Bab 41

8.1K 155 6
                                    

Selepas selesai urusan kejutan anak menantunya itu, Datin Fatimah naik semula ke bilik itu untuk melihat hasil tangan pekerja itu.

Datin Fatimah membuka kunci bilik anaknya itu dan melihat sekeliling. Sungguh menakjubkan hasil tangan pekerja itu. Sungguh tiptop. Sangat membawa suasana romantik.

Lalu Datin Mengambil gambar gambr kawen anaknya yang sudah diframekan itu dan meletaknya di meja lampu tidur sisi kiri dan kanan.

Datin Fatimah sungguh puas hati. Datin Fatimah terus melangkah keluar dari bilik anaknya itu dan terus menguncinya. Ia takut jika ia lebih lama di bilik anaknya itu, dia akan merosakkan seni yang di buat oleh pekerja kedai bunga langganan nya itu.

Setelah melihat bilik anaknya, Datin Fatimah terus bersiap kan diri untuk pergi membeli barang dapur. Datin Fatimah mencapai beg tangannya yang berjenama Itu keluar dari wardrobe kesayangannya. Datin terus turun ke bawah untuk menemui pembantu rumahnya itu.

"Jahh, jom pergi." jerit Datin Fatimah yang sedang menuruni tangga

"Baik Datin" jawab Pembantunya itu dari ruang makan yang telah lama siap.

------------

"Good Job Sumayya" Kata Farah dari dalam kereta setelah melihat Sumayya keluar dari pagar rumah Datin Fatimah dan mengangguk kan kepalanya kearahnya.

"Buat event tak ajak aku. Tapi tak pe, aku nak tengok sama ada kau akan tinggalkan dia atau tidak lepas dapat baca surat tu dari aku tu. And terima la hadiah dari aku satu lagi tu." katanya lagi sambil membuat kesian membayangkan wajah Safiyya yang menderita di kepalanya.

Farah terus menggerakkan keretanya menuju ke kedai bunga tempat sumayya berkerja itu. Dia ingin menemui sumayya untuk memberi kan duit ganjaran untuknya.

Sesampainya dia di tempat itu, dia melihat susuk tubuh yang sangat dia kenali menantinya di luar kedai. Farah turut tersenyum jahat setelah mengingati kembali rancangannya.

"Thank you Sumayya" kata Farah sambil menepuk bahunya

"Sama sama cik Farah" jawabnya sambil tertunduk malu.

"You dah letak sekali dengan pisau pencukur tu kan? "Tanya Farah.

"Dah cik Farah, jadi dia akan terluka saat membuka kertas itu." jawab Sumayya itu.

"Good.. Ni upah awak." kata Farah dengan puas hati sambil menghulurkan duit sejumlah 1000 pada sumayya.

"Terima kasih cik. Kalau perlu saya lagi cik call la saya. Senang dapat bekerja dengan cik Farah."balasnya setelah menerima jumlah wang yang besar secara langsung.

"Saya dah ada number awak. Saya akan call kalau ada kerja untuk awak." kata Farah sambil tersenyum manis depan pekerja kedai bunga itu.

"Okay cik. Saya tunggu panggilan dari cik Farah." balas Pekerja itu.

Farah bingkas bangun dari duduknya di sebuah restoran di deretan kedai tempat sumayya bekerja. Farah memasuki keretanya dan meluncur laju meninggalkan tempat itu.

"Bodoh punya perempuan. Sanggup jadi kambing hitam aku. Nasib baik karl agi info tentang kau kat aku. Thanks karl, kau menyenangkan kerja aku." katanya sambil nembuka cermin mata hitamnya itu.

"Hrmm..tak sangka sesenang tu aku boleh klentong minah tu. Bodoh betul." kata nya lagi sambil ketawa.

"Kau bahagia la dulu dengan bini kau tu. Aku akan pastikan kebahagiaan tu sementara. Kau akan kehilangan bini sebab perbuatan kau Rayyan."sambungnya sambil tersenyum jahat.

-----
Sambungan.
Maaf pendek.
Lost idea.

26/7/16
12:15 AM

Antara Perasaan Benci VS CintaWhere stories live. Discover now