|Bab 16|

64 4 0
                                    

Nara POV

"Nara! " Ayish memanggilku. Aku berhenti dari berjalan dan berpusing ke belakang.

"Wait for me." Ayish memberikan senyuman manisnya, berlari anak menyamakan kedudukan kami.

"Nak gi mana dulu ni, Nara?" Tanya Ayish.

"Book store. Nak beli buku." Balasku.

"Okay. Pastu tengok wayang eh? Lama dah tak tengok wayang. " Katanya.

"Anything for you, dear Farish" Aku meng'gula'kan ayat aku. hahaha. Biar dia malu sikit.

"Wah wah. Kalau camtu nanti balik rumah aku lah. " Balasnya pula.

"Apasal pulak kene balik rumah kau?" Tanyaku pelik.

"Dahtu tadi cakap annnyyythinggg for youu. Bolehla kan?" Ayish pamerkan senyuman gatalnya. Goosebumps!

Tersirap darah! aku nak kenakan dia. Dia pulak kenakan aku. Alahai ini budak.

"Pervert! "

Dia ketawakan aku. Kuat. Orang sekeliling kami memandang.

Cis. memalukan betul.

Sedar dengan perbuatan itu. Ayish menekup mulutnya.

Sampainya di book store, aku mencari buku yang aku inginkan.
Ayish hanya memandang aku memilih buku. Dan setelah selesai. Kami berjalan menuju ke tempat membeli tiket wayang.

"Tengok cerita nilah" Kataku.

"Nope. Saya nak tengok cerita hantu. Saya belanja. So, kene ikut je cakap saya, okay?" Ayish terus menuju ke kaunter tiket tanpa mendapatkan persetujuan aku terlebih dahulu.

Pelik je bunyinya.

"Okay dah. Jom masuk. Dah nak start. Pandai saya pilih cerita. " isi bakul angkat sendiri. Aku menggulingkan bola mataku.

Aku membuntuti Ayish. Damn this boy is totally crazy!

"Couple seat?!" Kataku agak kuat.
"Why not? Tadi tak marah pun masa saya ngaku awak sebagai makkweee saya pada kayra?. " Dia mengangkat keningnya berkali kali.

Aku megeluh. Ini budak memang nak kena. Nak tak nak aku tetap kena duduk kat situ.

Cerita bermula. Aku diam je. Aku tengok Ayish. Ceyh acah cool betul! Yes yes. Mata dia, hidung dia, bibir dia was so perfect! Beruntung aku keluar demgam dia harini.

Aku senyum sendiri. Sesuailah dengan aku. Cantik. erp! Perasan jap.

Dah satu jam cerita ni. Jap lagi dah nak habis. Dan dan ni actionnyaaaa. Agak seram.

"Arghhhhh!!! " Aku terkejut. Oh mak aiiiiii Ayish menjerit macam anak dara. Kakinya!!!! Naik dekat atas kerusi.

Hahaha. Dia ni dah kenapa. Dia pandang aku. Aku pandang ah dia balik. Dia turunkan kaki dia. perlahan-lahannn.

Sumpah lawak betul muka dia.

'penakut rupanya' Getusku perlahan.

"Bukan takut. Terkejut okay! " Marah Ayish dalam nada tertahan tahan.

Dalam hati aku ni nak je gelakkan dia kuat kuat. Ajak aku tengok cerita hantu. Last dia yang takut.

Sekali lagi hantu keluar mengejut. Dia menekup mukanya.

Dan..

Aikkk! Dia bangun dan menarik tanganku keluar dari panggung. Tangannnyaaaa sejuk gais! Dia penakut. Tak salah lagi Ayish penakut! 😂

Muka je acah cool , swag lahai penakut rupanya. Hahahaha. Kasihan. Keluar je dari panggung, aku terus gelak.

Dia menjeling aku tajam. Berjalan meningggalkan aku.

Aku berlari menyamakan kedudukan. Aku tahu. Hari pun dah lewat petang. Jadi kami pun mengambil teksi pulang ke rumah masing masing.

Jangan salah faham. Tak gaduh okay. Ayish marah marah manja je tu. Aku kan wanita kesayangannya.

Eh eh dah declare eh? tak lagi. Huwaaa tapi aku tahu dia punya rasa yang sama. Hahahaha.

Bahagianya hari ini.

Malam ni dapatlah aku tidur dan mimpi indah. Dahtu dah sepanjang hari meluangkan masa bersama prince charming. Orang gila je tak bahagia. Kan kan?.

dan tak tahu pukul berapa. Aku terlelap bersama perasaan berbunga bunga di dalam hati. Dalam perut? Ade butterflies hahahahahhaha.

Kau Sahabat [ Complete ]Where stories live. Discover now