~ÖZEL BÖLÜM~

3.2K 127 32
                                    


Istek üzerine,iyi okumalar..<3
Babam ve ben uzun süredir birbirimize bakıyorduk,onu epey bir inceledim.Sakalları gittikçe beyaza dönmüştü yalandan da olsa bile attığı gülüşler sonucu göz kenarlarında kırışıklıklar oluşuyordu.Bana şuan öyle bir bakıyordu ki Sarp'ın ilk beni bırakıp gittiği zaman bakışını görmüştüm.Karşımda Sarp'ın yaşlanmış hali vardı.Babam ona yada Sarp ona öylesine benziyordu ki.Tek korkum..Bu düşünce yutkunmama sebep oldu,Sarp'ın en azından baba olduğu zaman 'babam'gibi olmamasını diliyordum.Fakat şuan gerçekten de şaka gibiydi.Sarp gibi bir öküz bile evin içinde ki bu ciddi ortamda gülmemeye çalışıyordu.Gözlerim Can'a kaydığında kankalık hevesinin verdiği duygu ile bıyık altından gülüşler atıyordu.Ona gözlerimi kaydırarak baksam da bende hafifçe kıkırdadım.
Sarp güldüğümü görmüş olacak ki elimi tutan elimize baktı ve gözlerini bana çevirdi.
'Şuan annen için gülmüyorum,güzel bir damadı olacağını bilsin diye'
'Her şekilde kendini övmen egonu Allah katına çıkarıyor Sarp bil istedim'
Öyle bir kahkaha atmıştım ki Sarp'ın annesi de dahil olmak üzere herkes bana anlamsız bakışlar attı.Ben ani refleks olarak başımı Sarp'ın omzuna gömdüm.
'Hep çocuk olarak kalıcaksın biliyosun değil mi?'
Omzuna vurarak gözlerimi kaydırsamda o diğer elini ağzına kapatarak güldüğünü kimseye belli etmek istemediği için bu haline sırıtarak baktım.Gözlerim biran Seray'a kayınca bana sanki bir adada mahsur kalmışta yardım dilenirmiş gibi ellerini salladığını gördüm.
'Ne?'
Başıyla mutfağı işaret edip gözlerini kaydırarak ayağa kalkınca benimde ayağa kalkmam ile Sarp kaşlarını çattı.
'Nereye?'
'Tuzlu kahveni yapıp gelicem izninle'demem ile elimi öyle bir sıkmıştı ki güldüm.
'Beni öldürmek mi istiyorsun?Beni beni,kocan olacak bu yakışıklıyı'diye fısıldayınca istemsiz kıkırdadım.
'O kadar da yakışıklı değil'
'Kızım kaslarımla evlenince oynamana izin vermem bak'demesi ile Sarp'ın yanında oturan annesi göz ucuyla Sarp'ı dürtüp uyarırcasına ona bakınca bizi dinlediğini anlayıp utanarak mutfağa gittim.Seray kolumu öyle çekmişti ki biran dövecek sandım.
'Kızım mal mısın?Niye bu kadar geciktin?Kahveleri yapmaya başla hadi.'
'Seray kahve denilen illetin kokusundan bile midemin bulandığını biliyorsun.'
'Öf tamam gel başımın belası gel'diyerek kahveyi yapmaya başlayınca ona kankalık sarılışı yapmam ile çatık kaşlarını indirip sevimlice güldü.Bir süre sonra bana talimat verince zafer gülüşü ile dolaptan bir gün öncesinden hazırladığımız malzemeleri getirmeye başladım.Biber,tuz ve soğan.
Hadi ama sadece tuzla yetineceğimi mi sandınız?Seray gülerek biber ve soğanı o kadar küçük kesip kahvenin içine atmıştı ki şaşırmıştım.
'Sarp anlar,içmez.'diyince kıkırdayarak ona hak vererek tepsiye konulmuş kahveleri derin bir nefes alarak götürmeye başladım.İlk sabırsızlandığım için Sarp'a kahveyi uzatmıştım ki annemin uyarırcasına öksürmesi ile Sarp gözlerinin kısılmasına yetecek kadar içten içe gülünce 'öküz'diyerek kendime kendime küfür ettim.Hangi mal kahveyi ilk damada verirdi?Herkese dağıttıktan sonra sıra Sarp'a gelince herkes istemsiz gülse de o sadece yutkunmuştu.Fincanı eline alması ile anında kaşlarının çatılması bir olmuştu.
'Benden ağır lan bu ne doldurunuz içine!'demesi ile annesi Sarp'ı öyle bir dürtmüştü ki Sarp boğazını temizleyerek bana baktı.
'Sevgili müstakbel karıcım bütün mutfağı güzel ellerinden yaptığın bu kahvenin içine mi doldurdun?'diye kibarlaşması ile herkes öyle bir gülmüştü ki bende ilk defa bir öküzün aylar sonra bana böyle bir anne uyarısı ile böyle konuşmasına şaşkınla ama gülümseyerek baktım.Herkes keyifle kahvesini içerken Sarp,Burak ve Can'a kaş göz işareti yapıyordu.
'Burak çaktırmadan kahveleri değiştirelim hadi.'
'Kusura bakma koçum ben iyiyim böyle'
'İbne!İşin düşer senin bana.'diyerek bu sefer Can'a bakarak şirince gülümsedi.
'Can kardeşim bunu içersen söz veriyorum küfür etmiycem sana diye fısıldaması ile Seray ile aynı anda güldük.
'Buna gerçekten sende inanıyor musun?'demesi ile Sarp gözlerini kaydırıp bana bakışlarını sabitledi ve yanıma gel dercesine işaret etti.Yavaşça giderek yanına oturmam ile biran da hızla yanağımdan öpmesi bir olmuştu.
