|Bab 8|

65 7 2
                                    

Ayish POV

Aku bangun awal harini. Tak perlu Alarm. Hikhik. Excited ah nak gi sekolah sebab Akim ada walaupun dia tak hiraukan aku. Huwaaaa 😭

So, aku siap. Sebelum keluar tu sempat la aku jeling diri aku dekat cermin. Masih hensem seperti dulu. Aku pandang cermin. Lama. Aku dekatkan sikit diri dengan cermin tu. Senyum.

"Hensem lah aku ni. Berseri semacam ! Eee cermin ape ni pandang-pandang. Alaa janganlah pandang. dahdahla pandang. Tahulah hensem. Ee benci lah" Aku menekup mukaku. Aku gelak sendiri dan. Berjalan sambil lambai dekat cermin sana.

Ha! Jangan kecam 😂

Aku keluar bilik. Masuk dapur. Rembat due keping roti yg aku sapu dengan jem dan berjalan ke luar rumah. Pakai kasut dan berjalan ke sekolah sambil makan roti.

Sampai dalam kelas. Aku senyum lagi tengok tempat duduk si Akim.

Takleh sorok sorok dah senyuman ni. Mulut ni pun asyik nak senyum je memanjang. Aku tepuk bibir aku. Haih jangan sampai dicop insane dahla.

Tak sangka ada yang memerhati tingkah lakuku. Huwaaa malunya hilanglah kemachoanku (个_个)

"Dah kenape yish? Nak sampai masa dahke? Kau muda lagi dude. Takziah" Oh my god this girl. Muka je cantik mulut macam puaka.

"Tak sayang aku ke tanya soalan macam tu? Taknak la doa camtu, pahala tak cukup banyak nak bawak bekal ke sana." Aku buat buat menangis sambil kesat air mata palsuku.

Apa salahnya berdrama di pagi hari bersama ratu cantik kelas kami iaitu Nara Alisha. kan kan?

Nara menggelengkan kepalanya.

"Tak larat nak layan drama kau"

Nara yang baru sampai melangkah ke tempat duduknya. Aku pula duduk di tempatku. Aku memerhati Nara.

"Dahlah cantik, bijak, mak pak kaya wooo. Shes perfect! Tapi satu je. Jual mahal sangat. Eh eh mana tahu ni dah try ke? Em em boleh cuba an an. " Getus hatiku.

Tiba-tiba Nara berpaling ke belakang dan melihatku.

"Weh kau pehal pandang aku macam tu. Seramlah." Nara bangun melangkah ke arah aku. Aku hanya mempamerkan senyuman innocent ku.

"Kau tengok ape yish?"
Nara menyoal nada biasa.

"Takde pape.. "

"Kau cakap aku lempang kau karang ! " Dah mula dah.

"Takde pape lah.. "

"Hey Ayish baju aku koyak ke ape cakap lah nanti lagi ramai tahu ! kau jangan lah buat AKU MACAM NI AKU MALU LAH! " Nara melompat lompat sambil pusing pusing cuba lihat ape yg ade kat belakang bajunya.

Aku gelak besar.

"Comel.. " Getusku perlahan.

"Ha?! " Nara menyoalku.

" Atau .. " Nara membulatkan matanya.

"Ade benda ke depan aku tadi?! Ayish! KAAAU JANGAN LAH MAIN MAIN AKU TAKUT LAHHH! " Nara bertempik berlari ke belakangku. Pegang lengan baju aku.

"Kau gila ke hape ni woi lepaslah ! HAROM KAU TAHU HAROOOMM! " Nara mencebik. Aku tolak dia supaya jauh sikit dari aku. Dan dia memberi satu pandangan mata hahaha dia nak suruh aku jelaskan dan aku cakap...

" Nothing Nara. Takde ape yg pelik. Dah dah pi main jauh2. " Ujarku. Nara menjelingku dan melangkah pergi ke tempat duduknya.


7.15Am.

Aku melihat jam di tanganku.
Rakan ku yang lain semua dah sampai. Mana Akim? Tak nampak pun kelibat dia. Takkan lupa jalan nak ke sekolah pulak.

Tapi kan tak mustahil lah dia kan baru pindah sini. Eh apeni aku fikir macam tu dia budak IQ tinggi lah mana boleh lupa pulak jalan nak ke sekolah. Aku hempuk dahi aku sendiri. Kuat pulak tu.

"Aduh.." Budak budak meja depan memusingkan badan melihatku. Aku balas dengan senyuman je. Hek eleh aku tengok si Nerd, Nizam tu gelengkan kepala dia. Sibuk jelah.








Hehe. Gatal nak update. Have fun guys!

Kau Sahabat [ Complete ]Where stories live. Discover now