Genç kız çantasından mendil çıkarıp gözlerini, yüzünü sildi. Genç adama gülümsedi: "Pert."
"Ne?"
"Pert."
"O da nedir?"
"Pert sensin. Perte çıkmış araç gibi bakıyorsun."
"Yok be."
"Gerçekten öyle."
"Delisin."
"Yok ciddiyim."
"Sarhoşluğuna verdim. Asıl pert sensin. Ağlayan ben miyim?"
Genç kız güldü: "Öyle olsun. Senin sorunların yok mu?"
"Var elbette."
"Bak akılma ne geldi: Sığınak iyi fikir de.. An geliyor öyle şeyler hissediyorsun ki.. öyle olaylar yaşıyorsun ki; binbir inşaa ettiğin sığınağın da hikaye oluyor, sığınağın uyduruk kalıyor. Kendine sığınmak kafi gelmiyor sana. Denedim. Çok iyi bir denemeydi. Herifin biri bana kendini film yapımcısı olarak tanıttı. Sabıkalı, uyuşturucu ve kadın satıcısı çıktı. Yakamı zor kurtardım pislikten. Şansımı sonra yine denerim belki. Gerekeni yaptığım için içim rahat. Büyük hayaller kurmamak gerektiğini anladım. Her neyse." Hafifçe güldü. "Senin tarlada köle gibi çalıştığını duydum... kasabayı terk ettiğini..."
"Kimden duydun?"
"Baban bize geldil... salya sümük ağlıyordu..." Gülüyordu. Yusuf'un ters bakışıyla kahkaha yarıda kesildi.
Yusuf dudaklarını büktü: "Desene maskara oldum millete."
"Olur böyle şeyler. Takma kafana."
"Ben de denedim. Olmadı."
"Hayallerin suya mı düştü? Hayalin neyd?"
"Bilmem ki. Gittim işte. Çiftlikte iş bitmiyordu ki. Hamallık! Ruhumun enerjisini sülük gibi emiyordu."
"Herkesin bir hayali vardır. Benimkiler suya düştü. Hayal kurmak ve gerçekler iki farklı şey."
"Geç olsun, nasıl ve ne kadar zor olursa olsun; ama uyanış mutlaka olsun."
"Ne uyanışı be! Moruk lalfları bunlar. Yaşamdan elini eteğini çekmişlerin bilgece palavraları. Parasız yaşanmıyor aslanım ve gelecek olmuyor. Kendi yaşantını asla kuramıyorsun."
"Yani demek istediğim şu an kafanı taktığın ; diğer deyişle seni yıkan mesele ilerki günlerde çöp derecesine gelir, gelebilir. Çocuk avukat olmak ister, büyür, bir şeyler yaşar ve avukatlığın bir saçmalık olduğuna karar verir, resim yeteneğini keşfeder, çalışır çabalar, emek harcar ve sonra ressam olur filan."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KASABADAKİ GENÇ KIZ
Romance18 yaşındaki Yusuf kasabadaki en güzel kıza aşıktır. Onu ve parayı elde etmek isterken başına gelenler. Yusuf ailesiyle çiftlikte yaşamaktadır... Hayatta yüksek bir noktaya gelmek için çözüm arayan gençler, lise sonrasındaki gençlerin çıkmazlarda yü...