KAYIP PİRAMİT/MISIR/ BÖLÜM 6

1.6K 212 103
                                    

Medyadaki resim :  Berlindeki Herman Obermayer Vakfına ait Cam Piramit

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Medyadaki resim :  Berlindeki Herman Obermayer Vakfına ait Cam Piramit

Kimberly, günlüğü okumadan önce, Herman Obermayerin büyük büyük babasına ait bu defterde bazı üstünkörü anılar, Mısırdan giderken beraberinde götürdüğü paha biçilemeyen antik Mısır uygarlığına ait eserlerin  teknik ve tarihi bilgilerini not ettiğini düşünüyordu.

Yanılmıştı.Bu günlük ızdırap çeken,yaptıklarndan dolayı ruhu azap içindeki bir adamın içini döktüğü kelimelerle dolu sayfalardan ibaretti.Büyük büyük baba Herman Obermayer bir tür günah çıkarmıştı.Hayatının son zamanlarını yaşayan yaşlı ve hasta bir adam, ölmeden önce biraz olsun huzur bulmak ve çektiği acıları biraz olsun dindirmek için kelimelerin gücüne güvenmiş,tüm günahlarını bir şekilde itiraf ettiği bu günlüğe sığınmıştı.

Kimberly okudukça sarsılmıştı.Sadece adını ve gizemini hala koruyan, bazı kanun dışı işlerini duyduğu bu yıllar önce ölmüş adamın itiraflarını okudukça ona karşı ister istemez merhamet duymaya,onunla empati kurmaya çalışmıştı.Günlüğün henüz başlarında olmasına rağmen, günlük onu içine çekmeyi başarmış,ilgisini fazlasıyla çekmişti.Tek korkusu okuduklarının, günlüğünü okuduğu adamın torununun onu içine çekmeye çalıştığı sonu belirsiz maceraya  ikna etmesiydi.Bu yüzden mümkün olduğunca günlükteki adamla kendisi arasında bir duvar örmeye karar verdi.

Büyük büyük baba Herman Obermayer ,o kadar masum bir adam olarak bilinmiyordu.Sanat ve arkeoloji çevreleri bu adamı hep gizemli ve karanlık bulmuştu.Garip fetişleri olan,güçlü ve buyurgan bir koleksiyoner ve devlet adamı.Herman Obermayer ,Berlinde milyarlarca euroya mal olan devasa bir  sanat merkezi açmıştı.Merkezde camdan yapılmış  bir  piramit vardı ve bu piramitin içinde sekiz ayrı müze,aynı anda dört farklı resim sergisi veya etkinliğin düzenlenebileceği dört adet sergi salonu, bir adet konferans salonu ve küçük çocuklara sanatı ve arkeolojiyi sevdirmek için kurulmuş çok özel bir oyun alanı mevcuttu.

Yılda bir milyona yakın ziyaretçi çeken ve hemen her daim seminerler ve konferanslarla dolu konferans merkezi, Herman Obermayer Vakfına devasa bir gelir getirirken,vakıf bu gelirlerin bir kısmını belli başlı üniversitelerin sanat ve arkeoloji bölümlerindeki öğrencilere burs vererek ya da yeni arkeoloji sahalarının açılmasını destekleyerek harcıyordu.Herman Obermayer Vakfı kimine göre şeytani bir amaca hizmet eden bir vakıf ,kimine göre son zamanlarda Avrupa ve dünyadaki ekonomik dengelerin bozulması yüzünden sanata ve arkeoloji çalışmalarına yeterince fon ayırmayan devletlerin yapamadığını yapan bir hayır kurumuydu.

Kimberly,saplanıp kaldığı sayfaya geri döndü.

" Sen bu kitabı okuyan , benim günahlarıma şahitlik edecek olan!

Bu günlüğü okumayı bitirdiğinde beni yargılayacağını,kendi vicdanında beni mahkum edeceğini biliyorum.Ama şunu bil ki yaşadıklarım ve yaşattıklarım bir yazgının parçalarıdır.

KAYIP PİRAMİTHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin