Ayish POV
Sekolah. Satu tempat yang baik. Tempat menimba ilmu. Tapi bagi aku. Ianya amat baik sebab tempat ni jadikan kerinduan aku pada Akim berkurang. Walaupun dia tetap dingin dengan aku.
Persekolahan berlalu begitu pantas. Lagi 3 Bulan aku dan rakan seperjuangan akan menempuhi peperiksaan. SPM.
Aku ingin lenyapkan segala masalah aku dengan Akim sebelum SPM. Tu azam aku.
Lepas keluar dari kelas. Aku tak terus pulang. Aku ikut Akim dari belakang. Aku panggil dia.
"Akim.." Dia berhenti beberapa saat tanpa memandang aku.
Lepastu dia jalan semula. Dia masih dingin.
Aku mengeluh dan pulang ke rumah.
.
.
.Hari dah malam. Tapi aku tetap nak keluar. Aku ke taman berdekatan dengan rumah Akim. Kenapa? Sebab tak boleh tengok muka tuan, tengok rumah pun jadilah. Ahaha.
Tak lama lepastu dia keluar. Aku ikut Akim.
"Akim.." Dia berhenti. Aku berjalan mendekati dia.
Aku nak pandang muka dia. Tapi dia tunduk. Tangannya dimasukkan dalam poket hoodie nya.
Dia angkat muka. Matanya merah.
Aku pandang dia dalam. Rasa sebak dalam jiwa menapak.
"Akim.." Ujarku perlahan.
"Tak bolehkah kita berkawan semula?" Aku tunduk. Pandang kasut aku. Aku sebak. Aku tarik nafas panjang. Cari kekuatan.
Aku angkat muka dan pandang dia lagi. Dia masih beku pandang aku dengan pandangan kosong.
"Tak bolehkah kita jadi macam dulu?" Suara aku bergetar.
"Regardless.." Dia pandang aku tajam.
Dia jalan rempuh bahu aku.
Aku toleh dan tarik bahu dia kuat. Aku tolak Akim ke dinding kasar.
"Kau lambat. Sebaik saja aku sedar kau patut ada disisi aku dan bukan pergi tanpa sepatah kata maaf.." Dia pandang sisi lain.
Jijik sangat ke aku dekat mata dia sampai dia tak nak pandang aku.
"Aku minta maaf. Aku taknak lagi rasa bersalah ni hempap diri aku Akim. " Berat rasa di dada.
"Kau patut buang rasa bersalah kau. " Marah Akim.
"Other than soccer I only had you! " Airmatanya tumpah. Dia cengkam bahu aku kuat.
"When I had to give up on soccer and when I wanted to die, you should at least been there, you jerk! " Dia tengking aku kuat.
Aku kaku. Setitis airmata jatuh. Terlalu rindu dengan setiap perlakuan dia.
"That's why what I am saying is! Didn't you miss me?! " Dia berundur rapat ke dinding.
Dia nangis. Akim meraup mukanya.
"When u decide to leave me. Don't you ever think about missing me? " Akim ketap gigi. Dia cengkam leher bahu aku.
"You just stupid liar! You ask me to stay but you're the one who leave me! " Dia jerit lagi. Tangisannya makin kuat lalu dia tolak aku sampai aku terdorong ke belakang.Aku tunduk. Bila-bila masa je airmata boleh tumpah.
"Aku rindu.." Aku juga menangis.
Aku lelaki. Aku juga menangis. Aku ada hati. Aku sayangkan persahabatan ini.
"Pergilah balik Ayish. ." Ujar Akim. Dia pandang aku dan berlalu.
Tinggalkan aku masih kaku di tempat yang sama.
Aku masih tak boleh terima hakikat ni.
.
Kemungkinan last chapter akan diupdate besok .Sorry sbb biarkan anda semua menunggu lama. Line takda 😂
YOU ARE READING
Kau Sahabat [ Complete ]
Teen FictionTengku Hazrick Hakimi, bersahabat baik dengan Farish Asyraf sejak dari sekolah menengah. Namun, atas satu kejadian yang tidak disengajakan, mereka bergaduh dan persahabatan yang dijalin bertahun tahun musnah. Datang pula Iqram cuba membalas dendam...