'Öhö öhö!'Sarp'ın annesinin işi yokmuş gibi uyarı vermesi ile Sarp aldırmadan annesi bile(!)olsa da kızdı.
'Karım değil mi?Severim sizene!'
'Daha karın bile değil salak çocuğum'diyerek gözlerini devirerek önüne dönmesi ile Sarp fısıltı ile 'sanki şuan dedem.'diyerek kahveyi unutmuş olacak ki bir yudum alması ile anında öyle bir öksürmeye başlamıştı ki herkes anlamış olacak ki gülmeye başladılar.
'Ölüyorum!'
Sarp hızla kahveyi bırakıp tuvalete koşunca gülerek bende arkasından gittim.Bir süre kapı da beklesem de çıkmayınca içeri dalmam ile şu durumda bile rahatına düşkün olduğu için gömleğinin yakasını yarıya kadar açmıştı.
'Resmen bu öküzünü öldürüyordun'demesi ile ayağımda ki topuklu ile tam boyuna geldiğimi farkedip kocaman sarıldım.
'Artık küçük değilim,bak'demem ile ayağımda ki topukluya bakıp istemsiz gülmeye başlayınca anlamayan gözlerle ona baktım.
'Onları çıkarsan hâlâ minnacıksın.'
'8 Sarp!Sadece 8!Ömür boyu o 8'e lanetler edicem bunu bil diyerek gözlerimi kaydırsam da o gülmeye devam etti.
'Nur senden de kısaydı'diyip tepkimi ölçmek istercesine tek kaşını kaldırınca biran da sinir patlaması yaşamıştım resmen.
'Ne Nur'u salak!'tam çıkacaktım ki beni kolumdan tutarak çok sıkı sarılması ile ben kollarımı ona sarmadım.
'8 saniyen var!'diyip hem dalga geçerek hem de uyarı verince kafamı boynuna saklayıp bende ona sarıldım..
Sarp'ın babası artık konuya girmek için yer arıyormuş gibi anında konuşunca gözler ona döndü.
'Efendim buraya geliş sebebi..'
Annem biran da öksürmeye başlayınca herkes bu sefer ona baktı ve bir süre daha Seray'ın su getirmesi ile bekledik.Annem suyu içerken özür dilercesine devam etmelerini söyledi.
'Efendim buraya geliş..'
Telefonun biran da çalması ile Sarp gözlerini kaydırınca sessizce güldüm.
'Ediyim böyle işe!Bir alamadık kızı..'tam küfür edecekti ki anladığım için Sarp'ın annesinin bir uyarı daha vermemesi için ağzını kapattım.Seray telefona bakarken herkes büyük bir ilgi ile onu dinledi.
'Alo..'
'Ne?'dedi gözleri beni ve biran da annemi bulurken.'Tamam geliyoruz'diyerek telefonu kapatması ile herkes konuşmasını bekledi.Benimse içimi büyük bir korku kaplamıştı,Sarp yüz hatlarımı incelerken birşey olduğunu anlasa bile bana bakmaya devam etti.
'Aysun Teyze,Umut ayağını kırmış.Hastanedeymiş büyük biri olmadan alçı takamıyorlarmış'demesi ile annem biran da ayaklanınca ben sadece gözlerimi kaydırmakla yetindim.Şöyle bir hareket tam Umut'a göre birşeydi.Annem istemeye istemeye babama bakıp sessizce kulağına birşeyler fısıldayınca içime birşey oturmuştu.Ne çok isterdim o eski günlere dönmeyi,babamın bir akşam yemeğinde benden şikayet geldiğini söylemesi.Ama,hayat buydu işte.Önceden azarlamalarından bıktığım adamın şimdi benimle konuşması için gözlerinin içine bakıyordum.Annem hızla hazırlanarak çıkınca dış kapının kapanma sesi ile gözlerim biran da babama kaymıştı fakat oda bana bakıyordu.Gerçekten de olmaz dediğiniz şeyler oluyordu bu hayatta,bu özel günümde annem değil o vardı işte.Bana artık çok uzak olan bu adam.Artık konuşulan şeyler bile umrumda değildi.
'Geliş sebebimiz belli,kızınızı oğluma istiyorum'
Heyecanlanmam gerekirken tepkisiz kaldım.Kızınız..İç çektim,derin derin.Kimseye aldırış etmeden birilerine ayıp olur mu acaba düşüncesini kafamdan atarak ceketimi alarak kendimi dışarı attım.Sarp'ın da arkamdan geldiğini ardımdan gelen kapının kapanma sesi ile anlamıştım.Fakat Sarp sadece arkamdan geliyordu,çünkü yanıma gelirse ağlayacağımı oda biliyordu.İlk yere gitmeye başladım,o tanıştığımız ilk anayola.Madem birşeyler o kadar anlamlı olması gerekiyordu bunu fazlasıyla yapacaktım.Herşey anlamlı olacaktı,gene ağlıyordum.Hikayenin başında olduğu gibi,epey bir süre yürüdükten sonra o yola geldiğimi farkederek durdum ve Sarp'a baktım.O da anlamış olacak ki sadece yavaşça gülümsedi.Karşıdan bir taksinin geldiğini görerek dökülen yaşlarımı yavaş yavaş silerek taksite durmasını söyledim.Yavaş yavaş dururken anında arabaya binmem ile Sarpta diğer taraftan binince adam şaşkınlıkla bize baksada ben yaşlı gözlerle Sarp'a gülümseyerek baktım ve başımı cama yaslayarak o cümleleri söylemesini bekledim.
''Yavaş be kızım araba sallandı."
..

Yeni kitabım 'KELEBEK'!Yorumlarınızı ve oylarınızı bekliyorum. ❤️

YAKIŞIKLI ÖKÜZÜMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin