Datin Fatimah ligat menyiapkan jahitan manik baju pengantin milik bakal menantunya. Tak sabar rasa hatinya ingin melihat bakal menantunya memakai baju hasil tangannya. Datin Fatimah menyiapkan 3 psang baju pengantin untuk anak dan menantunya pakai masa hari bahagia mereka nanti. Ini adalah baju terakhir untuk Datin Faimah menyiapkan. Ketiga tiga baju anak dan menantunya sangat mengikut syariat islam menutup aurat dan longgar pada badan mereka.
Sambil tangannya menjahit jahitan manik pada baju bakal menantunya itu, salah satu pekerjanya datang memberitahu ada yang ingin menemuinya.
"Ok, kamu sambung jahit manik ni ye macam yg saya dah tunjuk sebelum ni." Datin menyahut.
"Baik datin." Sambung pekerjanya itu.
Sebaik sahaja melangkah ke hadapan, Datin Fatimah menemui seorang wanita muda sedang duduk dengan angkuh di sofa menunggu miliknya.
"Assalamualaikum nak, nak jumpa saya ke? Anak ni siapa ye?" Tegur Datin Fatimah
"Waalaikumsalam, perkenalkan saya Farah Liyana kekasih tercinta kepada Rayyan Hakimi Al Sayyid" kata Farah sambil menghulurkan tangannya. Mata Datin Fatimah melihat wanita yang ada dihadapannya dengan tatapan tidak percaya. Masakan anaknya memiliki kekasih yang memakai pakaian tidak cukup kain.
"Datin Fatimah ibunda kepada Rayyan Hakimi Al Sayyid. Boleh saya bantu?" Balas Datin Fatimah sambil menyambut huluran tangan wanita muda dihadapannya.
"Oh jadi you la mak kepada Rayyan? Yang Rayyan ikut sangat tu. Hrm nothing interesting here" mata Farah meninjau ke keseluruh butik ini.
"Excuse me? Ada hal apa you datang sini anak muda?" Suara Datin Fatimah masih berlembut menahan marah.
"Erm bagus la you ni. Suka staright to the point. Baguslah, i pun tak nak buang masa kat butik you yang tak seberapa ni." Jawap Farah sambil senyum sinis.
"I sebenarnya nak cakap yang you dah salah pilih bakal menantu. You tahu tak bakal menantu you tu siapa? Bakal menantu you sebenarnya perempuan murahan. Suka kikis duit anak orang kaya."
"Wow. Are you talking about yourself? So point dye apa yang you nak sampaikan i?" Balas Datin Fatimah anggkuh kerana dia sudah muak dengan permainan budak muda sekarang. Dan tanpa Farah ketahui Eriqa Afiqah kembar kepada Safiyya sudah pun berada di belakangnya.
"You dengar sini eh orang tua. Kalau you tak batalkan pernikahan ni i akan pastikan perusahaan suam you akan jatuh muflis"
"Farah Liyana Anak Tan Sri Mokhtar."seru Eriqa.
"Yes?" Farah menoleh badannya menghadap kepada orang yg menyeru namanya.
"I rasa you patut cermin diri you tu dulu sebelum nak bercakap pasal kembar i. ok miss Farah?" Balas Eriqa. Datin Fatimah yang menyaksikan sangat puas hati melihat muka cuak wanita muda yg kurang adab depannya.
"You siapa nak ajar i?"jawab Farah dengan wajah yang marah.
"Are you sure you tak kenal i?" Balas Eriqa dengan bersilang tangan.
"No." Jawapan ringkas Farah dengan wajah yang masih tak puas hati.
"To bad honey, i Eriqa Afiqah pemegang saham terbesar di syarikat Tan Sri Mokhtar. I rasa sebelum you nak muflis kan syarikat Dato. Better you jaga Office daddy you. Cause without us, Family you yg akan muflis." Jawab Eriqa dengan Bangga.
"One more thing dear. Cuba la sedaya upaya you nak rosakkan penikahan kembar i or rumah tangga kembar i. I'll make sure your family akan lebih menderita dari apa yang you buat kat kembar i. Bukan setakat family you yg akan muflis, tapi karier you juga akan hancur" Sambung Eriqa dengan suara yang mengancam.
