Jam menunjukkan tepat pada pukul 6.45 petang, Eriqa Safiyyah mengatur langkah untuk masuk ke dalam rumah sesudah berjalan di halaman rumahnya untuk mengambil angin sesambil berfikir..
"Safiyya fikir apa ni syg" tegur ibunya sambil berjalan menuju ke arahnya
" Tak ada apa lah ibu. Cuma berfikir sikit pasal diri fiyya ni." Jawabnya sambil termenung di sofa
"Mana suami fiyya?" Soal ibunya
"Ada kat atas, tengah siap untuk maghrib" jawab Safiyyah dengan tenang.
"Fiyya naik atas juga gih. Bersihkan diri..siap siap untuk maghrib" arah ibunya pada dirinya.
"Baik ibu" jawab Safiyyah tanpa membantah kata kata ibunya.
Safiyyah terus bangun dan melangkah kakinya untuk naik ke atas menuju ke biliknya. Selang beberapa minit, dia mendengar bunyi enjin kereta masuk di dalam perkarangan rumah nya.
Kaki Safiyyah berhenti seketika untuk memastikan orang berada di fikirannya yang memasuki perkarangan rumah. Selepas mendapat kepastian, Safiyyah sambung untuk melangkah kakinya menuju ke biliknya.
*Tok tok tok*
Safiyyah mengetuk pintu biliknya sebelum memasukinya dan keadaan diri Safiyyah Masih seperti orang yang kebingungan.
"Masuk" jawab suaminya dari dalam biliknya
Safiyyah terus memulas tombol pintu biliknya Dan mendapati suami nya sedang duduk di atas katil sambil bermain handphone nya.
"Hai sayang, buat apa kat bawah tadi. Abg terjaga sayang tak ada" soal suami nya sambil tersenyum. Rayyan terus berhenti bermain handphone nya dan diletakkan di tepi.
" Tak buat apa pun. Saje berfikir sesuatu" jawab Safiyyah sambil kakinya Bergerak ke arah katil bertentangan suaminya. Langsung dia melentokkan kepala nya di paha suami nya. Rayyan hanya membiarkan kelakuan isterinya sambil tersenyum.
"Sayang fikir apa? Cuba bagi tahu" soal suaminya lagi sambil tangannya membuka tudung Yang tersarung di kepala isterinya lalu disangkutkan kepala katil. Safiyyah hanya mengikut rentak suaminya Yang ingin membuka tudungnya.
"Tentang rumah tangga Kita" jawab Safiyyah sambil mengambil satu Tangan suaminya Yang berhampiran untuk di belai. Dan seperti biasa Rayyan hanya mampu untuk membiarkan sahaja kelakuan isterinya padanya.
" Apa dia tu? Mcm serious sgt je berfikir sampai jadi pndiam syg ni" soal Rayyan risau isterinya berfikir yang bukan bukan mengenai dirinya.
"Tak ada apa la..firasat saya je kot" jawab Safiyyah sambil tersenyum
"Tak mau la kata gitu sayang. Awak buat saya risau. Fikir apa ?" Soal Rayyan lagi pada isterinya.
"Hmm ye la..saya rasa macam.. perkahwinan ni tak akan lama seperti ada Yang inginkan Kita berpisah? Kalau ye pon sebabnya kerana saya, saya rela untuk untuk diri.. saya tak nak ada sesiapa yang sakit sebab saya..saya tak nak sebab saya............."
Rayyan terus menunduk mengucup bibir isterinya untuk membuat isterinya berhenti berkata yang bukan bukan.
Safiyyah terpinga pinga dengan apa yang baru sahaja terjadi. Pipinya terus blushing Dan malu malu..
"Apa awak buat ni." Safiyyah terus bangun dan memukul lengan suaminya dan terus berlari masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan dirinya.
________&________
Korang nak buat diorang ni bercerai ke tak?Maaf lambat update ye sahabat semua. Tegur saya Jika ada yang silap kat part ni..
This part a bit short. Cause saya update pada pukul 3 am..
And upcoming chapter akan panjang mcm bab sebelumnya.
Stay tuned
Love you guys
🐬
YOU ARE READING
Antara Perasaan Benci VS Cinta
RomanceKesakitan dan keseksaan yang dapat dirasai oleh Eriqa Safiyya setelah bernikah dengan anak kawan ibunya itu. Perjodohan yang diaturkan selepas beberapa minggu sahaja Safiyya pulang ke Negara tercinta. Tiada kebahagiaan yang datang seperti mimpinya...