KAYIP PİRAMİT / MISIR / BÖLÜM 47

434 28 88
                                    

Karl Shwick, içlerinde milyonlarca dolarlık değerli mücevherin ,kıymetli evrakların bulunduğu  binlerce gizli kasanın yer aldığı İsviçredeki UBS bankın 2.bodrum katındaki koridorunda hızlı adımlarla ilerliyordu.Beraberinde bankanın müdürü ve  iki güvenlik görevlisi de ona eşlik ediyordu.Yılda iki kez yaptığı bu rutin kasa kontrolünün sonuncusunu yapacaktı.Artık kalan ömrü bir diğerini yapmaya yetmeyecekti..Bu yüzden gizli kasada bulunan ona ait emanetleri alıp güvendiği bir kişiye teslim etmeyi kararlaştırmıştı. Kasaların olduğu bölüme geldiklerinde Karl Shwick rutin güvenlik noktalarından geçmek için gerekli prosedürleri yerine getirmeye başlamıştı.Önce retina testine girmiş ,retina testini başarıyla geçtikten sonra ,parmak izi testine girmişti.Bu testde de kendi parmak iziyle önceden verdiği parmak izi numunesi eşleştiğinden güvenlik noktalarındaki tüm kapılar geçmesi için birer birer açılmıştı.Sonunda gizli kasaların olduğu odaya girdiğinde odada yalnızdı.Banka müdürü ve iki güvenlik görevlisi kapıların dışında kalmışlardı ve onu uzaktan seyretmekle yetinmişlerdi. Her yıl gizli kasalarının  güvenliği için milyonlarca dolar veren yağlı müşterileri için özel olarak verilmiş iltimaslardan biriydi bu.

Karl Shwick numaralandırılmış panellerin yanından hızlıca geçip kendi kasa numarası olan 303 no'lu kasanın olduğu panele doğru yürümüştü. Panelin içine girdikten sonra şifreli güvenlik cihazına önceden belirlediği şifrelerini girip bir kaç saniye bekledi. Şifrenin onaylanmasıyla bilikte panelin orta haznesinden dönen bir motor sesi gelmiş ardından kırk santimetreye  yirmi santimetre  büyüklüğündeki çelik bir güvenlik kasası haznenin girişinde belirmişti.Karl Shwick kasayı yavaşça ellerinde döndürüp mekanik kilidi açmak için üzerinde 0 dan 9'a kadar rakamların olduğu yuvarlak düğmeyi usulca daha önceden belirlediği rakamlara göre çevirmeye başlamıştı.Her çevirişin ardından gelen tık sesi ve bu sesin sekiz defa tekrarlanmasının ardından kasanın kapağı otomatik olarak açılıp havaya kalkmıştı. İsviçre'deki gizli hesapların olduğu bankaların hepsi son teknoloji ürünü güvenlik sistemlerine yönelmelerine rağmen Karl Shwick eski moda kasanın konulmasını özellikle istemişti.Bu kasa benzerlerinden farklıydı. Mekanik şifre bir kez yanlış girildiği takdirde kasanın içindeki gizli bölmede bulunan kimyasalı püskürtecek mekanizma devreye giriyordu.Böylece sahibinden habersiz giren kişi asla içindekilere sahip olamıyordu.

Karl Shwick kasanın içine baktığında ağzından belli belirsiz bir çığlık kopmuştu. Bu çığlık sadece kendisinin duyabileceği türden bir çığlık olsa da tüm ciğerlerinden kopup çıkmıştı. Kalbinin hızı her zamankinin aksine daha hızlı ve tehlikeli bir şekilde atıyordu. Karl Shwick son anda yere düşmekten panele tutunarak kurtulmuştu.Ancak elindeki çelik kasa çoktan yere düşmüş ve büyük bir gürültü çıkarmıştı bile. Dışarıda bekleyen Banka müdürü ve özel güvenlik görevlileri özel misafirin panelden çıkıp birkaç adım atışını ardından yere dizlerini koyup başını ellerinin arasına almasını merak ve endişeyle izlemişlerdi. Özel misafirleri  kendini yüzükoyun yere bıraktığında banka müdürü ve beraberindekiler de özel prosedürleri geçip yardım etmek için hızla kasa odasına doğru koşmuşlardı. Banka müdürü görevlilerinin yardımıyla misafiri yerden kaldırıp yüzüne baktığında  misafirin yüzünün ölü gibi beyazladığını buna rağmen vücudun istemsizce titrediğini görmüştü. Acil tıbbi yardım için kod 3 devreye sokulmuş ve misafir hızla kasa odasından tahliye edilmişti.

Karl Shwick kendisine geldiğinde yanı başında Banka Müdürü Charles Le Boen , Bankanın özel güvenlik müdürü Rudolf Manzick ve  bulunduğu polikliniğin başhekimi Albert Ramsteil bulunuyordu. Ramsteil hastanın çekilen filmlerinden ölümcül bir kanser hastalığıyla mücadele ettiğini öğrendiğinde durumu banka müdürüne aktarmıştı.Yağlı müşterilerinin pek bir zamanının kalmadığını öğrenen banka müdürü ise hem milyonlarca dolarlık düzenli bir gelirden  mahrum olacak olmaktan hem de müşterinin kasasının soyulmuş olması ihtimalinden dolayı derin bir üzüntü ve endişe içindeydi. Bu yüzden bankanın güvenlik müdürünü polis soruşturmasından önce beraberinde getirmişti.

KAYIP PİRAMİTHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin