Ayish POV
Sampainya di mall, aku mencari kelibat Nara. Tak datang lagi. Aku baru je selut poket nak call dia. Someone tap on my shoulder. Guess who guysss?!
"Ayish! Long time no see dude. Hows life? " Tanya Kayra sedikit teruja.
Kayra. Masih manis orangnya. Tak berubah. Berkulit sedikit gelap.
' Eleleh kau Ayish poyo ah baru pindah berapa bulan kat sekolah lain dah acah macam pindah bertahun. ' aku menggaru kepala yg tidak gatal.
aku senyum.
"Great! " balasku.
"So, jom teman makan? alang alang dah jumpa ni. my treat" Pelawa kayra.
"Nope. Sorry. aku tunggu kawan." balasku. menolak ajakannya. Masih tak berubah.
Dulu gilakan aku. Dan sekarang pun masih cuba cari peluang tu.
Teringat pula masa di tingkatan tiga. Dia meluahkan hasrat hatinya nak jadi girlprenn aku melalui surat. But surat tu diletakkan ditempat yg salah.
Dia letak dalam buku latihan yg aku nak hantar dekat cikgu woi! Dan cikgu baca surat cinta tak guna tu.
Dahlah guna ayat bermadu. Lebah pun datang menyengat. Hahha. malu aku malu malu. merah pipi disengat lebah.
Dia juga malu. aku tahu itu. Tapi dia tetap dengan caranya cuba mendekati aku. Tapi maaf. Kau bukan tasteku ..
Kejam betul ayat aku.
"Ayish!" Oh my baby dah datang!
"Siapa ni?" Tanya Nara sambil melemparkarkan senyumannya ke arah Kayra.
"Kayra." Balasku.
Nara menghulurkan tangannya untuk bersalam namun disambut acuh tak acuh oleh kayra
"Awek eh? Cantik" Puji kayra tidak ikhlas.
"Aku tahu. Sebab tu dia awek aku " Aku mencuit sedikit dagu Nara yg berada disebelahku. Dia kelihatan terkejut dan menaikkan sedikit keningnya. .
Aku biarkan sahaja dia dlm tanda tanya mengenai kenyataan aku tu. Aku menggenggam tangannya. Hangat!
Pipinya merah guyss! Dia malu. Blushingg! waaa comelnya dia. Geram nak gigit- gigit pipinya tu.
"Terima kasih" Nara membalas malu.
"Aku pergi dulu lah Ayish. Tak nak ganggu date kau" Kayra melemparkan senyuman manis kepadaku. Dia langsung tidak memandang Nara.
Aku mengangguk. Kayra terus berjalan kearah Nara. Dia merempuh kuat bahu kiri Nara.
Nara sedikit tersasar dengan tolakan itu. Sempat aku memaut pinggang Nara. Kayra melihat adegan itu, menjeling. Tajam.
Nara pula kaku bagai patung. Kkkk tak tahan lah! comelnya dia. polos! Semakin merah mukanya menahan malu.
Tersedar setelah beberapa saat dalam keadaan begitu. Nara yg baru tersedar terus membuka kata.
"Jom masuk! " Dia berjalan dahulu memasuki mall. Aku tahu dia malu dengan perbuatan aku memaut pinggangnya. Aku membuntutinya.
Tersenyum. dan aku menggelengkan kepala aku mengigatkan kembali mukanya yg comel itu.
Kayra POV
"Tak guna.. Kau tunggu je nanti betina. Ayish hak aku. Hak aku!" Kayra berbisik ditelinganya sendiri semasa melihat Ayish memaut pinggang Nara.
YOU ARE READING
Kau Sahabat [ Complete ]
Teen FictionTengku Hazrick Hakimi, bersahabat baik dengan Farish Asyraf sejak dari sekolah menengah. Namun, atas satu kejadian yang tidak disengajakan, mereka bergaduh dan persahabatan yang dijalin bertahun tahun musnah. Datang pula Iqram cuba membalas dendam...