Steel stoppet foran kong Peter og smilte ondt.《Hva vil du?》spurte kong Peter sint. Steel bare så på han og svarte 《Det er ganske enkelt. Får vi det vi vil ha, drar vi herifra. Får vi ikke, da får ikke noen her se en ny morgen.》 Han trakk fram en lang kniv fra en slire og knipset på bladet på kniven. Kong Peter så på alle gjestene sine som så livredde ut.《Hva er det dere vil ha?》spurte han så sint på Steel. Steel trakk fram en liten skriftrull fra lomma og rullet den ut.《Det er bare to ting, og begge tingene kan vi finne her i dette slottet.》Steel leste opp fra listen høyt.《Vi vil ha mester Tyfos sin kniv, som vi vet blit oppbevart her et sted.》 Michelle så at drageriderne så på hverandre. De viste hvor den var. Tyfos sin kniv. Den svarte kniven som ble brukt til å ta flere liv.《Og hva er den andre tingen?》spurte kong Peter sintere enn før. Steel rullet sammen rullen og så på han 《Den andre tinge er i dette rommet.》sa han og Michelle skjønte hva han snakket om.《Vi vil ha en kaosmagiker.》sa Steel høyt og mange begynte å hviske og se seg rundt. Kong Peter så rasende ut《Det kommer ikke til å skje.》sa han. Steel lagde en liten flamme rundt fingeren sin og brente den lille skriftrullen og sa《Og jo, det tror jeg. Vi vil ha Michelle De Angelo. Datteren til Leonardo De Angelo og den siste kaosmagikeren.》 Michelle merket at folk rundt henne så på henne.《Dra herfra nå.》hvisket Alex.《Nei.》sa Michelle og hadde veldig lyst til å løpe frem og slå Steel.《Blir du tatt, er det over.》sa Alex sint.《Dra nå.》 Michelle bare så rett frem med hevet hode og sa《Drar jeg, dør alle. Jeg kan ikke la det skje.》 Alex bannet lavt og sa《Vel når du har bestemt deg, er det ingenting som kan endre det. Akkurat som faren din.》 De så på Steel som snudde seg mot mengden og sa《Men for å sørge for at ingen finner på noe tull.》 Han knipset og frem kom en skyggekriger med et godt grep rundt prins Zen som prøvde å vri seg løs. Michelle prøvde å gå frem, men Alex holdt henne igjen.《Ikke enda.》hvisket han. Michelle holdt seg rolig, men hun kunne ikke bare stå og se på.《Kom igjen De Angelo!》sa Steel høyt.《Kommer du ikke frem så dreper jeg gutten!》 Han gikk bort til prins Zen og holdt kniven mot strupen hams
Michelle bet seg i leppen og bannet på det urgamle språket. Dronning Alexa og kong Peter så livredde ut og Michelle hadde ikke noe valg.《Jeg kan få deg ut herifra. Få tak i hjelp, så skal jeg vinne tid.》sa Michelle og tok tak i armen til Alex. Han nikket《Jeg liker det ikke, men vi har ikke noe valg.》 Michelle lukket øynene og så for seg utenfor porten til slottet. Så var Alex borte i svart røyk. Hun pustet ut og beveget seg sakte fremover uten at noen så henne. Da hun var nesten helt foran løftet Steel kniven og skulle til å stikke prins Zen, men Michelle stoppet han ved å skynde seg frem og dro fram kniven sin hun hadde i en slire festet rundt den ene leggen under kjolen og kastet den mot Steel. Den traff kniven han holdt i hånden og fikk Steel til å miste den. Knivene falt i gulvet og Steel snudde seg mot Michelle. Han smilte ond da han så henne. Så sa han til de nærmeste skyggekrigerne《Ta med gutten, kongen, en dragerider og jenta. Vi finner kniven og kommer oss vekk.》 Skyggekrigerne nikket og satte sef i bevegelse. To skyggekrigere fikk med seg kong peter etter at de truet med å kutte strupen på prins zen. To andre fikk dratt med seg en dragerider som hadde prøvd å beskytte konge familien. Og to andre skyggekrigere tok tak i armene til Michelle og festet de bak på ryggen hennes mes lenker som Michelle kjente igjen. Den samme typen lenker som de hadde satt på henne på camp magic. Hun ble dyttet etter skyggekrigerne som hadde med seg kong Peter, dragerideren og prins Zen og ut av ballrommet.De ble ført nedover en gang og ned noen trapper og de stoppet ikke før de kom til et stort rundt og tomt med stein vegger og Michelle skjønte at de var under bakken. Det var ingenting der utenom en stor jerndør, lik de som er i banker bare at den hadde tre kodelåser og ikke en. Steel snudde seg mot kong Peter som ble holdt av to skyggekrigere og spurte《Hva er koden for å komme seg inn?》 Kong Peter så på han《Hvorfor skal jeg si den til deg?》spurte han. Steel trakk opp kniven sin og pekte på prins Zen med den《Hvis ikke dreper jeg sønnen din.》 Kong Peter så på prins Zen som så ikke redd ut faktisk. Han så mere sint ut. Kong Peter så videre til dragerideren som var også med. Han nikket kort.《Jeg kan bare en av kodene.》sa kong Peter og så tilbake på Steel.《Jag har en, kapteinen for drageriderne har en og statsministeren har en.》 Steel så på dragerideren.《Da mangler vi bare herr statsminister da.》 Han pekte på en av skyggekrigerne《Du blir med meg. Resten blir her, og sørg for at ingen av de stikker av. Hold et godt øye med jenta. Hun er viktig.》 Alle skyggekrigerne nikket og Steel gikk ut med en skyggekriger bak seg. Michelle som ble holdt hardt av to skyggekrigere ble dyttet mot den ene siden av rommet sammen med prins Zen. De ble tvunget til å stå med ryggen inntil veggen og måtte stå og se på alt som skjedde foran dem.
