|Bab 46|

53 4 2
                                    

Akim POV

Setelah sekian lama aku memendam rasa, acewahhh. Tak. Harini sebenarnya aku nak confess perasaan aku dekat Yana.

Tapi aku masih duk pikir macam mana. Perasaan dia dekat aku dah memang konfem. Aku ni lelaki. Acah jual mahal. Kasihan Yana. Asyik cuba macam-macam nak rapat dengan aku.

So, petang ni aku nak ajak dia pergi makan. Then pergi pantai. Sweet jugak kan dekat pantai?

Aku dapatkan nombor Yana daripada budak perempuan kelas aku. Mestilah diorang ada. Bukannya jakun sangat sampai tak nak bergaul dengan budak kelas sebelah. Kan? Dan sekarang dah dapat. Aku text dia.

Dia setuju nak keluar. Kami janji jumpa di food court.

Lepas makan, memang aku ajak dia ke pantai. Masa dalam teksi aku diam. Dia pun diam. Awkward.

Masa makan tadi pun aku tanya sepatah, dia jawab sepatah. Date apakah ini? 😂

Aku turun dan duduk dekat atas kayu. Masa kat pantai tu, dia turun terus pergi dekat sisir pantai. Dia lipat sikit seluar dia. Sukanya dia sorang-sorang main air.

Taknak ajak aku ke?

Aku pun berjalan perlahan dekat dengan dia.

"Yana.." Panggilku.

"Ya.." Dia memandangku sambil jarinya bermain dengan kayu. Dia kuis-kuis pasir.

"Nak bagitau sesuatu." Aku melajukan langkahku menyainginya.

"Apa? " Dia berhenti dan menoleh ke arah aku.

"Er.. er.." Aku teragak-agak. Aku meraup mukaku.

"Cepatlah." Yana bercekak pinggang. Comel je dia ni. Macam budak-budak. Periang.

"I think I'm in love with you.." Aku menyanyi kuat.

Aku hayun langkah laju meninggalkannya di belakang.

"Hey tunggulah. " Panggil Yana.

Aku perlahankan langkahku dan tunggu dia yang mengejar aku.

"Nak bagitau apa?" Tanya Yana.

Alah dia ni lambat pickup lah. Lahai.

Aku menggaru kepalaku.

"Tadi kan dah bagitau. Awak je yang tak perasan. "

"eh? " Soalnya.

Aku mengangguk.

"Oh ya! " Yana ketawa. Dia menekup mukanya dengan kedua belah tangannya. Dah dapat kot apa yang aku nak bagitau.

Aku ketawa. Kuat.

"Sorry . Lambat pickup. " Dia menggaru kepala. Aku senyum.

Hari ini aku habiskan masa berbual tentang macam-macam dengan Yana sampai senja.

.
.
.

Ayish POV

Aku dah minta tolong ayah untuk selesaikan hutang Iqbal. Ayah setuju. Bagi aku dua ribu tak adalah banyak mana.

Aku dah malas nak fikir pasal Iqbal. So petang ni aku nak ajak Nara keluar. Lama tak keluar dengan nenek kebayan tu. Aku call dia dan set tempat.

Macam biasa. Kami ke mall. Dan tengok wayang. Tapi kali ni aku tak tengok genre horror tapi aku memilih cerita sedih. Nak buat macam mana, memang aku penakut.

Hari tu pun agak malu sebab seharian kena gelak dengan Nara. Maka, aku dah serik nak tengok cerita seram dengan dia.

Kami dah declare couple. Tapi hubungan kami masih dirahsiakan. Buat apa nak tunjuk bahagia depan orang? Nanti ada yang dengki.

Dengki? Kayra. Ya dia memang dengki tapi semua plan gilanya batal apabila Iqbal kata dia berubah fikiran. Lagipun Iqbal memang dah taknak buat jahat pada aku memandangkan aku dah bantu dia.

Pelik juga. Kenapa tiba-tiba. Tapi syukurlah tiada lagi orang yang akan menggangu.

Sekejap je cuti. Esok dah sekolah balik dan start minggu depan hari minggu aku akan dikorbankan untuk belajar. Cikgu ada buat kelas tambahan. Maka hari kebahagian perlu dikorbankan dengan menghadap buku.

Kembali pada alam nyata. Lepas aku tengok wayang, aku dan Nara ke taman. Kami duduk di satu bangku.

"Nara! Nak aiskrim tak?" Tanya aku pada Nara.

Aku nampak ada moto yang jual aiskrim parking berdekatan dengan kami.

"Boleh jugak." Aku pun ke moto yang menjual aiskrim tersebut.

Aku minta aiskrim cornetto. Satu vanilla dan satu coklat.

Lepas membeli aku ke bangku. Aku hulurkan perisa coklat pada Nara, tapi dia tarik perisa vanilla yang dekat sebelah tangan kanan aku.

"Orang bagi awak yang ni lah." Marahku. Marah manja.

"Taknak. Awak hitam awak makanlah coklat. Saya putih, saya makanlah vanilla." Ujarnya.

"Amboi, banyak cantik mulut awak cakap saya hitam." Aku buka kertas kulit aiskrim.

"Memang mulut saya cantik pun. Tengok ni." Nara memuncungkan mulutnya padaku. Matanya dijulingkan. Buat muka comel. Tapi betullah dia memang comel.

Yang tipunya dia cakap aku hitam. Aku putih okay?!

Geram aku tengok dia buat macam tu. Aku pun sumbat aiskrim aku dekat mukanya. Dia nampak terkejut. Comotnya sampai ke pipi. Ha! Padan muka.

Main-main lagi dengan Abang Yish yang sem ni.

"Awakkk ! " Jerit Nara. Mukanya cuak.

Aku pun apa lagi. Gelakkan dia.

"Lap balik muka saya! " Marahnya. Aku buat tak tahu dan terus jilat aiskrim aku yang enak ni.

"Tak ada masa." Balasku.

Nara dengan pantasnya tarik lengan baju aku dan lap mulutnya.

"Nara ! Kotorlah baju saya."

"Padan muka " Dia jilat aiskrim dia.

Geramnya hanya tuhan yang tahu. Annoying betul. Tapi nak buat macam mana, dah terlanjur sayang, nak marah pun tak sampai hati.

Setelah petang sudah melabuhkan tirainya. Ewaahhh ayat aku ahaha. Aku hantar Nara pulang.










Tak sabar nak habiskan cerita ni ahahahahaahahahhaahhaha. Happy CNY guys!

Kau Sahabat [ Complete ]Where stories live. Discover now