Kapittel 31: Diskusjon

231 23 2
                                    

Michelle satt i spisesalen og spiste lunsj mens hun leste i boka Tyksaye jast khosta som betydde historien om kaos. Hun lærte mere om kaosmagikernes bakgrunn og historie. Til og med magi som noen kaosmagikere hadde funnet opp selv. Etter at hun hadde spist ferdig la hun boka i skolebaggen og gikk til neste time som var kaosmagibruk med Alex. Hun gikk til kaosmagibrukrommet og slang fra seg baggen og skinnjakka ved siden av inngangen til rommet da hun kom inn. Siden Alex ikke var der begynte hun uten han. Hun gikk ut til midten av rommet og lukket øynene og konsentrerte seg hardt. Hun tenkte på elden og på hva den kunne gjøre. Hun strakte ut hendene foran seg og konsentrerte seg. Hun kjente at hun ble varm og at en vind blåste rundt i rommet. Hun følte kaoset strømme rundt i kroppen hennes og magien bli sluppet løs rundt henne. Hun begynte å merke at hun ble litt sliten og tom for magi så hun åpnet øynene og senket hendene. Hun kjente at varmen og vinden forsvant og at hun var litt svimmel. Hun gikk bort til baggen og tok fram en vannflaske og tok noen slurker. Mens hun drakk følte hun at han var på vei nedover gangen mot rommet Michelle var i. Hun viste nøyaktig hvor langt unna Alex var og da han kom inn døra sa Michelle《Det er ikke ofte du er sen.》Alex så på Michelle og svarte《Vel det var jeg i dag.》 Han gikk lenger inn i rommet og Michelle fulgte etter. Han stoppet og så på henne og sa《Hva skal vi jobbe med idag da?》Michelle pustet ut og tenkte《Nå har jeg sjansen.》Hun så han rett inn i øynene og sa《Først vil jeg vite når du har tenkt å slutte med å gi meg barnevakt hele tiden.》Alex så alvorlig ut.《Hvor lenge har du vist det?》spurte han. Michelle bare så på han.《Jeg har vist det hele tiden.》sa hun.《Jeg føler de folkene dine hele tiden rundt meg. Jeg får nesten aldri være alene.》Alex så litt sinna ut og pekte på Michelle med en finger.《Greit. Du vinner på en betingelse.》Michelle la hodet litt på skrå og sa.《Og det er....》 Alex pekte fortsatt på henne da han svarte.《Før dette skoleåret er slutt så skal du kunne klare å vinne over 10 proffe magikere samtidig på 5 minutter.》 Michelle hevet øyenbrynene og spurte《Er du seriøs?》Alex nikket.《Ja det er jeg.》Michelle sukket. Hun måtte jobbe hardt for å få det til, men hun skulle få det til. Hun nektet å ha en barnevakt rundt seg hele tiden. Alex gikk unna henne og stilte seg ovenfor henne.《Så. Få se hva du klarer.》Michelle gjorde seg klar for å angripe alex, som uten advarsel kastet en gigantisk stein mot henne. Michelle stoppet den med jordmagi og kastet den tilbake med vindmagi mot Alex som knuste den.

De kjempet mot hverandre resten av timen. Michelle merket at Alex tok i alt han hadde, men det gjorde ikke hun. Det var selvfølgelig litt vanskelig å vinne over Alex, men til slutt klarte hun det. Hun avsluttet det hele med en formel hun hadde lært fra Skjelden kaosmagi. Hun strakte den høyre hånda ut foran seg mot Alex og sa formelen lavt for seg selv 《Hemmelig Kaosmagi-Kaosbeist.》Ut fra hånda kom det svart røyk som samlet seg til et dyr som lignet på en ulv. Den hadde to lysende gule øyne og ga fra seg en høy bjeffing da den løp mot Alex og dyttet han ned i bakken. Den stod over han mens den prøvde å bite han. Alex klarte ikke å få den vekk med hender eller magi så han ropte høyt høyt til Michelle til slutt.《Greit! Du vant! Nå se å få det bort fra meg!》Michelle plystret og ulven, som hun syntes det var, kom bort til henne og gikk en runde rundt henne før den ble til svart røyk og forsvant. Alex reiste seg opp og gikk bort til Michelle og sa《Du har blitt mye sterkere siden din første dag her. Det innrømmer jeg, så du har kanskje sjansen til å slippe barnevakt i sommerferien.》 Michelle fikk fram et lite smil før hun gikk og tok seg litt vann.

Hun og Alex stod og drakk vann i noen minutter før Michelle grep sjansen til å få noen svar ut av alex.《Hva vet du om elden?》 Spurte hun han og skrudde igjen korken på vannflaska. Alex som skulle akkurat til å ta en slurk vann senket flasken og så på henne veldig alvorlig.《Hvor har du fått det fra?》Michelle satte vannflasken ved siden av skolebaggen på gulvet og svarte. 《Faren min kom til meg i en drøm og snakket med meg om det.》Alex sukket.《Da vet du sikkert den andre grunnen til barnevakten.》Michelle ble litt irritert og sa《Jeg kan ta vare på meg selv.》Alex åpnet munnen for å si noe men ble avbrutt av en klokke som ringte. Det var brannalarmen. Alex så på Michelle og sa《Vi snakker om dette senere.》Han gikk ut av rommet med Michelle bak seg. De gikk ut i borggården som var der alle skulle møtes hvis brannalarmen gikk. Alle elevene var stilt opp etter element og alder. En rekke for jordmagikerne, en for ildmagikerne, en for vannmagikerne, en for luftmagikerne og en for kaosmagikerne. Første klasse stod foran mens femte klasse bakerst. Michelle stod foran alene i sin rekke helt til høyre for lærerne som stod foran inngangen til borgen. Alle snakket sammen om hva som kan ha utløst brannalarmen men ble stille da rektor Stokke tok et par skritt frem for å si noe.《Jeg ber dere alle holde dere i ro mens lærerne prøver å finne ut hva som er årsaken til dette. Så snart det er ordnet får dere gå tilbake til timen. Bare ver litt tålmodige og vent i noen minutter.》Flere lærer gikk inn inngangen til borgen mens noen ble igjen for å holde orden på elevene. Michelle så at Alex, professor Flint og rektor Stokke var noen av de som gikk inn for å finne årsaken til at brannalarmen gikk. Hun så seg rundt og prøvde å få øye på Astrid eller Celina, men hun så dem ikke. Alle elevene stod tett i tett i rekker og man kunne bare se de rekkene ved siden av deg.

Michelle og alle de andre elevene hadde ikke ventet lenge før det skjedde noe. Det var ikke lærerne som kom ut fra borgen og sa at det var trygt å gå inn. Det var en eksplosjon i et av de lave tårnene på den andre siden av borgen som fikl alle elevene til å skvette og rykke til. Hovedinngangen ble lukket med et smell og bakken begynte å riste.

Det ble fult kaos. Lærerne som var igjen prøvde å få ledet elevene inn i borgen igjennom noen små dører rundt i borggården siden de ikke klarte å åpne hovedinngangen. Michelle ble stående der hun var og så opp i luften. Hun kunne føle dem selv om de var ganske langt unna. Langt unna kunne Michelle se noen hvite skyer med noen svarte skikkelser på. De kom nærmere og nærmere og Michelle skjønte med en gang hvem det var. Det var skyggekrigere.

Bok 1 og 2: Den Siste Kaos MagikerenDonde viven las historias. Descúbrelo ahora