|Bab 9|

72 8 0
                                    

Knock knock..

Pintu kelas diketuk. Akim masuk ke kelas dengan muka selambernya duduk sebelah aku. Classmate semua duk perhatikan dia. Termasuk aku. Dia lewat 1jam kut.

Sir Zacky yang sedang mengajar memberikan 'death glare' dekat si Akim. But dia dengan selamber badaknya membuka zip beg nya dan keluarkan buku.

"Apa?! " Akim baru tersedar yang semua orang sedang perhatikannya. Lepad kene jerkah semua kembali kepada keadaan asal.

cumaa....

"Its 8.30am and how dare you entered my class without my permission Hazrick Hakimi?! Get out now!" Jerit Sir Zacky yang memang dikenali pantang masuk lambat kelas dia.

Akim keluar tanpa bantahan. What is wrong with him? Dia bukan jenis budak yang macam ni.

Dia budak baik. Tak pernah datang lewat. Dia akan merayu nak belajar kalau dihalau dan dia takkan keluar kelas tanpa buku. But..

But tu Dulu? di sekolah lama. Cerita lama. Tak perlu dikenang. People change in a blink of an eyes.

Aku mengeluh.

"Tak padan dengan budak baru dah buat hal. Ingat ni sekolah makpak dia ke.. bla bla bla..." Sir Zacky membebel.

"Makpak saya dah takde sir.." Ternyata Akim masih berada di pintu dan dia dengar segala bebelan Sir Zacky.

Aku terkejut. Dah tak ada? Pergi mana? Nevermind. Akim saja saja tu. Aku melihat Akim berjalan pergi.

Dah 10 minit Akim pergi. Aku megeluh lagi. Kelas membosankan. So i decided..

"Excuse sir! May i go out?"

"Awak nak pergi mana?"

"Toilet maybe?" Aku senyum sumbing.

"okay."

Woah! Dia bagi aku keluar. Yes!

Ergh ! Aku menggeliat sedikit. Semua rasa mengantuk hilang lepas keluar kelas. Aku berjalan ke koperasi. Nak cari air nak hilangkan dahaga. Dan aku nampak Akim. Di bawah pokok menghadap padang yang luas terbentang.

Termenung.

Dan seorang perempuan datang. Memberinya sekotak air. Dia menerima. Aku lihat mereka berbual. Mesra.

Seperti...

Nevermind. Aku ke koperasi. Beli sekotak air dan masuk ke kelas. Kelas macam biasa. Lagi 5 minit tamat waktu Sir Zacky. Harini 2jam duh belajar sejarah. Penat otak.

This subject damn so suck ohmg ohmg mencarut pulak aku. I hate this subject!!!!!! fttt....

Akim POV

Selangkah aku keluar dari pintu kelas aku terdengar Sir zacky bersuara

"Tak padan dengan budak baru dah buat hal. Ingat ni sekolah makpak dia ke.. bla bla bla..."

Sentap. Ya.

" Makpak saya dah takde sir.."

dan aku berjalan tanpa arah tujuan. Tuhan. Kuatkan aku seperti dulu. Kata-kata tajam sir begitu sakit menyuntik terus ke dalam jiwa.

Aku terlalu rindukan mereka. Pembakar semangat aku.

Aku berjalan menuju ke padang. Aku sandarkan badan pada sebatang pokok dan pejamkan mata.

Mencari sedikit kekuatan. Dan tiba-tiba datang seorang gadis menghulurkan sekotak air. Aku dengan teragak-agak menerimanya.

Budak ni nak ngorat aku ke? hehehe.

"Hai. Rick kan? Budak baru kelas sains1? " Tanya pelajar perempuan yang berkulit putih bermata sepet dan bertocang satu.

"Comel.." Getus hatiku

"Yes i am. and who are you?"

"Yana Dawson. panggil Yana je. Saya budak kelas sebelah. " Dia duduk di sebelahku dan beri aku satu senyuman menawan yg menampakkan lesung pipitnya yg taklah dalam mana di sebelah kanan. Tapi cukup lah buat dia nampak manis. .

Kau Sahabat [ Complete ]Where stories live. Discover now