YAKIŞIKLI ÖKÜZÜM-33

3.1K 171 4
                                    

Güneş ışığının aydınlığı odama vurmuş olmalı ki heryer sapsarı gibi duruyordu.Küçük küçük tüy yumaklarını bu aydınlıkta farkedebiliyordum.Gözümü ovuşturarak evin içinde gezindim fakat üst katta kimse yoktu.Sarpta bu saatte uyanacak bir adam değildi,peki ya nereye gitmişti?Aşağı kata inerek banyoda yüzümü yıkadım ve aynada gördüğüm not ile sırıttım.
'Berbat görünüyorsun,her sabah öcü gibi mi kalkıyorsun?'
Gözlerimi devirip güldüm.Ve mutfağa su içmek için girdiğim anda kahvaltı masaya hazırlanmıştı,salatanın üzerinde duran notu da olarak okudum ve oturma odasına doğru ilerledim.Sahiden Sarp nerdeydi?
'Bir kerede oburluk yapıp kalkar kalmaz mutfağa gitme!..'
Öküz!Diyerek sırıttım ve bahçeye çıktım.Sarp elinde kürek gibi birşeyle toprak kazıyordu.
+Sanada günaydın diyerek kıkırdadım.
-Doymuşa benziyorsun 2 dakika da diyip oda gülünce gözlerimi devirdim.
+Her sabah öcü gibi kalkıyorum öyle mi?Hep ziyaretime geliyorsun sanırım.
-Yo sen Herzaman çirkinsin diyince kafasına toprak atmak için eğildiğim anda ayağa kalkarak yanıma geldi ve;
-Ama öcü gibiyken bile güzelsin diyip içeri girmişti.Bende gülümseyerek yerde gördüğüm birkaç tane rengarenk çiçeklere baktım.Kapıyı açık bıraktığım için üst kattan telefonumun zil sesini duyunca hemen çıkarak ekrana baktım.
/Annemm../arıyor.
Dudağımı ısırarak yatağa oturdum ve hala ekrana bakmaya devam ettim.Biliyordum ki ne kadar bakmazsam o kadar çok arayacaktı.En sonunda gözlerimin hafif ıslandığını farkettiğim için açmaya karar verdim.
-Duru!Kızım nerdesin?Nolur söyle annem,nolur almaya geliyim.
+Izin vermediniz dedim ağlamak üzere olduğum için boğazımdan gelen acı sesim ile.
-Annem nolur bak herşey düzelir,ama bu yaptığın olmadı.Lütfen nerdesin söyle.
+Söyleyemem dedim hala dudağımı ısırırken.
-Sen zaten hiçbir zaman ele avuca sığamadın,ama bu yaptığın kabul edilir gibi değil Duru.Lütfen söyle nerdesin?
+Kapatmam gerek anne,beni affet..
-Duru dur kapat..
Çoktan kapatmıştım.Belki de vicdan azabı duyduğum için annemin sesi beni etkiliyordu ve dayanamıyordum.Ama onunda beni anlaması gerekmez miydi?Mutlu olmak istemiştim,başka şeylerde gözüm yoktu.
-Eğer geri dönmek istersen..
Dedi kapı kenarından beni dinleyen Sarp.
+Öyle birşey olmayacak diyip sarıldım ve aşağı kata inerek dışarda  çiçekleri ekmeye başladım.Burası biraz daha şehir dışı olduğu için hava oldukça ılıktı.Sarpta yanıma gelerek kafama bir avuç toprak atınca neye uğradığımı şaşırmıştım.
+Saarp!Bittin sen,gel buraya!Diyerek gülüp koşmaya başlamıştık.
-Sadece biraz atacaktım,tüh yanlış oldu dediği anda daha da sinirlenip hızlı koşmak için çabalamıştım.
+Öldürcem seni!Çabuk buraya gel!
-Yakalayamazsın!Çünkü sen küçücüksün diyip kahkaha atınca gözlerimi devirip koşmaya devam ettim.Bahçe içerisinde koşarken çamurlara basıp duruyorduk yani kısaca berbat bir duruma gelmiştik.
