Noen lærere hadde fått øye på skyene som kom nærmere og skjønte at det var viktig å få alle elvene i sikkerhet. De jaget alle elevene inn de små dørene og til slutt stod Michelle alene igjen i borggården og så på skyene nærme seg. De lærerne som var der gjorde seg klare for forsvar og fulgte nøye med på skyene som bar alle skyggekrigerne. Professor Tamira skyndte seg bort til Michelle《Hvorfor er ikke du inne med alle de andre elevene?!》sa hun høyt《Dette er farlig!》Michelle nikket med fortsatt blikket på skyene som ikke var så langt unna.《Fordi jeg kan lede dem unna borgen.》 sa hun.《Jeg vet hva de vil.》 Professor Tamira så litt usikker ut. Hun byttet på med å se på skyene med skyggekrigerne og Michelle.《Er du sikker på dette?》spurte hun. Michelle nikket.《Vent litt til de har fått nærmet seg skikkelig.》sa professor Tamira.《Da kan du få lov til å få oppmerksomheten dems og ledet dem bort. Da vil de kanskje følge etter deg og da kan vi angripe dem bakfra.》Michelle nikket.《Greit.》 Michelle, professor Tamira og alle de andre lærerne som var i borggården samlet seg. Professor Tamira forklarte planen raskt for dem og da så Michelle at de var 6 stykker med henne. Hun kikket bort på skyggekrigerne som farlig nærme nå og telte ti stykker. De kunne klare å få jaget dem vekke hvis de var raske og effektive. Da professor Tamira var ferdig med å forklare planen nikket de andre lærerne og gjorde seg klare. Skyggekrigerne hoppet ned fra skyene og landet ca 20 meter foran dem. De stod og så på hverandre i noen minutter før tre av skyggekrigerne gikk frem og skjøt flammer mot Michelle og lærerne. Michelle gikk frem og stoppet dem med en svart stor flamme. Når flammen var borte gikk professor Tamira og de andre lærerne til angrep på skyggekrigerne. Da tok Michelle sjansen.《Nå eller aldri.》sa hun til seg selv.《Kaosmagi-Skyggeteleportering.》Hun forsvant i skyggene og dukket opp i en annen skygge bak skyggekrigerne. Noen av skyggekrigerne så henne og løp mot henne. Michelle satte på sprang ut av borggården og ned den lange veien mot togstasjonen.
Halvveis ned veien mot togstasjonen tok hun en sving til høyre og ut på en grønn gress slette. Etter å ha løpt ca 20-30 meter stoppet hun og snudde sef. Hun hadde hørt dem løpe bak henne så hun viste at de var der. 5 skyggekrigere stod ovenfor Michelle. Alle var kledd i svart med svarte masker som dekket hele ansiktet. To av dem hadde grønne bånd rundt armen, en hadde et rødt, en med et orange og en med et blått bånd. En av dem med grønt bånd rundt armen tok et skritt frem.《Michelle De Angelo.》 Sa han. 《Du må bli med oss. Frivillig eller ikke.》Michelle svarte kaldt.《Å hvorfor skal jeg gjøre det.》 Krigeren mante fram en stein med formen til en kule《Du har ikke noe valg.》sa han. Michelle ble irritert. Hun var drit lei av at alle skulle fortelle henne hva hun skulle gjøre.《Jeg tror jeg faktisk har det.》Så brøt kaoset løs.
Michelle var rask og angrep først.《Hemmelig Kaosmagi-Kaosbeist.》Svart røyk dukket opp og ble til fem svarte ulver med gule øyne. Helt like den Michelle hadde mant fram tidligere den dagen. Ulvene angrep hver sin kriger mens Michelle tok dem ned en for en. De to første var veldig opptatt med ulvene så hun fikk tatt dem begge samtidig med en enkel kaos formel som fikk kroppene dems til å fryse helt så de ikke kunne røre seg. Hun gikk videre til de to neste som også hadde problemer med ulvene. Den ene ble dyttet ned i bakken av en av ulvene og ble bevisstløs. Den andre tok Michelle ned med et hardt slag i halsen. Skyggekrigeren falt sammen og var bevisstløs før han traff bakken.《En igjen.》tenkte Michelle og løp mot den siste skyggekrigeren som akkurat hadde most en ulv mellom to store steiner. Ulven ble til svart røyk og forsvant. Nå var det bare Michelle og en skyggekriger igjen. Alle ulvene var borte og de andre skyggekrigerne var bevisstløse eller fryst. Skyggekrigeren var først ute med et angrep.《Jordmagi-Jordfelle.》 Sa han og slo håndflatene i bakken. Fire store steinvegger dukket opp rundt Michelle. De trakk seg sammen for å mose Michelle. Michelle hadde ikke så veldig lyst til å bli most så hun brukte en formel som knuste veggene og slo den siste skyggekrigeren i bakken.《Kaosmagi-Sirkel knus.》sa Michelle. En svart sirkel samlet seg rundt Michelle og hun strakte hendene ut til sidene som fikk sirkelen til å vokse så raskt at man ikke rakk å blunke før alle veggene var knust og den siste skyggekrigeren lå bevisstløs på bakken. For å være sikker på at skyggekrigerne ikke gjorde noe annet tok Michelle å samlet dem sammen så de lå alle fem bevisstløse ved siden av hverandre. Hun stelte seg ovenfor dem, strakte ut en hånd mot dem og sa《Kaosmagi-Magi bur.》Et stort svart bur dukket opp rundt skyggekrigerne og sperret dem inne. Michelle la armene i kors og gransket skyggekrigerne.《Jeg må si jeg hadde håpet på noe litt mere utfordrende.》sa hun og løp tilbake til borgen.
Michelle kom inn i borggården hvor fem bevisstløse skyggekrigere satt lenket sammen med to lærere som stod ved dem og passet på. Hun gikk bort til professor Tamira som stod å skrev noe ned på en skriveblokk.《Hvordan gikk det hos deg?》spurte hun da Michelle kom bort til henne.《Fem stykker innelåst i et magi bur utenfor borgen.》svarte Michelle og så seg rundt.《Hvor er alle de andre lærerne?》Professor Tamira pekte mot inngangen.《De går igjennom skolen for å skjekke om at det ikke er noen andre som har sneket seg inn under kampen.》Michelle nikket.《Greit. Da går jeg til oppholdsrommet mitt hvis det ikke er noe mer.》Michelle gikk inn i borgen og satte kursen for kaostårnet.
Når Michelle kom opp til kaostårnet så hun på oppslagstavlen at et nytt ark hadde blitt hengt opp. Hun gikk bort til tavlen og så på det nye arket. Det stod at sikkerheten ville bli høyere og at alle måtte være på oppholdsrommene sine innen klokka sju. Michelle sukket og gikk bort til en av lenestolene hvor PCen hennes lå. Hun tok opp PCen, satte seg og skrudde på PCen. Hun tok å skjekket om det var noen store nye nyheter før hun gikk ned til spisesalen for å spise middag. Brannalarmen hadde gått før lunsj så Michelle hadde ikke spist siden frokost. Og alle elevene hadde blitt evakuert til oppholdsrommene og fått beskjed om å bli der til det var middag. Michelle satte opp håret i en hestehale før hun slang på seg en svart skinnjakke og gikk ned til spisesalen.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Bok 1 og 2: Den Siste Kaos Magikeren
FantasiaI en verden full av magi. Finnes det en 14 år gammel ung og foreldreløs jente. Hennes navn er Michelle De Angelo. Slutten på sommerferien er her, og det er bare 3 dager igjen til skolestar. Michelle sitter på rommet sitt på barnehjemmet hun bor på...