Chapter 53

13K 615 194
                                    

Op aanvraag hebben jullie boven in een foto van Nate



'Justin? Blair?'
Ik knipper een paar keer verward met mijn ogen maar doezel weer weg als mijn heerlijke rustgevende muziek door mijn oren galmt. Het gene waar ik tegen aan ligt begint opeens te schokken. 'Blair.'
Ik voel een hand op mijn schouder en open mijn ogen. Oh shit! Ik ben in slaap gevallen op Justin zijn schouder. Vliegensvlug kom ik omhoog om Bas en Justin te zien grijnzen. 'Sorry ik-'
'Maakt niet uit je moeder wou wat vertellen.'

Ik leg een hand voor mijn mond als ik gaap en leun weer tegen Justin aan. 'Okay dus de planning van vanavond is simpel. Als allereerst ga ik jullie voorstellen aan meneer Bodewijk. De man waarmee ik de deal ga afsluiten. Daarna gaan we een paar minuten dansen en wat kletsen. Dan komt er een moment op de avond waarin Bas en ik samen met meneer Bodewijk en nog een paar andere belangrijke mensen een zaal ingaan waar wij kunnen vergaderen. Blair jou taak is om mijn perfecte dochter te zijn en Justin wees de perfecte date.' Ik knik langzaam en doe mijn oortjes uit.

Opeens wordt de deur bij Justin opengedaan en staat er een man in pak in de deuropening. 'Goedenavond.' Wat chique. Justin stapt eerst uit en steekt dan zijn hand uit om mij uit de auto te helpen. Dankbaar neem ik zijn hand aan en stap ik uit.

Wow!
'Blair kijk niet te verbaasd.' Ik kijk opzij en zie mijn moeder haar arm in die van Bas haken voordat ze mij een korte glimlach schenkt. Ze is zenuwachtig. Dat kan ik zo van haar aflezen. Ondanks dat ze zwanger is en al een buikje heeft gekregen staat die jurk haar geweldig. Justin legt zijn hand op mijn onderrug en begeleidt mij achter Bas en mijn moeder aan naar binnen. Binnen is het nog mooier dan dat het buiten was. Het krioelt hier ook nog eens van de rijke en goedgeklede mensen. Ik hoor hier niet thuis.

Ik glimlach schaapachtig naar een paar mensen die ik wel eens heb gezien op mijn moeder haar werk. 'Wil je wat te drinken Blair?' Ik kijk zoekend om mij heen en knik dan. Samen met Justin lopen we naar een super luxe bar. 'Doe maar twee fanta.' De barman kijkt ons vragend aan. Okay dit gaat fout. 'Cola?' Justin zijn hand glijdt van mijn onderrug af een koude plek achterlatend en tikt ongeduldig op de bar. Nog steeds kijkt de man ons aan alsof wij dodo's zijn. '7-up?'
'Justin laat maar, volgens mij zijn dit alleen maar dure alcoholische drankjes.' Zeg ik knikkend naar de drankenkaart. 'Des te beter. Doe mij maar-' ik werp Justin een blik toe wat zegt: als je het waagt. Justin stopt abrupt met praten. Dat dacht ik al.

'Dan drinken we wel niets.' Mompelt hij. Ik glimlach. 'Zullen wij Bas en mama even zoeken.' Ik kijk zoekend om mij heen opzoek naar mijn moeder en Bas. Een meisje in een soort gelijke Jurk als ik loopt langs en knippert flirterig naar Justin. Ik kijk kort naar Justin die het meisje nog niet doorheeft en dus om zich heen aan het kijken is. 'Hey.' Zegt ze flirterig terwijl zij een stap dichterbij zat. Uhm pardon? Justin kijkt neer op het meisje. 'Hey.' Zegt hij kort voordat hij weer zoekend om zich heen kijkt.

Het meisje bijt op haar onderste lip en pakt dan Justin zijn stropdas vast om zijn aandacht op haar te laten focussen. Uhm wat ben jij aan het doen? Justin kijkt haar vragend aan. 'Sorry maar wat ben jij aan het doen.' Ik weet niet waarom maar een glimlach kruipt op mijn gezicht zodra die woorden Justin zijn mond verlaten en het meisje haar blik valt.
'Oh Blair ik heb je ouders gevonden.' Justin wikkelt zijn arm om mijn middel heen en gunt het meisje geen blik meer. Ik voel haar blik op mij branden maar negeer haar en loop samen met Justin naar mijn ouders.

Ze zijn luid aan het lachen en praten samen met een oude man. Ik gok hem rond de 60 jaar. Hij is strak in pak en heeft zijn grijze haar perfect in model gebracht. Ik voel Justin zijn hand iets naar beneden glijden zodat het op mijn heup ligt en voel weer mijn hele lichaam tintelen. 'Ah Blair en Justin.' Bas draait zich om en glimlacht naar ons. Mijn moeder heeft een glas in haar hand en haar wangen zijn rood gekleurd van de warmte of zenuwen. 'Meneer Bodewijk dit is mijn lieftallige dochter Blair met haar date Justin.' Ik steek mijn hand uit en meneer Bodewijk pakt het vast om vervolgens een kusje te drukken op de arm van mijn hand. 'Wat fijn om jou eindelijk te ontmoeten. Ik heb zoveel over je gehoord.' Ik glimlach lief.

Dan schudt Justin zijn hand en glimlacht naar hem. 'Dus Blair nog plannen voor de toekomst?' Ik glimlach kort voordat ik mijn verhaal begin te vertellen over mijn toekomst. Dit zijn standaard vragen die ik van mijn moeder van te voren goed moest kunnen verwoorden zodat het professioneel over zou komen. 'Een oog voor detail huh?' Ik glimlach oprechts naar meneer Bodewijk.

'Mevrouw Wilson hoe komt u eigenlijk aan dat alcohol vrije drankje?' Vraagt Justin beleefd. 'Dan moet je bij de tweede bar wezen.' Antwoord meneer Bodewijk. 'Dank u wel. Dan gaan wij even drinken halen. Het was leuk u te ontmoeten.' Meneer Bodewijk geeft ons een kort knikje voordat hij weer verder praat met mijn moeder.

'Aardige man.' Zeg ik glimlachend. Justin strijkt met zijn hand over mijn heup waardoor ik voorzichtig naar adem hap. Serieus? Sinds wanneer heeft Justin zo een effect op mij gekregen. 'Ik heb zin in vanavond.' Fluistert Justin in mijn oor. 'Ik ook.'

He is my bestfriend✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu