19. červenec 1943
Sídlo rodu Peregrinů"Skvělá práce, Coraline!"
Raven se nenápadně ušklíbla do své porce jehněčího, aby matka její výraz nezpozorovala.
Čtvrtý ročník ukončila jako premiantka s pochvalou profesora Kratiknota, ale v porovnání s výsledky NKÚ své starší sestry její úspěch bledl, i když byl mnohonásobně větší.
Coraline se pyšně usmála a zapýřila se.
"Je úžasné, že je tak krásná a zároveň chytrá!" zapištěla Hollan Malfoyová a prohrábla jí tlustými prsty zlaté lokny; byla tak dojatá, až skoro slzela. "Jsem tak pyšná, že budeš mou snachou! Budete mít s Abraxasem úžasné děti."
"Raven!" vyštěkla madam Peregrinová, aby přerušila její nenápadný záchvat kašle, když se zadávila větší porcí fazolek.
"Omlouvám se," vyrazila ze sebe posměšně a odhrnula si vlasy z očí.
Na dnešní rodinný oběd se oblékla podle gusta své matky do empírových šatů krémové barvy a vlasy si stáhla do nadýchaného drdolu, ale nijak to nedokázala ocenit, měla oči jen pro výsledky své starší dcery. "Není mi dobře, smím odejít?"
Matka ji propustila mávnutím ruky a ona se bez dalšího slova zvedla od stolu; byla už skoro u dveří malé jídelny, když ji zastavila Hollan Malfoyová: "To ani nepogratuluješ své sestře za vynikající NKÚ?"
Raven se otočila a střetla se s modrým pohledem Coraline.
Několik vteřin se na sebe dívaly, což bylo nejvíce pozornosti za poslední rok, který si navzájem věnovaly; poté Raven pevně stiskla rty a zkroutila je do chladného úsměvu, ale její azurové oči planuly zlobou.
"Samozřejmě," pronesla lehce. "Gratuluji ti, sestřičko."
18. srpen 1943
Sídlo rodu PeregrinůDo svých patnáctých narozenin se probudila malátně a pomalu.
Celou minulou noc se věnovala četbě několika velkých bichlí, které jí Christian uložil ke studiu přes prázdniny s tím, že má přes léto plány na cestování po Velké Británii se svým spolužákem Tomem Raddlem a nebude na ni mít čas.
Usnula s hlavou položenou uprostřed kapitoly o Uřknutí od jejího předka Vincenta Morgana, který byl znám tím, že svá kouzla zkoušel na mudlech, kteří zabloudili příliš blízko k jeho domu.
Vzbudilo ji až klepání Edgara na okno, když se nad ránem vracel z nočních toulek; pustila ho dovnitř a vklouzla do studené postele, ale Edgar přistál na jejím rameni a jemně ji kloval do ucha, aby ji probudil.
Raven se zaúpěním vstala a odvázala mu balíček z nohy, což ocenil dalším klovnutím, tentokrát do hřebetu ruky, až jí roztrhl kůži na kloubech; sykla bolestí a mávla po něm, ale to už seděl na vrcholu dubové skříně a mával křídly.
"Měl bys na mě být milejší," zahučela potichu a rozbalila balíček.
Její strýc Andrew se tohle léto vydal na výzkumné cesty někam do souostroví v okolí Haiti, aby studoval lidové umění voo doo.
Raven na něj naléhala, aby ji vzal sebou, ale matka to striktně odmítla s chabou výmluvou, že se musí účastnit večírků a plesů v letní sezóně.
Musela se tak spokojit s tím, že třídila jeho poznámky a poznatky do rozsáhlé studie, což by on sám nikdy neudělal; s jeho svolením se pustila i do jeho dalších, starších výzkumů, ze kterých jí příjemně mrazilo v zádech touhou si je také vyzkoušet, nebo se na nich přímo podílet.
ČTEŠ
➤ Grindelwaldův havran [FF HP]
Fanfiction"Občas se naše největší přednost stane příčinou našeho pádu." Čtyřicátá léta 20. století se do mudlovské i kouzelnické historie zapsala rudým inkoustem. Pro Raven Peregrinovou, uvězněnou do druhé kouzelnické války vedené Gellertem Grindelwaldem se...