'Gençler bu ne hal?'
Aynı anda kafamızı gelen sese çevirdiğim anda gördüğüm kişiler karşısında gözlerim fal taşı gibi açılmıştı.
+Burak!Seray!Sizin ne işiniz var burda? Diyerek yanlarına ilerledim.Ve Sarpa dönerek:
+Hani bizi burda kimse bulamazdı diyip kahkaha attım.
-Öyleydi zaten!Dedi kaşları çatık Buraklara bakan Sarp.
-Hadi ama dayımın buraya sadece seni getirdiğini ummuyordun değil mi diyip imalı bakışlar atarak içeri ilerleyen Burağa döndü gözler.Bir nevi Sarp'ı kapak etmişti de diyebiliriz.Seray ve bende gülerek içeri girdik.Toprak işini unutmuş değildim.Herkes koltuklara otururken hızla kapıyı kapatıp sinirle içeri giren Sarpa baktım.
-Burak kalk git!Söyledin değil mi yerimizi anneme!
-Yok neden söyleyim?Bende buraya tatil yapmaya geldim diyip bize göz kırpınca Sarp iyice sinirlenmişti.
-Başka tatil yerimi yok?Kalkın gidin!Seray isterse dursun ama sen nereye gidiyosan oraya!
Burak tam cevap verecekti ki kapının çalması ile herkes birbirine baktı.Ben koşarak açtığım anda karşımda ki kişiyi görünce gülmemek için kendimi zor tutmuştum.
+Can?
-Burayı bulucam diye canım çıktı be Kanka diyip elinde ki valizleri kenara koyup içeri girince Sarpın kızgın suratıyla yanıma gelip:
-Beni yiyecek gibi durmuyor mu kanka?
+Birazcık diyip kıkırdadım.
Sarp Can'ın üzerine yürümeye başlayınca araya girerek sakinleşmesini söylesem de fayda etmemişti.
-Bir sen eksiktin lan!Başka kim gelecek?
-Şey kanka bide..
Kapının çalması ile herkes kapıya bakmıştı.Sarp gidip açacağı sırada ben açınca karşımda duran yabancı kıza baktım daha doğrusu baktık.Can kıza sarılarak:
-Yıllardır aradığım sevgiliyi buldum,arabadan eşya getiriyordu diyip masumca gülünce gözlerim Burak ve Seraya dönmüştü.Gülmemek için o kadar çok sıkıyorlardı ki birbirlerini.
Sarp kızgın bakışlar atarken sabır dilercesine üst kata çıkacağı sırada Burağa döndü.
-Canı sen mi çağırdın?Ve sevgilisini?diyip gözlerini devirdi.
+Evet koçum.
-Iyi halt yedin!Şimdi burayı herkes biliyor diyip hızla merdivenleri çıkınca bende peşinden gittim.Diğerleri ise gülüşüyorlardı.
Sarpın eşyaları hazırladığını görünce biran onu durdurup soran bakışlar attım.
-Gidiyoruz!
+Sarp!Bilmem farkında mısın gelenlerden biri Abi'n,diğeri çocukluk arkadaşın.Kovmaya hakkın var mı?Buraya seni düşünüp geldiler farkında mısın?
-Ikimiz olarak hayal etmiştim ben!
+Bu yola zaten sadece ikimiz çıktık!Başkaları geldi diye bu ikili bozulmuyor diyerek çıkıştım ve aşağı kata indim.Herkes koltuklara oturmuş sohbet ediyorlardı.Seray beni yanına çağırınca gülümseyerek gittim.
-Hepimiz güzel olabilirdik ama anlayışsız sevgilin kabul etmedi Napalım?diyip güldü.Başımı olumsuz yönde sallayarak yere baktım.Öküz gerçekten anlayışsız biriydi.Sarp içeri girince herkesin ayaklandığını gördüm.
-Biz gidiyoruz koçum,yalnız kalırsınız diyip Burak kapıya gideceği sırada Sarp onu durdurarak:
-Bir anlık şeyle öyle dediğim için gerçekten gitmeyi mi düşündün?Diyince iki kardeş birbirine sarıldılar ve  herkes kahvaltı için mutfağa yöneldi.Bende duşa girerek yanlarına gittim.
