Ayish POV
"Iqram-Iqram.." Aku menggelengkan kepalaku.
Perlu ke dia buat fitnah pada Nara sampai macam tu sekali? Apa dia fikir kalau dia buat macam tu aku akan tinggalkan Nara? Tak.
Mataku masih lekat memandang televisyen. Semua cerita tak menarik.
Aku mengeluh. Bosan. Lalu aku kedapur membuat air dan ke ruang tamu. Aku pandang meja.
Tiba-tiba fikiran aku melayan teringatkan Akim. Makan megi bersama. Aku senyum sendiri.
Apa dia buat sekarang? Study ke? Main game ke? Rindunya aku nak main video game dengan dia.
Aku mengeluh. Hari dah malam. Aku habiskan minuman aku dan masuk ke bilik untuk beradu.
.
.
.Akim POV
Pagi-pagi dah stres. Nak pergi sekolah pun mood dah kelaut. Macam mana ilmu nak masuk?
"Haih.." Aku mengeluh. Aku capai beg dan menyarung kasut. Aku kunci pintu rumah lalu berjalan ke sekolah.
Kes aku tumbuk Iqbal haritu tak ada orang lapor pun. Ataupun cikgu dah tak nak ambik tahu. Well i don't care.
Aku masuk ke kawasan sekolah. Aku nampak Ayish berjalan dengan Yana. Dah kenapa dengan Ayish tu? Yana pun dia nak cekup jugak ke?.
Ah! Aku peduli apa.
Tapi kenapa rasa geram semacam aje ni? Aku berjalan menuju ke kelas.
Sekali lagi aku nampak adegan menyakitkan hati. Ayish senyum pada Yana.
Yana! aku ni apa? Haritu sibuk terkejarkan aku. Harini hati dah beralih arah eh? Biasa la. Manusia berubah. Aku mengeluh berat.
Aku masuk ke kelas. Hati begitu panas. Perasaan benci membuak-buak bila aku nampak Ayish dengan selamba nya menegur Nara.
Dasar playboy. Aku tahulah dia ada rupa. tapi tak perlu kot nak mainkan hati perempuan.
Aku ingatkan kalau nampak Yana, hilanglah serabut aku ni. Nampaknya jangkaan aku salah. Makin serabut adalah.
Dulu ya, tiap kali pandang Yana, hati berbunga-bunga. Tapi sejak tadi aku rasa macam nak hempuk je dua manusia ni.
Ah! Apa dah kena dengan aku ni?! Aku mengusutkan rambutku.
Aku menjeling Ayish yang duduk di kerusinya.
Matapelajaran pertama bermula dengan baik. Dan seterusnya. Sampai waktu rehat.
Aku tak bercadang nak pergi makan. Malah aku melilau di kawasan belakang kantin. Masa rehat dah habis tapi aku masih berjalan di sekitar belakang kantin.
Aku nampak sekumpulan budak-budak nakal. Budak kelas belakang. Diorang tengah hisap rokok.
Aku mendekati mereka.
"Kau nak cuba?" Tanya salah seorang daripada mereka.
Aku menolak.
"Kalau kau nak cuba, nah! " Seorang drpd mereka memasukkan sebatang rokok dalam poket kemejaku. Tak lupa juga mancis. Dia menepuk bahu aku lembut.
"Kalau tak nak. Kau buang. Kami tak paksa. " Diorang pun berlalu ke kelas masing-masing.
Aku memandang poket kemejaku. Perlahan tangan aku menyentuhnya.
Aku berlalu dari kantin dan menghayun langkah ke belakang dewan. di sana ada satu stor.
Aku masuk ke dalam stor tersebut. Aku tengok sekeliling. Ade sebuah loker , kerusi dan meja yang tak digunakan.
Aku mencucuh rokok tersebut. Tak aku sangka. Ayish mengikutiku. Dia membuka pintu stor tersebut dan melihat aku yang sedang menghisap rokok.
Dia menepis rokok tersebut dari tanganku. Aku mencerlung ke arahnya.
" Tak perlu nak bunuh diri dengan hisap rokok.." Kata Ayish perlahan.
"Tak mati lagi. Bukan aku minum racun." Kataku memeluk badanku. [Silang tangan ke dada]
Tiba-tiba bunyi kaki orang menapak, mendekat.
Cepat-cepat kami menyorok didalam loker tepi pintu.
Aku nampak seorang tukang kebun. Dia mengintai ke dalam stor.
"Tadi bunyi suara orang." Tukang kebun tersebut menggaru kepalanya yang tidak gatal.
Dia keluar dan tutup pintu stor tersebut.
Aku yang dah mula lemas dalam loker segera keluar. Begitu juga Ayish.
"Aku minta maaf. Aku salah" Kata Ayish.
Mata aku tajam menikam anak matanya. Aku nampak keikhlasan dalam mata Ayish.
"Aku tak nak dengar kata maaf kau." Aku ego. Aku menolak bahunya kuat.
Dia mengundur dan jatuh ke atas kerusi yang patah. Perit pasti terasa pada belakang badannya.
"Aku tetap nak minta maaf. Aku tahu salah aku." Aku jadi geram serta-merta.
Aku mengambil sebuah kerusi dan menghayunkan ke arah Ayish. Dia langsung tak mengelak.Dummm!
Aku menghempaskan kerusi tersebut ke dinding. Berkecai kerusi teesebut. Patah je sebenarnya. Ahaha.
"Kau dah kenapa?" Aku mencengkam leher bajunya.
"Kau dah tak berani nak pukul aku balik?! hah?!" Aku menggoncang badannya.
Aku tahan airmata aku dari menitis. Sungguh aku tak sanggup langsung nak cederakan Ayish walaupun dia dah buat aku macam ni.
"Pukul aku! Pukul! " Mata Ayish merah. Dia tahan tangis. Dia pegang tangan aku yang masih cengkam leher bajunya.
Aku diam.
"Pukul aku kalau itu dapat menghilangkan rasa marah kau pada aku, Akim." Aku melepaskan cengkamanku. Aku berjalan ke pintu stor.
Dan tiba-tiba pintu dibuka dari luar.
Sorry lama tak update. Masalah kesihatan. Maka mood nak menaip pun hilang dibawa kesakitan di hidung yang melampau. ahahaha.
YOU ARE READING
Kau Sahabat [ Complete ]
Teen FictionTengku Hazrick Hakimi, bersahabat baik dengan Farish Asyraf sejak dari sekolah menengah. Namun, atas satu kejadian yang tidak disengajakan, mereka bergaduh dan persahabatan yang dijalin bertahun tahun musnah. Datang pula Iqram cuba membalas dendam...