...Dua Bulan Kemudian...
Selepas kejadian di hospital Eriqa dan Iqram jarang bertemu. Bukan jarang tapi tak pernah berjumpa untuk lebih tepatnya lagi. Sedikit demi sedikit rasa bersalah itu datang wujud dalam hati Eriqa.
Tapi itu tak melemahkan Eriqa untuk mencari tahu bahan bukti dari A to Z siapa yang langgar Safiyya sendirian tanpa Iqram. Selalunya dia dan Iqram yang akan cari tahu.
Tapi kini hubungannya dan Iqram sedikit retak dan akibat ulahnya sendiri. Kini Dia harus mencarinya sendirian, tak perlu bergantung pada Iqram lagi.
Kini Eriqa makin hampir mendapat jawapan atas semua persoalannya. Tapi dalam hati Eriqa masih berharap ada nya Iqram di sisi nya untuk membantu menyelesaikan semua ni.
Sedang dia mengelamun dia teringat kata katanya yang di lontarkan pada Iqram sewaktu di hospital. Eriqa melepaskan satu keluhan berat dan terus meraup mukanya.
"Aih, sebabkan kau Iqram. Tak focus aku nak kerja." kata Eriqa seorang diri dan menggeleng kepalanya sendiri.
Eriqa terus membuka fail dan melanjutkan kerjanya. Dia melihat jam dinding di dalam pejabatnya dengan sekilas dan terus menyambung kerjanya.
°°°
"karl, aku nak kau hati hati sekarang" kata Farah pada Orang suruhannya.
"Aku tahu." jawab suara di seberang sana.
"Farah, aku harap kau buat kerja tak tinggalkan jejak. Aku tak nak ikut campor kalau ada hal kaitan polis" sambung karl.
"Aku tak bodoh la. Oh ye, aku akan ke german untuk photoshoot kat sana dan aku nak kau settle kan semua kat sini. Aku tahu balik je aku nak dengar berita gembira. No sad news" kata Farah jelas pada Karl irang suruhannya.
"Ye" patuh karl pada Farah.
"Macam mana Rayyan dan Safiyya sekarang?" tanya Farah
"Tak ada special pun. Dorang sedang menjalani hidup macam biasa." jawab Karl.
"Then buat mereka gaduh. Kalau boleh sampai bercerai berai And kalau kau mampu bunuh safiyya sebelum aku sampai sini!"
Kata Farah sedikit meninggikan suara."Fuh! Nice one. Aku akan settlekan semua tu. Yang penting duit masyuk. Aku settle bersih punya" dengan angkuhnya dan keyakinan karl berkata begitu.
"Duit kau jangan risau. Aku settle lepas kau selesai buat kerja. Ingat eh Karl, masa aku dah banyak terbuang sebab kau tak pandai buat kerja dengan laju. Duit je kau kejar, kerja apa pun tak ada hasil" sengaja Farah kata gitu untuk menaikkan amarah Karl orang suruhannya itu.
"Haih, jaga sikit mulut kau tu eh. Kerja tetap aku buat. Kau tunggu hasil aku nanti" marah karl dengan meninggikan suara.
'Yezza, itu yang aku nak.' kata hati Farah sambil tersenyum sumbing.
"Aku pegang kata kata kau. Kalau betul apa yang kau cakap." kata Farah sengaja mencabar karl.
"Ok" jawab Karl terus mematikan panggilannya itu.
"Tak dapat cara halus. Cara kasar kan ada." kata Farah sendirian sambil tersenyum jahat.
"Just wait n see guys. The game is not over yet." sambungnya lagi.
YOU ARE READING
Antara Perasaan Benci VS Cinta
RomanceKesakitan dan keseksaan yang dapat dirasai oleh Eriqa Safiyya setelah bernikah dengan anak kawan ibunya itu. Perjodohan yang diaturkan selepas beberapa minggu sahaja Safiyya pulang ke Negara tercinta. Tiada kebahagiaan yang datang seperti mimpinya...