O kadar güzel sohbet ediyorlardı ki Sarpın bile yüzü gülüyordu.Bende o gülümsediği için gülüyordum.Belki de bu yola ikimiz çıkmıştık fakat,yardım için yetişen insaları göz ardı etmek bizim yararımıza değil zararımıza olurdu.Çünkü ben Sarpla geleceği düşünmeden yürümüştüm.Bunun da bir geleceği gelecekti.Ozaman işte bir dosta ihtiyaç duyacaktı insan.
-Burda tavuk filan var mı?
+Senin cinsinden var kardeşim merak etme diyen Sarp karşısında Can gözlerini devirip yemeğini yemeye devam etti.Bizde gülüştük.
...
-Lan oğlum yakalayamıyorum!Nasıl tutucaz biz bu tavukları ya diyince Sarp gösteri yapmak için tavuğu tutmaya çalışmıştı fakat tutamadığını gören Burak ayaklandı ve üçü birden sadece bir tavuk için koşturmaya başladılar.Bizde sadece izlemekle yetinip gülüyorduk.
+Bu arada ben Duru,Buda Seray diyerek Can'ın sevgilisine baktık.
-Bende Aylin diyip gülümsedi.
+Nasıl tanıştınız Aylin diyip Serayla gülüştük.
-Durmadan bana kağıt yolluyordu,benimle çık gibisinden bende ona karşı boş değildim.Ve oldu diyince güldüm.Güldüğümü gören Ayli'nin suratında da gülümseme oluştu.Telefonumun çalması ile ayağa kalkıp bahçenin başka bir yönüne gittim.
-A-lo abla nasılsın?
+Iyiyim Umut,sen?
-Bende iyiyim.Hani gelemem de nerde olduğunu söylesen olmaz mı?Seni çok özledim.
+Şehrin biraz dışında diyip etrafa bakındım ve adı 'ilkim'olan bir çiftlikteyiz diyip gülüp biran durdum ve:
+Sakın ola anneme söyleme Umut!Sakın!
-Merak etme abla.Annem geliyor kapatmam lazım diyerek telefonu kapatınca şaşırmıştım.Ama içim rahattı bu yüzden tekrardan kızların yanına gittim.
Gece geç olduğu için kızlarla birlikte herkesin yatağını ayarlamaya başladık.
-Duru,bak yer kalmıyor sen benim yanımda uyu diyince Sarpa gülerek baktım ve olmaz anlamında başımı salladım.Oda cevabı almış olacak ki gülüp sustu.Herkes birbirine iyi geceler dileyip gözlerini yumdu,yummuştum fakat dış kapının kırılırcasına tıktıklanması ile anında Aylin ve Seray ile gözgöze geldim.Sarp anında yanıma gelerek sakin olmamı sakın ses çıkarmamamızı söyleyip aşağı  katta olan Burak ve Can'ın yanına indi.
Kapı deliğinden baktığı anda bütün hepsi anında merdivene gelmiş olacak ki ses çıkmıştı.
-Duru,buraya gel hemen dedi fısıltı ile Sarp.Hepimiz sessizce yanlarına indik.Burak montlarımızı teker teker bize vererek arka kapıyı açınca anlam verememiştim.
-Annen geldi Duru diyen Cana şaşkınlıkla baktım.Ah Umut ah!Hızlıca ve sessizlikle arka kapıdan çıkarak çitlerden teker teker atlamaya başladık.Hayatımda hiç bu kadar hızlı koşmamıştım ki birde elimi Sarpın tutmasından dolayı onun hızına yetişmeye çalışıyordum.Baya uzaklaştığımızı farkederek herkes mola dercesine nefes nefese kalmıştı.
-Evet beyler,sırada ki durak neresi?Diyen Sarpa döndü gözler.
...

Yeni kitabım 'KELEBEK'!Yorumlarınızı ve oylarınızı bekliyorum. ❤️

YAKIŞIKLI ÖKÜZÜMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin