Lachend gooi ik mijn hoofd achterover. Ik werp een korte blik op Justin die mij kort aan kijkt en dan Melody's handen vast pakt. Ik weet niet waarom maar op een of andere manier geeft mij dit de drang om Nate zijn handen vast te pakken.
Okay misschien weet ik wel waarom ik dit doe. Ik bedoel het is logisch. Ik wil niet dat Justin en Melody een betere date hebben dan Nate en ik. Want Nate en ik zijn serieus en Justin en Melody duidelijk niet.
Maar dit is wel de eerste keer dat Justin een van zijn slachtoffers mee uit eten neemt...
Nate kijkt naar onze handen en een lichte blos ontstaat op zijn wangen.
'Dus Nate ik moet eerlijk toegeven dit is echt een perfecte eerste date.' Zeg ik vrolijk. Ik ben bloed serieus. Ik vind dit echt een perfecte date. Op dit moment wou ik niet Justin overtreffen maar het gewoon delen met Nate.
Nate trekt verbaasd een wenkbrauw op.
'Echt?'
Tevreden knik ik. 'Echt.'Mijn blik glijdt weer kort naar de tafel van Justin maar ik zie hem niet meer zitten. Opeens loopt hij lachend langs met Melody.
Justin draait zich dan verbaasd om en kijkt ons aan.
'Wat? Zijn jullie ook hier? Wat een toeval.' Acteert hij.
Ik rol met mijn ogen en bijt op de binnenkant van mijn wang. Dit doet hij allemaal express.
'Zo leuk dat jullie hier ook zijn.' Zegt Nate.
'Ja zo leuk.' Zeg ik sarcastisch, wat ervoor zorgt dat iedereen mij vragend aan kijkt.'Blair lijkt het jou niet leuk als ze erbij komen zitten.' Vraagt Nate. Ik kan zien dat hij het ergens moeilijk vindt om dit te zeggen aangezien Justin een grote hekel aan hem heeft, maar dat hij het toch wil proberen voor mij. Is dat niet cute?
'Oh wat leuk!' Zegt Melody overdreven vrolijk.
Ik mag haar niet.
'Blair?'
Nog steeds kijkt Nate mij vragend aan. Wat moet ik antwoorden? Nee? En wat zou mijn reden daarvoor zijn. Omdat ik tegen Justin eerder in de wc hokjes heb gezegd dat hij weg moest blijven. Mm ik denk niet dat dat erg gaat werken in mijn voordeel op dit moment.'Sure.'
'Weet je het zeker schat anders eten wij gewoon met z'n tweetjes.'
Aah hij noemde mij schat.
'Het is goed.' Zeg ik bemoedigend.
Ik schrik op van een tafel die aan de onze wordt aan geschoven.
'Dubbeldate!' Zegt Melody enthousiast terwijl zij zich neer laat zakken in de stoel naast Nate.Dit is geen dubbeldate! Want Justin en Melody zijn NIET op een date. Dat kan gewoon niet, want Justin doet niet aan date's. Ook niet aan liefdadigheidswerk dus houd je mond.
'Dus hoe gaat het eigenlijk tussen jullie twee?' Vraagt Justin.
Een trotse glimlach vormt zich op Nate zijn lippen. 'Het kan niet beter Justin. Ik ben nog nooit zo blij geweest met iemand.' Ik kan het niet laten maar mijn wangen kleuren langzaam roze.Opeens voel ik Justin zijn hand op mijn blote been liggen. Een tintelend gevoel verspreidt zich door mij heen.
'Blair?'
'Mm.' Ik schrik op en kijk naar Melody.
'Ik vroeg aan je wat voor een shampoo je gebruikt voor je haar? Het is zo mooi.''Oh dat is-' een hoog geluid komt uit mijn mond wat mijn zin onderbreekt. Justin kneep in mijn knie, waar ik dus echt niet tegen kan waardoor ik een spastische beweging maakte. Wat is hij aan het doen? Wil hij mijn date verpesten ofzo?
Iedereen kijkt mij vragend aan, inclusief Justin. De lul.
'Wat gebeurde er?'
