Q&A

188 19 73
                                    

12-07-2016

Hoi hoi!

Er is weinig gebeurd de laatste tijd, enkel kadootjes/ cadeautjes (ik weet niet wat de juiste schrijfwijze is) gekocht voor mijn verjaardag :)

In het vorige deel (of het deel daarvoor) vroeg ik aan jullie om vragen door te sturen die ik dan kon beantwoorden. Ik dacht dat vele mensen wel iets zouden sturen, maar ik kreeg enkel vragen doorgestuurd van RuzannaBaS . Je kan nog steeds je vragen sturen (ookal lees je dit misschien 10 jaar later).

Tijd voor de ondervraging...

Hoe oud ben je?

Ik ben nu 15 jaar jong maar ik verjaar op 20 juli dus nog 2-3 weekjes en ik ben 16 ☺

Hoelang schrijf je al?

Ik heb leren schrijven in het 1ste leerjaar :p haha

Nee, ik heb al eens verhalen geschreven vroeger als opdracht voor school. Ik vond het heel erg leuk om te doen en ik had enorm veel fantasie, wat ervoor zorgde dat ik veel te veel schreef in vergelijking met mijn andere klasgenootjes. 

Met boekbesprekingen (je moet een boek lezen en daar rond opdrachten maken) was ik altijd heel goed en ik kreeg vaak te horen dat ik er iets mee moest doen. Dit jaar ben ik ongeveer begonnen met een echt boek te schrijven. Ik had zoveel ideeën dat ik uiteindelijk een boek MOEST schrijven, want anders zou mijn hoofd ontploffen van inspiratie. 

Toen ik Wattpad ontdekte door mijn nicht was ik eerst nog een beetje onzeker. Iedereen kon inmiddels je verhalen lezen en overnemen. Ik wou mijn boek ook graag uitgeven ( iets waar ik nu niet meer zeker van ben) dus ik wou niet dat ik hetzelfde boek zou hebben als iemand anders, gewoon omdat hij of zij alles overnam. 

Ik begon met het schrijven op papier, maar dat was uiteindelijk zoveel werk ( mijn hand begon echt te veel pijn te doen en ik ben nogal lui) en ook onordelijk omdat ik altijd iets veranderde, dat ik op Word begon te typen. Later zette ik het op Wattpad.

Wat zijn je hobbies?

Ik hou van paardrijden, zingen, gek doen, afspreken met vrienden, tv-kijken, naar muziek luisteren, boeken lezen en schrijven, films kijken,... Is dit genoeg? :)

Zou je het leuk vinden om met iemand anders een boek te schrijven?

Als het een aardig persoon is...Natuurlijk! Ik zou het echt heel erg leuk vinden, want dan kan je leren van elkaar.

Wat is je favoriete boek?

Op Wattpad of in real life?

Op Wattpad vind ik de triologie Fuck I think I'm in love, Fuck I know I'm in love en Fuck I'm deeply in love heel erg leuk om te lezen! Ook He loves me, creazy isn't it? is een heel erg goed boek. Ik hou ook enorm veel van weerwolfverhalen! Alle verhalen waar liefde in voorkomt en/of weerwolven vind ik geweldig! Ook badboy verhalen staan in mijn bibliotheek... Ik vind heel erg veel boeken leuk, dus als ik ze allemaal moet opnoemen ben ik volgend jaar zeker nog bezig...

Voor mij is boeken lezen even wegvluchten van de werkelijkheid en een andere wereld verkennen. Dat je nooit een leven zoals in een boek zal hebben, betekent niet dat je er niet van kan dromen, toch?

In real life... Goh ik weet het niet echt... er zijn zoveel leuke en geweldige boeken...

Heb je zusjes en/of broertjes?

Ik heb 1 super irritante broer... Nee hoor grapje, ik hou van hem, maar we kunnen gewoon niet goed met elkaar overweg.. Ruzie maken, elkaar uitschelden,... Het zijn maar een paar dingen wat we doen met elkaar. De enigste moment dat we met elkaar overweg kunnen zijn de momenten waarop ieder zijn eigen ding doet. Hij zit op zijn computer en ik lees op Wattpad of op Facebook... Ik weet niet wat het is. Zijn we te verschillend? Of hebben we net te veel gelijkenissen op vlak van karakter? Geen idee...Ruziemaken zit gewoon in ons bloed denk ik. Geen echte broer en zus relatie dus ...

Welk vak haat je op school?

Geschiedenis en Frans. Geschiedenis is echt een probleemvak bij mij. Ik heb er altijd wel al lage punten op gescoord... Frans, tja, we hadden dit jaar echt gewoon een superslechte leerkracht. Iedereen van de klas is wel al gebuisd dit jaar op Frans, sommige meerdere keren. Niet onze schuld! 

Welk karakter heb je?

