|Bab 6|

81 8 0
                                    

Ayish POV

Sudah sebulan berlalu. Bagaimanakah kehidupan Akim setelah ketiadaan aku di sekolah itu. Dulu aku menjadi pesaingnya.

Aku pasti. Sekarang dia mesti bahagia. Kerana tiada lagi orang yang dapat melawan keputusan peperiksaan cemerlangnya. Tidak mengapa Akim. Aku sentiasa doakan kesejahteraan kau dan keluarga.

Semoga kita masih dapat bertemu untuk aku lunaskan segala maaf aku. Untuk aku tenangkan hati. Untuk aku buang rasa bersalah ini dalam diri.

Akim POV

Setiap kali aku lalu dekat koridor dimana tempat terakhir aku melihat Ayish. Dimana tempat itulah yg memisahkan aku dengan dia, aku jadi pilu. Trauma. Terbayang2 kejadian itu. Aku masuk ke kelas. Seperti rutin biasa. Aku menjalani persekolahan. Kadang2 dunia aku di sekolah tidak lagi mencabar. Aku tiada lagi pesaing hebat seperti Ayish. Ya Allah. Betapa aku rindukan keletahnya.
Sekarang, aku tinggal sendirian di rumah. Orang gajiku telah berhenti. Maka aku melakukan segala kerja dengan sendirinya. Hal makan minum pakai tidaklah aku khuatir kerana harta arwah kedua ibu bapaku tidak habis jika untuk menanggung hidup aku seorang. Cuma aku kebosanan. Aku betfikir untuk berpindah.

Berpindah? Ye. satu idea yg baik. Aku mahu mulakan hidup baru Lupakan kejadian di koridor itu dimana *Merenung koridor tersebut* Aku akan menyewa di sebuah sebuah rumah. Takpun lebih elok kalau aku tinggal di asrama. Aku yakin aku akan mudah diterima mana2 sekolah kerana keputusan peperiksaan ku yg cemerlang. Aku akan meminta Pak Cik Azhar menguruskannya.

Ayish POV.

Aku berjalan pulang ke rumah. Sampainya di rumah. Aku meletakkan beg galasku di kerusi. Sangat letih dan lapar. Aku membuka peti. Ah! Kena masak sendiri. Aku hidup sendiriaan. Mama dan Papa jauh di Kuala Lumpur sana. Tapi Mama dan Papa tak pernah lupakan aku. Kadang2 di hari minggu mereka datang melawatku. Duit poket yg dibank in kan melebihi pada cukup. Aku bukannya seorang remaja lelaki seperti sebelum ini yg suka menghabiskan duit ibubapaku. Sekarang. Aku lebih matang.

Hari ini aku terasa malas yg teramat. Aku bersiap untuk keluar.

"Makan kat kedai lah hari ni" Aku berbisik pada diriku sendiri. Aku bersiap ala kadar memakai jeans dan tshirt beserta cap. Aku menyarung kasut converse hadiah drpd seseorang yg istimewa yg ku terima sebagai hadiah hari jadi. Kasut kegemaranku. Selesa.

Aku berjalan ke wakaf terdekat dan mencari teksi. Akhirnya setelah 10 minit berada di situ sebuah teksi berhenti. Aku ke kedai makan.

Setelah selesai makan. Aku berjalan seorang diri di shopping kompleks. Aku melihat jam. Teringat tarikh harini. Melihat kasut aku pula. Hari istimewa buat insan istimewa. Aku singgah di sebuah kedai kasut. Membeli kasut. Bukan untuk aku. Tapi untuk seseorang yg amat istimewa. Walaupun aku tidak dapat menghadiahkannya. Tapi aku akan menyimpannya. Sebagai tanda aku tidak pernah melupakannya.








Hi! Chapter ni pendek. Kehabisan idea. Btw, sorry lambat sbb busy dgn sekolah. Spm thun ni. so pls doakan sy ! wish me luck for my result. semoga cantiklah result nanti. hihi.

btw thankyou sbb korang sudi bace. lot of love 💕 xoxo

Kau Sahabat [ Complete ]Where stories live. Discover now