"Shit!" Jawab Eriqa panas lantas dia mengambil beg tangannya dan meninggalkan butik yang baginya neraka.
Datin Fatimah bangga dengan apa yang Eriqa lakukan sebentar tadi. Datin Fatimah langsung menepuk tangan dan memberikan pelukan pada Eriqa kembar bakal menantunya itu.
"I'm so proud of you" kata Datin Fatimah.
"Hal kecik je aunty. Ni aunty lace yg aunty nak Eriqa belikan tu." Balas Eriqa sambil menghulurkan plastik.
"cantik. Thank you sayang." Datin Fatimah berterima kasih pada Eriqa.
"Most welcome aunty" jawab Eriqa.
••••••••
Farah masuk ke perut kereta dalam keadaan marah. Kenapa perlu timbul masalah pada masa ini. Lagi lagi masalah baginya. Dia menghentak stering kereta nya dan memecut laju ke syarikat milik papanya. Dia perlu mendapatkan kepastian dari apa yang di dengar sebentar tadi.
"Papa, we need to talk now!" Farah memasuki ruang Tan Sri Mokhtar yang sedang menjalankan perbincangan kecil tanpa izin.
"Maaf Tan Sri Saya dah cuba tahan dia." Kata Setiausahanya.
"Its okay, nanti kita bincangkan balik pasal projek ni. You guys boleh keluar dulu." Jawab Tan Sri Mokhtar
" Baik Tan Sri" jawab mereka serentak dan melangkah keluar dari ruangan itu.
" yes miss Farah?" Balas Tan Sri Mokhtar. Farah melangkah menuju ke kerusi hadapan papanya.
"I dengar you jual saham syarikat?! Is it true?!" Tanya Farah berwajah marah.
"Yes." Balas Tan Sri Mokhtar dengan muka selamba.
"Berapa peratus papa jual?" Tanyanya lagi.
"60%." Balas Tan Sri lagi berwajah selamba.
"What?! Kenapa papa sampai jual saham syrikat banyak tu?! And kenapa papa tak bincang dulu dengan Farah sebelum jual saham syarikat." Farah mengeluh geram
"None of your business. Sebab Farah terlalu sibuk pandang karier Farah sampai lupa keluarga. macam mana papa nak bincang?" Balas Tan Sri Mokhtar sambil mengetik sesuatu. Farah akui memang Farah jarang berada di sisi keluarga kerana terlalu sibuk untuk mengejar cita cita nya.
"Mana Farah Tahu yang papa jual Saham Syarikat?" Sambung Tan Sri Mokhtar.
"Bukan urusan papa" Farah mencapai beg tangannya dan melangkah keluar dari ruangan itu dengan emosi yang membuak-buak.
Perkara ini tak boleh dibiarkan, pembalasannya mesti diteruskan walau apa yang berlaku. Farah dapat rasakan kejatuhan syarikat papanya berlalu angkara Eriqa Afiqah. Dia kini tidak lagi perduli dengan ancaman yang Eriqa katakan. Bagi Farah sekarang yang terpenting adalah pembalasan untuk mereka.
Farah memecut laju kereta nya menuju ke sebuah studio milik sahabat baiknya. Menurut Farah Sahabatnya yang satu ini saje yg mampu memahami situasinya sekarang. Dan kini dia disini untuk meminta pendapat dan plan yang boleh digunakan. Dia harus menyusun strategik agar pembalasan ini dapat dilaksanakan. Rayyan dan Safiyya harus menggagal kan pernikahan, manakala Eriqa Afiqah harus bertanggungjawab dengan apa yang telah dia lakukan terhadap keluarganya.
YOU ARE READING
Antara Perasaan Benci VS Cinta
RomanceKesakitan dan keseksaan yang dapat dirasai oleh Eriqa Safiyya setelah bernikah dengan anak kawan ibunya itu. Perjodohan yang diaturkan selepas beberapa minggu sahaja Safiyya pulang ke Negara tercinta. Tiada kebahagiaan yang datang seperti mimpinya...