Dit vond/vind ik persoonlijk een van de moeilijkste vragen. Ik wil niet té zeker van mezelf (bitchy) overkomen weetje... Mensen hebben wel al vaak gezegd dat ik een lief iemand ben. Iedereen die het moeilijk heeft kan bij mij terecht en weet dat ik niets verder vertel, behalve als het iets levensbedreigend is ofzo. Ik vergeef ontzettend snel (wat zowel een minpunt als een puspunt is), maar als je echt iets gedaan hebt wat ik echt niet vind kunnen, kan dat wel een tijdje langer duren. 

Verder ben ik ontzettend stil. Enkel bij een paar mensen die me echt goed kennen (en op sociale media zoals Facebook en Wattpad) ben ik echt mezelf. Ik ben ook heel erg onzeker en kan moeilijk keuzes maken. 

Ik hou ervan om mensen te laten lachen, ookal hebben ze net iets heel erg moeilijks meegemaakt. Ik wil mensen gelukkig maken rondom mij. Iets dat niet altijd even goed lukt...

Verder ben ik echt een Goodgirl. Ik heb nog nooit gespijbeld (als je die ene staking met mijn hele klas niet meerekent tenminste) en nog nooit gevochten (behalve met mijn broer...) Ik wordt niet snel boos, maar als ik boos wordt, blijf je maar beter even uit mijn buurt en duurt het een tijdje voor ik je vergeven heb en zelf ben afgekoeld...

Ik ben een spons. Alle negatieve dingen zuig ik op en houd ik voor mezelf tot het me teveel wordt.

Ik ben absoluut niet perfect (zowel uiterlijk als innerlijk), maar dat hoeft ook niet vind ik. Oké, soms vind ik het echt vervelend en zou ik liever iemand anders zijn die mooier is dan mij, maar die dagen heeft iedereen wel is toch? Het wordt pas gevaarlijk als die dag op hetzelfde moment komt als wanneer mijn emmer overloopt.....

Verder moeten jullie me maar leren kennen via dit boek en me maar vertellen wat mijn karakter is.

Wat is je favoriete song?

Lucy Hale is mijn favoriete zangeres ♥ Ze kan prachtig acteren en zingen. Daarbij is ze ook niet er groot maar staat ze wel stevig in haar schoenen. 

Als ik een liedje op mijn gsm moest kiezen, zou dat absoluut Who says van Selena Gomez zijn. Ik luister het liedje vaak als ik het even moeilijk heb en het heeft echt effect op mij...

Ga je meer in op innerlijk of uiterlijk?

Ik probeer zoveel mogelijk naar het innerlijke te kijken, maar soms kan ik ook wel naar het uiterlijk kijken. Wel vind ik dat iedereen mooi is op zijn eigen manier. Iedereen heeft zijn positieve en negatieve kanten. Mensen die mooi en knap zijn, hebben vaak een minder mooi innerlijk en omgekeerd. OPGELET! Dan zeg ik niet dat het ALTIJD zo is. Er zijn ook mensen die mooi zijn qua innerlijk en uiterlijk. Eigenlijk...is iedereen dat wel. Iedereen is prachtig, iedereen is uniek, iedereen is perfect. Leer om je positieve kanten te zien, maar houdt wel rekening met je negatieve kanten. Als je niet kan zingen, prima, dan is dat zo, maar misschien kan je dan  iets anders  supergoed zoals dansen bijvoorbeeld

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd...

Als je iemand heel erg aardig vindt en je bent er heel erg bevriend mee, maar anderen mogen hem/haar niet, zou je dan nog steeds met die persoon omgaan?

Ja. Absoluut. Of ik hem/haar zou verdedigen als het om pesten gaat is een ander verhaal... Ik ben dan wel zelf gepest en ik weet hoe het voelt, maar ik zou gewoon niet durven om op te komen voor die persoon. Gemeen? Misschien, maar het is de realiteit. Ik ken mezelf. Ik zou de persoon wel steunen en als hij/zij gepest wordt het aan mijn ouders of leerkracht vertellen, maar echt tegen de pesters in gaan zal ik niet durven. Ik vond dit een mooie vraag om mee af te sluiten...

Nog vragen? Stuur maar door, ik zal ze sowieso beantwoorden! 

Ik vertrek zaterdag op vakantie naar weetikveelwaar (suggesties?) dus updaten zal langer duren. We gaan kamperen en ik weet niet of ik daar wifi heb. We komen ten laatste de 30ste terug, dus sorry als jullie geen update meer krijgen... Ik zal waarschijnlijk deze week nog iets plaatsen, misschien morgen :)

Groetjes! (En hoe vonden jullie het hoofdstuk? Heb ik goed geantwoord op de vragen of wou je iets anders weten?)

love_and_hapines

lovehapines332

☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥

Diary (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu