|Bab 37|

41 6 2
                                    

Akim POV

Terima kasih Sahabat! Kau yang selalu paham aku!

Sahabat. Satu perkataan yang sudah agak lama aku tak dengar.

Dulu. Tiap kali ada perkara yang berlaku dan pertolongan yang diperlukan, Ayish selalu kata.

"Apa gunanya seorang sahabat kalau bukan membantu sahabatnya."

Tapi tak lagi sekarang. Keadaan tak mengizinkan. Lagipun luka dalam hati ni tak pulih lagi. Yang pasti. Setiap luka meninggalkan parut. Dan selamanya parut itu tidak akan hilang.

Tipulah. Sekarang dah banyak ubat nak hilangkan parut. -,-

Aku mengetap gigi.

"Kenapa aku begitu merindukan persahabatan tu. ?!" Aku mengusutkan rambut aku.

Aku bangun dari sofa dan terus ke dapur. Membasuh muka.

.
.
.

Ayish POV

"Nara! " Aku memekik namanya.

"Apa guna kalau saya cakap benda betul tapi awak tak nak percaya?! " Nara membidasku. Dia berjalan menjauhiku.

Mulanya aku mananyakan tentang kemusykilan dalam hati. Tentang perkara yang diberitahu Iqbal. Sumpah aku sangat tak tahan sampai lepas je Asar, aku terus suruh Nara ke taman.

Pergaduhan kecil yang berlaku ni dipandang juga orang yang berdekatan. Malu. Tapi mamposlah. Aku tak kesah. Asal jawapan pada persolan dalam otak aku ni terjawab.

Aku mengejar Nara. Aku tarik tangannya. Pegang bahunya dan buat dia pandang aku.

"Sumpah! Saya tak menipu." Kata Nara perlahan.

"Ceritakan hal sebenar." Pintaku.

"Panjang."

"Pendekkan. " Aku mengheret Nara ke sebuah bangku.

"Iqram memang ada cuba buat benda tak senonoh tu pada saya. Tapi benda tu tak berlaku. Sumpah! Tak sempat. Dia lepaskan saya. " Nara mula mengeluarkan air matanya.

Aku kasihan melihatnya. Pasti tu adalah perkara terburuk pernah berlaku dalam hidupnya. Aku pandang mukanya.

"Apa yang Iqbal bagitahu tu tak betul. " Tambah Nara lagi.

"Tapi apa motif dia buat macam ni?" Aku mengeluh.

"Iqram mungkin. Dia kan kawan Iqram." Nara menyuarakan isi hatinya.

Aku menghulurkan sapu tangan pada Nara. Dia sambut dan lap airmatanya.

"Tak payah nangis. Saya percaya awak." Aku mengusutkan rambutnya. Satu senyuman aku lemparkan. Nak hilangkan rasa marah dalam hati Nara, senang je. Senyum.

Aku tahu dia selalu kalah dengan senyuman aku. Aaaceewahh. ahaha.

"Meh saya hantar awak balik. Dah lewat ni." Kataku menarik tangannya. Dia bangun dan berjalan seiringan dengan aku

Tiba-tiba Nara tergelak.

"Kenapa?" Soalku pelik dengan tawanya yang tiba-tiba. Hari dahlah nak dekat maghrib dah. Seram betul budak ni sorang.

Nara ketawa lagi.

"Tak ada apa-apa. Cuma teringat hantu dalam kelas ahahaha." Tawa Nara semakin menjadi-jadi. Aku tak hiraukannya dan tarik tangan dia ke arah jalan.

Aku tahan teksi dan masuk ke dalam perut teksi.

Nara POV

Kenapa?" Soal Ayish pelik dengan tawaku yang tiba-tiba.

Aku ketawa lagi.

"Tak ada apa-apa. Cuma teringat hantu dalam kelas ahahaha." Tawa aku semakin galak.

Ayish tidak menghiraukan aku. Dia pandang aku pelik. Ingat aku dah kene sampuk dengan hantu ke apa?! huh

Sebenarnya aku teringat insiden dalam kelas haritu. Dia cakap haram pegang dia. Eh harini dah halal eh? Sentuh aku sesuka hati. Erk.

Ayish tahan teksi dan masuk ke dalam perut teksi.

Dia hantar aku sampai depan rumah.

"Dah pergi masuk ! " Kata Ayish menolak belakang badanku ke dalam pagar rumah.

"Lah. Awak pergilah masuk teksi dulu." Balasku pula.

"Tak nak. Selagi puteri saya tak selamat masuk dalam rumah, selagi tu saya tak balik." Ujar Ayish.

"Ya ya " Aku mengeluh. Bukan boleh menang kalau dengan dia ni.

Aku melambaikan tanganku padanya. Setelah aku masuk ke rumah. Aku intai Ayish dari celahan langsir tingkap.

Dia masuk ke dalam perut teksi dan teksi meluncur laju membawa Ayish pulang ke rumahnya.





gais?
author boleh update lagi kalau korang nak. so, komenlah.
kalau ade komen nak suruh author update satu chap lagi. i will make it.
jd pakat-pakat komenlah ye.

Kau Sahabat [ Complete ]Where stories live. Discover now