På markedet så Michelle mye rart og hun skjønte at hun ville trenge mer tid til å tenke på noe annet så hun sendte Solveig en melding som sa at hun kom hjem senere og at de ikke trengte å vente på henne. Hun kjøpte en milkshakene og satte seg på en benk på torget og prøvde å tømme hodet for alt som hadde plaget henne den dagen. Da hun følte at hun hadde klart å roe seg ned, reiste hun seg og skulle på begynne på veien tilbake til barnehjemmet men ble stoppet av en rar følelse hun fikk. Hun så seg rundt og etter en å ha stått der og sett seg rundt litt, festet hun blikket på en bygning ca 25 unna hemme. Så skjedde det. Grunnen til at hun hadde fått den rare følelsen. En eksplosjon fikk mange til å skrike og fikk store flammer og kullsvart røyk til å stige til værs. Folk fikk panikk og begynte å løpe rundt bortsett fra paparazziene som hadde stått foran porten. De hadde skyndtet seg bort til eksplosjonen for å få med seg det som hadde skjedd. De stod og tok bilder av det og filmet. Michelle stod der og så på den brennende bygningen. Hun hadde en følelse på hvem som hadde utløst eksplosjonen. Så kom sju svartkledde menn med masker ut fra bygningen. To av dem dro en gammel mann imellom seg. Tre av dem gikk mot paparazziene og jaget dem bort med ild. Så lød mange ulende politibiler og brannbiler på vei mot eksplosjonen. De svartkledde mennene skyndte seg bort fra den ødelagte og langs de andre bygningene. De kom fram til en vei hvor alle hoppet inn i en grå varebil. Michelle stod bare ca 15 meter unna varebilen, men ingen av skyggekrigerne hadde sett henne. Michelle viste at de var skyggekrigere. Hun husker at skyggekrigerne som angrep Dragon tidligere hadde de samme uniformene. Hun måtte gjøre noe, men viste ikke hva. Det var bare en skyggekriger som ikke hadde satt seg inn i varebilen. Han tok av seg masken og Michelle så hvem det var. Det var Luke steel, mannen som hadde rømt fra fengselet. Etter at han hadde tatt av seg masken så han Michelle. Han fikk et ansiktsuttrykk som viste sinne og frykt samtidig. Han skyndte seg inn i bilen som begynte å kjøre nedover veien så fort han hadde satt seg inn. Da viste Michelle hva hun kunne gjøre. Hun løp bort til veien og slo håndflatene i bakken. Bilen som kjørte i full fart, kræsjet inn i en steinvegg som Michelle hadde fått frem med jordmagi. En dør på bilen åpnet seg og Steel kom ut med to andre skyggekrigere. Han så på Michelle med et rasende fjes, men det ble skjult under en maske da politiet og brannvesenet var nesten fremme. Steel og de to andre skyggekrigerne satte seg på huk og den ene skyggekrigeren slo hånda i bakken som lagde et hull i veien som alle tre falt ned i. Så ble hullet tettet og de var borte. Nå var politiet og brannvesenet like ved og Michelle bestemte seg for å komme seg vekk for å slippe å havne i trøbbel med politiet.《Kaosmagi-Skyggeteleportering.》tenkte hun. Hun smeltet sammen med skyggene og dukket opp igjen på taket på barnehjemmet. Hun klatret ned brannstigen som hang på veggen og gikk inn døra til barnehjemmet.
Da hun kom inn sparket hun av seg skoene og gikk ut i stua hvor alle sammen satt og så på nyhetene på TV.《Hei.》sa Emma da hun kom inn.《Hei.》svarte Michelle og stelte deg bak sofaen så hun kunne få med seg det nyhetsreporteren sa. En ung dame i gul kjole dukket opp på skjermen.《God kveld og velkommen til kveldsnyheter.》 Sa hun med nøytral stemme.《Tidligere i dag var det en eksplosjon i en berømt magi butikk på slotts torget.》 Et bilde kom opp på skjermen og viste den sprengte bygningen som fortsatt brente. Nyhetsreporteren fortsatte 《Vitner sier at litt etter eksplosjonen kom svartkledde menn med masker ut fra bygningen. Noen vitner sier at de hadde sett eieren av butikken, Jens Mystik, blitt dratt av gårde av mennene og ført inn i en grå varebil som hadde begynt å kjøre nedover Krone gata men hadde blitt stoppet av en steinvegg som en jordmagiker hadde fått fram. Hvem som gjorde det er ukjent, men den som gjorde det reddet herr Mystik og fikk politiet til å fange fem skyggekrigere, som var gamle tilhengere av Tyfos den onde for ni år siden.》Bildet på skjermen forsvant og nyhetsreporteren kom til syne igjen på skjermen《Politiet ber alle som hadde vert på slotts torget under hendelsen og hadde sett noe om å ta kontakt med dem så fort så mulig. Det var kveldsnyhetene for i kveld av Marianne Bekke.》Så var nyhetene ferdig og neste program startet.
