|Bab 34|

59 6 2
                                    

Nara POV

Kau tak sepatutnya tanya soalan tu masa aku tengah makan, Yish.

Mood nak spend time dengan Ayish semua hilang sebab soalan bodoh dia tu.

Aku tak suka nama Iqram disebut-sebut. Nama dia tu ingatkan aku pada manusia tak guna tu. Dia hampir saja ragut kesucian aku.

Iqram. Manusia yang akan aku benci sampai aku mati. Kalaulah benda tu jadi. Malu satu hal. Kasihan aku. Kasihan lagi suami aku akan datang. -,- Pikir masa depan nampak.

"Nara! " Ayish memegang tanganku. Kemas.

"Nara stop!" Dia rentap tangan aku kasar sampai aku berhenti jalan.

"Kenapa ni?" Soal Ayish.

"Nothing. Saya cuma rasa tak sihat. Demam mungkin" Balasku malas.

Ayish memandang aku dengan pandangan pelik.

Dia lekatkan belakang tapak tangan dia dekat dahi aku.

"Tipu. Tak panas pun." Ayish senyum.

Ah! Senyuman dia yang selalu sejukkam hati aku yang tengah panas.

"Saya nak balik. " Seriusku.

"Okay- okay. Boleh. Tapi temankan saya dulu. Sekejap je. Alang-alang kita dah kat sini saya nak cari barang jap. " Dia tarik aku ke tempat bahagian makanan.

"Nak beli apa? " soalku sekadar memecah kesunyian antara kami.

Dia senyum lagi. Nampak giginya yang teratur tu.

"Megi."

"Hey! Apa nak makan megi ni. Spm just around the corner. Tak baik untuk otak" Marahku. Aku bercekak pinggang.

"Awak tak nak bagi pun, saya tetap nak beli." Dia capai megi dan beratur di kaunter pembayaran.

Aku meggelengkan kepalaku.

Saja dia guna ayat tu. Nak pulangkan paku buah keras aku tadi. Tadi aku degil, tetap nak beli buku. Sekarang dia buat degil dia pula. Alahai aku rasa kitorang ni comel je kalau dah declare bersama. Hehehe.

"Dah jom." Panggilnya. Aku berjalan seiringan dengannya.

Ayish menayangkan megi padaku.

"Bijak tak terletak pada megi. " Sindirnya.

"Tapi.."

"Saya makan megi, saya tetap bijak." Dia ketawa. Ingat kelakarlah tu

"Riak." Aku menjelingnya.

"Kenyataan." Balasnya lagi.

Aku jeling dia lagi.

"Jelinglah lagi. Saya doakan nanti awak juling" Katanya seraya ketawa.

"Tak baiklah doa orang macam tu" Aku mencebik.

"Tak kesah." Balasnya menjengkelkan.

Aku mendengus kuat membuatkan tawanya makin menjadi jadi. Aku pun tak tahu kat mana lawaknya. Bersungguh dia gelak. Huh! Annoying as always.

Akhirnya driver datang. Masing-masing mendiamkan diri dalam kereta.

Setelah sampai di depan rumahnya dia , dia ucapkan terima kasih pada driver keluargaku.

Dia ketuk cermin kereta. Pakcik membukanya. Dia jengukkan kepalanya ke dalam. Seat belakang. Pandang aku.

"Cik, bawak kereta elok-elok tau. Pastikan PUTERI saya ni sampai dalam keadaan baik di rumah ye. Selamat malam." Dia mengenyitkan matanya kepadaku.

Sumpah aku malu pada driver ni. Pakcik ni pun ha asyik tersengih-sengih je.

"Ya. Saya akan bawak puteri cik Ayish ni dengan baik. " Dia mengangkat tangan pada Ayish.

Setelah kereta meluncur pulang kerumah. Telefon bimbitku berbunyi.

Mesej dari Ayish.

Selamat malam Tuan puteri. Tidur nanti jangan lupa mimpi saya. Eh bukan sekadar saya. Tapi kita! 💓

Indah betul kata-kata Ayish. Cukuplah buat aku bergetar!

Aku tersenyum sekilas membaca semula mesejnya.

Aku pulang kerumah dengan bahagianya.

Masuk bilik, aku bersihkan diri dan baring atas katil saiz queen aku tu. Tak pernah aku rasakan hati sebahagia ini.

"Ayish, kalau saya puteri, awak lah puteranya. "Aku menekup mukaku dengan bantalku dan bergolek-golek bahagia dia atas katil.

Sungguh! Kau buat hari gelap aku makin cerah dengan sinar kasihmu. Ewahh.

Setelah letih bergembira sendirian. Aku lelapkan mata dengan rasa bahagia penuh dijiwa 😜




Kayra tak keluar lagi. nantikan part seterusnya.

tbc...

Kau Sahabat [ Complete ]Where stories live. Discover now