'Niets uh ik stond op een vork dus die ga ik even pakken.'Ik buk naar de grond en pak zo soepel mogelijk een vork van de tafel zodat ik die kan gebruiken. Ik haal even diep adem voor dat ik weer boven de tafel kom maar trek eerst vol een been haar uit Justin zijn been en sla zo hard mogelijk op zijn voet. Ik hoor een oef geluid uit Justin zijn mond komen en kom tevreden weer boven de tafel.
'Dat zal je leren.' Fluister ik alleen hoorbaar voor Justin.
'Dus de shampoo, ik gebruik er eentje van andrelon die zijn eigenlijk allemaal heel goed.'
Glimlachend kijkt Melody mij aan. Ik weet niet waarom maar het irriteert mij dat ze glimlacht.Ik maak mijn, zogenaamde vieze vork schoon met een servetje, en eet mijn laatste beetje sla op. 'Ik wou Blair net vertellen over een verhaal van vroeger. Toen ik voor het eerst een officieel wanted persoon was.'
Aandachtig kijk ik naar Nate. Dit moet interessant worden.
'Dus het verhaal begon allemaal in de supermarkt. En mijn moeder was-'
Ik dwaal af van Nate zijn verhaal door Justin die alweer zijn hand op mijn been neerlegt. Ik negeer de tintelingen en leg mijn hand op de zijne wat ervoor zorgt dat het alleen maar erger wordt. Deze keer niet Justin.Ik glimlach lief naar Nate terwijl ik zachtjes probeer te knijpen in Justin zijn hand. Maar voordat ik dat kan doen verstrengeld Justin onze vingers. Wat is hij aan het doen?
'Dus ik maakte een briefje voor mijn moeder-'
Justin verwijdert voorzichtig mijn hand van de zijne en legt zijn hand weer neer op mijn been. Voordat ik het weet begin hij voorzichtig heen en weer te bewegen. Met ingehouden adem staar ik voor mij uit.Heeft hij niet een date met Melody?
'Dus ik rende natuurlijk voor mijn leven! Ik bedoel ik was 7 ik wou nog niet-'
Opeens kruipt Justin zijn hand steeds verder omhoog. Holy shit! Wat gebeurd er. Zonder erbij na te denken knijp ik hem hard in zijn hand waardoor hij geschrokken zijn hand weg trekt.Melody kijkt mij kort argwanend aan maar richt dan weer haar aandacht op Nate. Ze windt een lok om haar vinger terwijl zij hem met een kleine glimlach aan kijkt. Als ze het waagt om aan hem te komen!
Opeens barst ze in lachen uit dus volg ik het ook maar en begin ik te lachen. Nate kijkt trots om zich heen zodra hij ziet dat zijn verhaal het effect heeft gezorgd wat hij verwachtte. Ik voel mij nu slecht dat ik niet heb geluisterd.
'Ik vraag mij af of jij nog wel met mij om wilt gaan nu je hebt gehoord wat voor een crimineel ik was.'
Een klein lachje speelt om mijn lippen. Ondanks alles is Nate wel mooi van mij.
'Natuurlijk wil ik nog met je omgaan.'
'Mooi zo.'Nate buigt zich over de tafel heen en plaats een zacht kusje op mijn lippen. En dit is hoe een date moet gaan! Zonder Justin alleen Nate en ik.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sorry sorry sorry sorry dat het zolang heeft geduurd. Maar ja jullie weten waarschijnlijk al wat ik ga zeggen, school, hockey en dansen. It's killing me. Ik heb nu al een week achter de rug en ik heb al 2 pw 2 so's en moet ik nu al weten waar ik mijn pws over gehouden en ik hoor wel 20 x het woord examen. Het is zoveel!In iedergeval genoeg over mij en nogmaals sorry. Wat vonden jullie van dit hoofdstuk? Laat het achter in de comments.
X Noor
JE LEEST
He is my bestfriend✔️
RomanceBeste vrienden is wat Justin Crawford en Blair Wilson samen het beste beschrijft. Ondanks dat je dit niet zou verwachten. Blair is namelijk een slim meisje dat onder hoge druk staat van haar moeder om dag na dag goed te presteren, niet alleen met sc...