Nara POV
Balik je dari rumah Ayish. Aku terus masuk bilik. Tak dapat lupa lagi kenyitan yang Ayish bagi tadi. Aku bukan main lagi cover takut nampak gugup. Jatuhla air muka kalau gugup.
Panas memang panas lah muka aku tadi. Konfem blushing weh. Malunyaa. Eh tak dapat bayang lah macam mana rupa aku tadi. Buruk ke ? haha. Tapi sumpah ah..
Dup dap dup dap jantung aku. Adakah ini dinamakan cinta? Huwaaa. Wake up Nara kau masih sekolah lah. Ada hati gatal nak bercinta. Ee perangai gatal siapa tumbuh dalam diri kau ni.
Tapi.. Apa salahnya, kawan kawan aku pun ada kut yang couple.Aku tersengih sendiri. Macam kerang busuk. Em busuk betul 😂
.
.
.Malam.
"Kenapa tak leh tidur ni ?" Aku menghadap syiling bilikku.
Ayishhh.
Yes dia puncanya.
Ni semua salah kau. Aku asyik pikir pasal kau je. Sampai takleh lelap ni. Dahlah esok sekolah. Huh. Aku cuba dan terus cuba pejamkan mata. Dan finally tak tahu bila masa tertidur.
.
.
.Kringgggggg Kringgggg Kringgg
"Bising ah." aku menutup alarm. Ni dah kali ketiga aku menutup alarm ni. Bingit betul.
But jap. .
6.45am.
"Mati akuuuu! Lewat sangat ni"
Aku cepat cepat bergegas menyiapkan diri. Aku ambil masa 5 minit je mandi.
Woahh ! pecah rekod aku. Sebelum ni, paling kurang aku mandi 10 minit. But ni terpaksa mandi kerbau sebab dah lewat.
Aku cari pakaian sekolah.
Dan
Tak iron lagi . Huwaaaa
Nak nangis
Nak nangis
Dan aku pun capai baju tersebut. Gosok ala kadar sambil air mata jatuh menuruhi pipi mulusku. huhuhu.
"Pagi-pagi dah malang. Semua salah Ayish" Aku bermonolog sendirian sambil menyembur perfume sebanyak yang mungkin pada tubuhku. Takde keyakinan woi mandi sekejap sangat tadi.
"Aku sebut Ayish eh tadi? "
Eh apa ni pagi2 dah ingat dekat anak teruna orang. Teruk betul perangai hang wahai Nara Alisha. Aku mengeluh.
Mencapai beg dan terus turun ke bawah untuk menyalami kedua ibu bapaku. *rumah dua tingkat*
"Sayang, tak nak breakfast dulu? Nak mama bekalkan?" Soal mamaku, Puan Darina.
"No need mama.." Aku mencium dahinya dan terus ke kereta. Mama hanya menggeleng kepala melihat kabutku.
Pak Mat, Driver keluarga aku dahpun menunggu aku di dalam kereta. Aku terus masuk dan menyuruhnya bergerak.
"Lambat Cik Nara harini. " Tegurnya.
"Ya saya tahu. " Aku melihat jam di tangan. Dah pukul 7.23pagi. Lagi tujuh minit.
Sampainya aku disekolah. Aku terlanggar pula seorang budak. Habis jatuh buku dia.
"Tak payah kelam kabut sangat. Memang tetap kena denda" Jerit pelajar itu kepadaku sambil memuncungkan bibirnya ke arah pintu pagar sekolah.
'Pengawas' Bisikku sendiri.
Aku berjalan ke pagar sekolah.
"Nama? " Soal pengawas tersebut.
"Sorry saya tak sengaja lambat harini. Boleh lepaskan saya tak? Lagipun ni baru pertama kali saya lambat. please. " Aku merayu.
"Peraturan tetap peraturan." Dia melihat nametag aku dan terus menulis nama aku di bukunya.
"err. strict nya." Keluhku
"Denda harini ialah siram pokok bunga sampai pukul 8.00 pagi dan baru dibenarkan masuk ke kelas.
Aku hanya mengangguk.
Aku letak beg di wakaf berdekatan dengan kelas. Aku pun pergi ke tempat2 budak-budak kena denda.
"Nara Alisha , Farish Aysraf dan Hazrick Hakimi akan menyiram di kawasam blok D. Manakala blablabla " kata pengawas itu.
Aku mengambil penyiram pokok bunga dan terus berlalu ke blok D. Jap, kalau tak silap aku tadi nama Ayish dipanggil. Ohmg.
Dup dap dup dap.
Rasa jantung ni berdegup laju macam baru kena kejar dengan gajah. Stop it. Fokus Nara.
"Hai Pretty .. " seseorang menegurku dari belakang.
Jangan lupa vote and komen guys. usaha anda membaca amat author hargai hihi
YOU ARE READING
Kau Sahabat [ Complete ]
Novela JuvenilTengku Hazrick Hakimi, bersahabat baik dengan Farish Asyraf sejak dari sekolah menengah. Namun, atas satu kejadian yang tidak disengajakan, mereka bergaduh dan persahabatan yang dijalin bertahun tahun musnah. Datang pula Iqram cuba membalas dendam...