Chapter 52

13K 604 128
                                    

En een foto van Riley en hieronder de outfit van Blair.

En een foto van Riley en hieronder de outfit van Blair

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.



'Au!'
'Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.' Riley werpt mij een korte blik voordat ze weer verder gaat met een of ander raar ingevlochten vlechtje te maken in mijn haar. Wij zijn nu alweer een week verder sinds dat incident in de supermarkt en vanavond is het gala van mijn moeders werk. Natuurlijk wist ik niet wat ik aan moest doen en kwam Riley mij maar al te graag te hulp springen. 'En klaar!' Tevreden haal ik weer adem en kijk ik naar mijzelf in de spiegel. 'Cute.' Mompel ik.

'Okay dan nu je jurk. Godzijdank dat we make up al hebben gedaan anders zouden we nog later komen.' Ik sta op uit de stoel en friemel wat aan mijn rokje. Opeens wordt er een jurk naar mijn hoofd gegooid door Riley. 'Trek dit aan.' Beveelt ze. Ik doe wat ze zegt en verwissel mijn zomer outfit voor de stralende gala jurk. De jurk is eigenlijk een rok met een bovenkantje: een tweedelige jurk. 'O my god Blair.'
'Wat?' Vraag ik terwijl ik verder ga met de jurk te fatsoeneren. 'Je ziet er uit als een prinses.' Riley pakt mij beet bij mijn schouders en draait mij in een kwartslag om. 'Perfection.' Fluistert ze.

Ze heeft gelijk het ziet er inderdaad mooi uit. De jurk zit mij als gegoten en mijn haar zit voor het eerst in mijn leven in iets anders dan een staart of een knot. 'En nu je schoenen.'
Mijn ogen worden twintig keer groter dan normaal als Riley de hoge licht gekleurde hakken omhoog haalt. 'Niet zo overdrijven Blair ze zijn niet zo hoog. Trek ze aan.' Met een lieve maar ook dwingende glimlach overhandigt Riley mij de schoenen. Ik neem plaats op het bed en trek ze dan voorzichtig aan. Zodra ik overeind kom wankel ik eerst een beetje, maar gaat het daarna al een stuk beter. Dat had ik niet verwacht.

'Zie je! Het is net alsof mijn meid naar een bal toe gaat.'
'Dat ga ik ook.'
'Met Justin.' Zegt Riley met wiebelende wenkbrauwen. Ze laat zichzelf neervallen op mijn bed en staart naar het plafond. 'Ik weet dat je een relatie hebt met Nate maar Blain is real girl!'
'Grappig.' Mompel ik, terugdenkend aan het incident in de supermarkt.

'Wat is er?'
Ik schrik op uit mijn gedachtes en zie dat Riley rechtop is gaan zitten om mij te bestuderen. Zal ik het haar vertellen?

Zonder erbij na te denken plof ik naast Riley neer en vertel ik haar heel het verhaal over Melody en Becca. Bij ieder woord zie ik Riley's gezicht nog gespannener worden dan eerst. 'Die fucking kut bitches.'
Wat een taalgebruik. Okay ja ik scheld soms maar niet zo! Dit komt sowieso door die Ruben.

'Tja.' Hopeloos haal ik mijn schouders op. 'Je moet je daar niets van aantrekken hoor Blair. Je bent helemaal geen slet!' Als ze maar het hele verhaal wist. Ik moet echt moeite doen om mijzelf te onderdrukken om haar te vertellen over die kus met Justin. Riley trekt mij in een knuffel.

'Blair schiet eens op!'
'Dankje voor de steun en mijn gehele outfit.' Riley glimlacht. 'Daar ben je vriendinnen voor. Nou hup, beneden staat prince charming waarschijnlijk al op je te wachten.' Ik rol met mijn ogen door Riley haar uitspraak. Dan loop ik samen met Riley de trap af naar de woonkamer. Met open mond staar ik naar iedereen voor mij. Bas en Justin zitten luidkeels een videospelletje te spelen en mijn moeder rent als een kip zonder kop door het huis. 'Opschieten huh?' Ik plak een hand in mijn zij en kijk de jongens aan.

Bas begint te lachen, maar Justin staart mij met grote ogen en een open mond aan.
'Holy fuck.' Hoor ik hem mompelen. Hij scant langzaam mijn lichaam, waardoor ik mij lichtelijk ongemakkelijk begin te voelen. 'Jezus Blair.' Justin kijkt mij aan en ik raak gevangen in zijn blik. 'Je ziet er echt goed uit.' Ik glimlach verlegen terwijl ik met een lok van mijn haar begin te spelen. 'Dankje.'
'Jongens! Kom wij moeten gaan. Ik kan echt niet te laat komen.'

Justin staat op waardoor hij zijn perfecte lichaam in een zwart/wit pak tevoorschijn laat komen. 'Holy guacamolie.' Er is nooit wat verkeerd aan een jongen pak. Ik zou liegen als ik zeg dat ik niet zwak in mijn knieën wordt door Justin op dit moment. Riley begint luid te fluiten waardoor ik ontwaak uit mijn trans.
'Bas, Justin jullie zien er goed uit.'
Ik kijk naar Bas die ook netjes in pak gekleed is. Riley heeft gelijk.

'Nou als iedereen nu in de voeten kan komen, want ik denk dat Blair haar moeder niet lang meer gaat wachten op jullie.'
Ik knik  en draai mij om. Justin komt naast mij lopen en legt zijn hand op mijn rug. Tintelingen trekken door mijn lichaam.

'Dus Blair Wilson gaat op hakken?'
'Dus Justin Crawford in een pak?' Herhaal ik op dezelfde manier. 'Hey! Je kan niet ontkennen dat ik er uitermate sexy uitzie.' Ik rol met mijn ogen. Ik hoef niet op mijn tenen te staan om bij Justin zijn oor te komen dus buig ik wat dichter naar hem toe. 'Voor deze ene keer zal ik het toegeven.' Fluister ik.
Justin glimlacht trots en haalt een hand door zijn haar. 'Ik wist wel dat je mij aantrekkelijk vond.' Speels duw ik mijn schouder tegen de zijne aan. 'Wat? Ik moet toegeven Blair jij ziet er echt heel erg mooi uit nu.' Weer voel ik al het bloed naar mijn wangen stijgen. Dan begin ik te grijnzen en kijk ik op naar Justin.

'Ik wist wel dat je mij aantrekkelijk vond.'

He is my bestfriend✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu