|Bab7|

95 11 2
                                    

Ayish POV

Aku bangun seperti biasa. Menyiapkan diri untuk ke sekolah. Aku harap hari ini jadi satu hari yg bahagia setelah berhari-hari aku menderita.

Aku berjalan ke sekolah. Kelas berjalan seperti biasa sampai waktu rehat. Aku tidak keluar rehat. Malah aku menghabiskan waktu rehat aku dengan tidur di dalam kelas. Perasaan malas menguasai diri.

Waktu rehat sudah tamat. Kelas mathematic akan bermula. Favorite subjek aku. Miss.Eun masuk ke dalam kelas. Kami memberi hormat kepadanya.

"Okay today we have new student! He will be in your class."
Ucap Miss Eun.

Aku melihat pelajar baru tersebut. Terkejut!

"Okay. Perkenalkan diri kamu" Minta Miss Eun kepada pelajar tersebut.

"Hai. Saya Hazrick Hakimi. Boleh panggil Akim or Rick. Nice to know you guys." Akim memperkenalkan diri. Tiada senyuman.

"Awak boleh duduk di meja belakang. Sebelah Farish. Meja tu kosong" Arah Miss Eun.

Aku masih dalam keadaan terkejut. Aku melihat Akim. Dia langsung tidak memandangku. Tiada senyuman untuk seisi kelas. Padahal di sekolah lama dia terkenal dengan seorang yg murah dengan senyuman indahnya.

Aku tidak menghiraukannya. Malah aku hanya diam.Kelas berjalan lancar.

Nampak tekun Akim menyalin dan belajar. Masih tak ubah. Hanya aku yg semakin malas setelah ketiadaannya.

Akim POV

Tak sangka. Aku bertemu dengan Ayish semula. Takdir? Marah dan dendam masih tak pudar. Sekelas tak menjadi satu masalah. Yang masalahnya aku duduk sebelah dia. Shit that!

Aku berpura pura seperti tidak mengenali Akim. Walau dalam hati aku amat rindukan persahabatan aku. Ah lantaklah!

Apabila ego meguasai diri. . .

Ayish POV

Loceng berbunyi. Kelas dah tamat. Aku keluar. Mahu berjalan pulang. Aku melihat Akim.

Dia berjalan keluar dari pagar sekolah. Aku mendekatinya.

Aku memikirkan ayat untuk memulakan bicara.

Come on otak berfungsilah!

Nothing. Aku blur duh.

Aku berjalan pantas merapati Akim. Aku menarik beg galasnya. Aku bawakan beg galasnya.

Akim terkejut dengan kelakuanku. Dia cuba menarik beg nya kembali. Namun aku lebih pantas. Dia merenungku tajam.

"Kau apahal do?! Bagi balik beg aku.." Akim berkata tak puas hati.

"Biar aku bawakkan untuk kau"Aku berjalan.

Akim merentap bahu aku. Merampas begnya. Aku terkedu.

"Tak payah buat baik. Muak!"
Akim berjalan meninggalkan aku.

Akhirnya aku ambik keputusan mengikutinya. Aku tahu dia menjeling. Aku biarkan. Tak sangka dapat jumpa balik.

Akim masuk ke dalam rumahnya. Finally, aku tahu dia tinggal di mana.

Aku meneruskan perjalananku. Balik rumah pulak. Lapar sia. Bangang apa aku ikot dia sampai rumah. Aku pulak kene patah balik.

Cari pasal. Ahaha. Aku gelak sendiri. Gembira pulak rasanya.




Hey diorang dah jumpa balik!

Spm just around the corner. Pls pray for me 😭 Jebal🙏

Malam ni last update. Nanti author akan update lps spm. Cis! Author 😆 lol. Hahaha.

Btw, pls vote dan komen. Wonder ni ade ke org bace cerita ni 😂

Sebab banyak duh mengarut je. Takde idea. So, how? komen la.

Lot of love 💕 Xoxo

Kau Sahabat [ Complete ]Where stories live. Discover now