt i byen kunne du se folk i alle fargene, unntatt svart. Nå finnes det ingen kaos magikere i verden lender etter den siste store magiker krigen. Under krigen ble alle kaos magikere drept av Tyfos fordi bare en annen kaos magiker kunne stoppe ham.
Det ble kaos i verden når alle kaos magikerne ble drept, for folk viste at uten en kaos magiker ville Tyfos ta kontroll over verden.
Etter hvert mistet folk håpet om at Tyfos skulle beseires, og de som var igjen med håp at de kunne beseire var en liten hær med magikere."

Nå ville Michelle stoppe å lese, for det neste som kommer husker hun fra da hun var 5 år gammel. Men hun fortsatte.

"Det Tyfos ikke viste var at det var en kaos magiker som hadde unslippet ham, og hans navn var Leonardo De Angelo."

Nå smalt Michelle boka igjen og kastet den fra seg. Hun gjemte ansiktet i hendene. Selv om det er 9 år siden husker hun der som om det var i går. Ansiktet på Leonardo De Angelo som holdt henne og snakket med henne før han satte henne ned for å gå å kjempe den siste kampen under den krigen. Kampen som avgjorde alt.
Hun husker at han stoppet i døra på teltet for å snu seg å smile en siste gang til datteren sin. Og det var siste gang Michelle så faren sin, Leonardo De Angelo, før han ofret livet sitt for å beseire Tyfos.

Noen banket på døra. Michelle så opp mens døra åpnet seg og en 12 år gammel, rødhåret gutt kom inn. Det var Spencer. En av tvillingene på barnehjemmet.
《Solveig sier du må komme ned. Hun vil snakke med deg.》sa han og gikk ut.
Michelle reiste seg og satte opp det lange brune håret i en flette før hun gikk ut døra og ned trappen.

Bok 1 og 2: Den Siste Kaos MagikerenTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon