Neste dag våknet Michelle tidlig. Hun kledde på seg gråe jeans og en grå T-skjorte med en grå hettejakke over. Så gikk hun ut av rommet sitt og inn på felles badet i tredje som hun, Emma, Erik og tvillingene delte. Hun gredde det lange brune håret og flettet det i en lang flette som hun la over den over skulderen. Så gikk hun ned til første og inn på kjøkkenet. Hun var så stille som mulig mens hun gikk. Og siden det var ferie så hadde ingen stått opp bortsett fra Solveig som satt ved boret og drakk kaffe mens hun leste avisen.《Mornings.》sa Michelle og åpnet kjøleskapet og tok ut en iskaffe.《God morgen. Når skal du til der hvor testen blir holdt.》sa Solveig med fortsatt ansiktet gravd ned i avisen.《Jeg skal bli henta.》svarte Michelle og satte seg.《Når?》spurte Solveig og så opp. Akkurat da ringte det på døren.《Nå.》sa Michelle. Solveig reiste seg og gikk for å åpne så Michelle kunne drikke opp. Da Solveig åpnet døren ble hun møtt av en mann i en grønn dress og solbriller. Bak han sto en grå minibuss med flere ungdommer i.《Vi har kommet for å hente Michelle De Angelo for å ta henne med til testen.》sa han. Michelle dukket opp bak henne og snek seg forbi henne i døra.《Jeg kommer hjem senere i kveld.》sa hun og gikk etter mannen inn på minibussen. Da hun kom in på bussen så hun folk fra skolen som hun gikk siste år på før sommerferien. Alle ble stille da hun kom inn og fulgte henne med øynene da hun gikk å satte seg nesten foran alene. Alle hvisket rundt henne og Michelle plukket opp ordene Leonardo De Angelo-Krig-Alene. Michelle hadde ingen venner utenom de på barnehjemmet. Når folk fant ut hvem faren hemmes var, ville ingen være med henne og hun ble mobbet for det.
Etter at de hadde kjørt i noen minutter gikk folk tilbake til praten om hva testen handlet om. Mens de kjørte så Michelle at mannen foran i den grønne dressen og solbrillene stadig så i hennes retning. Hun brydde seg ikke om det. Hun var vant til å bli sett på og glodd på. Hun tok fram en sølv medaljong som hang rundt halsen hennes gjemt under T-Skjorten og strøk to fingre over kaos magikernes våpenskjold. En spiral. Hun åpnet den og inni på den ene halvdelen var det et bilde av henne fire år gammel sammen med faren hennes. Den andre halvdelen var tom. Hun lokket den og gjemte den under T-skjorta igjen og så ut av vinduet resten av turen.
De hadde kjørt i ca en halv time da de stoppet foran en stor grå bygning i utkanten av hjembyen hennes Fiory som var hovedstaden i landet Magica. De gikk ut av bussen og gikk mot klyngen av ungdommer som ventet ved en stor dobbeldør. Da de kom dit kom en mann ut med svart bustete hår og en orange dress.《Velkommen alle sammen til årets magi test!》ropte han. Alle jublet. Han fortsatte.《Når dere kommer inn så setter dere dere på stolene som er satt fram. Når du blir ropt opp, går du inn den sorte døra. Der skal dere gjennomføre testen. Etter det skjønner dere hva dere skal gjøre. Da går vi inn.》Alle gikk inn. Michelle ventet litt til de fleste hadde gått inn før hun gikk inn selv. Da hun kom inn ble hun møtt av sju rader med stoler vendt mot en stor svart dør. Michelle satte seg på bakerste rad alene, mens alle andre satte seg med venner.
Da alle satt på en stol hørte de en damestemme lyde ut i rommet. 《Første mann er Magnus Finstad.》 En gutt på tredje rad reiste seg og gikk inn den svarte døra. Det gikk bare noen minutter før neste mann ble ropt opp. Det eneste som var rart var at ingen kom tilbake. Michelle satt p ventet. Først en halv time, så en time. Til slutt var det bare henne og en gutt på andre rad igjen.《Johannes Flint.》lød dame stemmen igjen. Gutten reiste seg og gikk inn døra. Så var Michelle alene i rommet. Det gikk flere minutter før hun ble ropt opp.《Siste mann. Michelle De Angelo.》sa stemmen. Michelle reiste seg og gikk mot døren.《Endelig!》tenkte hun. Hun gikk inn døra og gikk inn i midten av rommet. Det var et stort rom med sju hvite vegger. Hver med sin egen dør. Det var den hun kom ut av. En blå med tre hvite bølgete streker. En rød med en svart sirkel. En grå med en hvit firkant på. En grønn med en brun trekant. En orange med en gul pil som pekte opp. Og en svart med en lilla spiral på. Så kom det en during og fem små bord ble hevet opp fra gulvet rundt henne. Hver av dem hadde en stein på seg med forskjellige farger. En blå. En rød. En grønn. En orange. Og en grå. Så hørte hun dame stemmen igjen.《Hold ut hånden og konsentrer deg. En av steinene vil komme til deg. Lykke til.》Michelle forstod ikke noe særlig, men hun holdt ut hånden og konsentrerte seg. Hun lukket øynene og så for seg en stein ligge i håndflaten hennes. Så skjedde det noe. Hun åpnet øynene og alle steinene lyste og hevet seg opp i luften og begynte å spinne rundt Michelle. Hun brydde seg ikke, bare fortsatte og konsentrere seg. De stoppet foran henne alle fem og snurret i en liten sirkel over hånden hennes. Sirkelen ble mindre og mindre. Og til slutt kom det et sterkt svart lys fra dem. Michelle tok den ene hånden foran ansiktet for å sperre for lyset og da lyset var borte tok hun hånden vekk og så en svart stein med en glød av lilla rund ligge i hunden hennes.《Gratulerer!》hørte hun stemmen si.《Du er en kaos magiker.》Så åpnet den sorte døra seg og Michelle gikk mot døra.《Jeg er en kaos magiker som deg pappa.》tenkte hun mens hun gikk inn døra med den svarte steinen i hånden.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Bok 1 og 2: Den Siste Kaos Magikeren
FantasiaI en verden full av magi. Finnes det en 14 år gammel ung og foreldreløs jente. Hennes navn er Michelle De Angelo. Slutten på sommerferien er her, og det er bare 3 dager igjen til skolestar. Michelle sitter på rommet sitt på barnehjemmet hun bor på...