Michelle prøvde å dra hendene fra hverandre, men det funket ikke. Hun merket at lenkene var sterkere enn forrige gang og kortere. De lenkene ville ikke åpne seg uten nøkkelen, og prøve å samle opp nok magi til å åpne dem var umulig. Hun så seg rundt etter mulige fluktruter. Den eneste veien ut fra der hun stod var voktet av to krigere og med lenker på hadde hun ikke en sjanse mot dem. Hun så bort på kong Peter og kapteinen for drageriderne. Begge hadde på seg lenker, men de hadde ikke hendene lenket fast på ryggen. De så de snakket lavt med hverandre, men de var for langt unna fra Michelle så hun kunne ikke høre det de sa. Prins Zen var ikke redd, men Michelle så han var bekymret samtidig som han var sint. Hun hadde ikke noe valg enn å følge med hva som skjedde videre og håpe at Alex kom med en plan.
Etter noen minutter hørte Michelle noen som kom gående nedover gangen. Inn kom Steel fulgt av statsministeren, Benjamin Jensen, med hendene lenket fast og med to nye krigere bak seg. Statsministeren ble stilt ved siden av kong Peter og kapteinen. Da han stod der så han seg rundt og stoppet med blikket på Michelle. De så hverandre inn i øynene litt før Michelle fulgte med på det som skjedde. Steel gikk bort til jerndøren og så på kapteinen. 《Du først kaptein.》sa Steel og en kriger dyttet kapteinen frem. Han gikk forsiktig bort til jerndøren og begynte å taste inn en lang kode. Når han hadde tastet inn koden ferdig gikk han et skritt bakover og det lød et klikk fra en lås som ble åpnet. 《Statsminister. Du er neste.》sa Steel og Jensen ble dyttet frem. Han gikk bort og tastet inn en ny kode på den andre låsen. Et nytt klikk ble hørt og Jensen ble dratt tilbake av noen krigere. 《Din tur, deres høyhet.》sa Steel. Kong Peter gikk frem. Mens han gikk bort til døra så han bort på prins Zen som ble holdt av en skyggekriger med en kniv mot strupen. Michelle ble også holdt tilbake av skyggekrigerne så hun ikke ville finne på noe. Kong Peter tastet inn koden og en tredje klikk ble hørt. Kong Peter tok noen skritt tilbake og jerndøren gled opp med en knirkende lyd. Steel gikk inn og kom ut igjen med en liten trekiste.《Kom igjen.》sa Steel til skyggekrigerne.《Ta med jenta og gutten.》 Michelle og prins Zen ble dyttet frem og ut fra rommet. Mens de gikk hørte hun Steel si《Hvis noe prøver å komme i veien for oss, så dreper vi gutten.》 Michelle ble dyttet videre nedover gangen bak prins Zen som fortsatt ble holdt fast av en skyggekriger. Michelle ble holdt av to krigere. Bak henne hørte hun Steel komme gående med raske skritt.《Ta dem med til bilen.》komanderte Steel før han gikk mot ballrommet. 《Kom igjen Alex.》 Tenkte Michelle mens hun og prins Zen ble dyttet mot utgangen.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Bok 1 og 2: Den Siste Kaos Magikeren
FantasiaI en verden full av magi. Finnes det en 14 år gammel ung og foreldreløs jente. Hennes navn er Michelle De Angelo. Slutten på sommerferien er her, og det er bare 3 dager igjen til skolestar. Michelle sitter på rommet sitt på barnehjemmet hun bor på...