Michelle merket at Solveig så på henne og hun begynte å liste seg ut fra stuen.《Michelle De Angelo.》sa Solveig alvorlig. Michelle stoppet og snudde seg og så på Solveig. 《Du var vel ikke på torget da det skjedde?》spurte Solveig fortsatt alvorlig. Michelle fiklet med enden av fletten sin som hang over den ene skulderen og sa 《Æææ....neeeiii...》Solveig så litt sinna ut og sa《Og det var vel ikke deg som stoppet bilen med jordmagi?》Michelle fortsatte å fikle med fletten sin og sa 《Neeeiii.....》Solveig reiste seg og la armene i kors og sa《Greit, da får vi bare håpe at politiet ikke kommer på døra og spør.》 Så gikk hun ut fra stua og inn på kjøkkenet. Michelle pustet lettet ut. Hun hadde flaks at Solveig ikke ga henne en straff.《Der var du heldig.》sa Max. Spencer nikket og sa《Vanligvis ville du fått husarrest nå.》Alle på stua lo, men stoppet da Solveig kom inn på stua igjen og sa 《Sommerferien i år kommer til å bli som vanlig. Vi er for det meste her, men får ta å kjøre en gang i uka til stranda utenfor byen.》Alle stønnet.《Ikke noe nytt.》sa Erik.《Det samme hvert år.》sa Teresa. Solveig ristet på hodet og sa《Ikke helt det samme. I år har vi vært heldige og fått en bonus fra regjeringen. De har gitt dere alle et tilbud om å være med på camp magic i slutten av juli.》Alle så forvirret på henne.《Og hva er camp magic?》spurte Max. Solveig delte ut en brosjyre til hver og sa 《Camp magic er en ukes leir hvor dere drar på en leir på landet og får lære om magi og får gjort forskjellig aktiviteter. Det er for barn som ikke har begynt på Dragon enda, så Michelle du har fått et tilbud om å være med som assistent leder på leiren.》Michelle hevet øyenbrynene《Assistent leder?》 Spurte hun. Solveig nikket og sa 《Da hjelper du rundt i leiren og er med på å holder forskjellige aktiviteter.》Michelle nikket. Magnus rakte hånden i været og sa《Siden vi ikke har noe annet å gjøre i ferien så er jeg med.》 Max og Spencer gjorde det samme《Vi også.》sa de. Teresa, Erik og Emma rakte hånden også i været. 《Vi også.》sa Erik. Solveig så på Michelle. 《Hva med deg da?》spurte hun. Michelle så på alle på barnehjemmet før hun sa til slutt《Greit. Jeg blir med.》 Hun var ikke helt happy med det, men hun hadde ikke noe annet å gjøre så hun kunne like godt være med på det.《Fint.》sa Solveig og gikk inn på kontoret sitt. Alle begynte å prate om leiren, untatt Michelle hun gikk opp på rommet sitt og la seg på sengen og tenkte på det som hadde skjedd på torget.
Hun måtte ha sovnet, for hun ble vekket av Emma som ristet i henne og sa《Du må våkne Michelle. Det er frokost.》 Michelle ble med henne ned på kjøkkenet og begynte på den første dagen i sommerferien som en kaosmagiker.
DU LIEST GERADE
Bok 1 og 2: Den Siste Kaos Magikeren
FantasyI en verden full av magi. Finnes det en 14 år gammel ung og foreldreløs jente. Hennes navn er Michelle De Angelo. Slutten på sommerferien er her, og det er bare 3 dager igjen til skolestar. Michelle sitter på rommet sitt på barnehjemmet hun bor på...