KENDİNİ BULDUĞUN YERDE Bölüm 82

12 16 0
                                    

Musa onları şatonun altına indirdi, tünelin labirentlerinde ilerliyorlardı. Musa durdu, sağa mı, sola mı; yoksa yola devam mı etmesi gerektiğini bilemedi.

"Neden durdun?" dedi Ayhan.

"Düşündüm" dedi Musa sola saptı. Ne tarafa gittiğini karıştırmıştı.

Oysa bu labirenti ezbere biliyordu.

Musa yine durdu.

Ayhan dedi ki: "Dayı, kaybolduk değil mi?"

"Sus be! Hep seni mi dinleyeceğiz!" dedi Cemil.

"Dayı Allah'ını seversen hatırla yolu!" dedi Ayhan.

Yaşlı adam yere düştü. Nefes almakta zorluk çekiyordu. Cemil ileri düşen el fenerini el yordamıyla bulup yaşlı adamın yüzüne tuttu.

"Dayı ne var, iyi misin?" diye sordu Yusuf.

"Kalbim...kalbim."

Yaşlı adam gözlerini kapattı, başı usulca yana düştü.

Cemil dedi ki: "Çıkışı tarif edemeden öldü! Ulan biraz daha yaşasaydı keşke. Buradan nasıl çıkacağız şimdi!"

Ayhan dedi ki: Bu bunağa güvenmekle hata ettik."

Yaşlı adam gözlerini açmıştı: "Arada böyle olurum. İyiyim iyiyim."

Labirentte ilerlemeye devam ettiler. İçerde çok kötü bir koku vardı, mazot kokusu gibi, çöplük kokusu gibi, acayip bir kokuydu.

Ayhan dedi ki: "Bu tünelleri yapan hava girişlerini de yapmıştır; ama tıkanmış olmalı."

"Kimse yok mu, sesimi duyan biri varsa bana yardım etsin!" diye bağırdı kızın biri, tünelin uzak bir tarafından bir yerden geliyordu bu ses. Boğuk, silik bir sesti.

Bu ses Yusuf'a çok tanıdık gelmişti.

"Ben bu sesi tanıyorum!" dedi Yusuf, "gidip alalım onu."

"Tuzak olabilir" dedi Ayhan.

"Bir bakıp gelmem lazım, benle gelen var mı?"

Kimse cesaret edemedi.

Ayhan dedi ki: "Ben varım! Bize bir şey yapmaya kalkarsa yangın söndürücüyle boğarım onu! Öleceksem eğer cesur bir hareketle öleyim be!"

"Biz sizi burada bekliyoruz" dedi yaşlı adam, çabuk gidin ve çabuk gelin!"

Ayhan ve Musa dikkatle ilerledi. Yusuf çakmağı yakmış etrafa bakıyordu: "Neredesin?"

Yaklaşanları duyan ve korkan genç kız saklanmıştı.

"Vergül neredesin?"

"Buradayım. Yusuf sen misin?"

Yusuf labirentin sol tarafına gitti, aralığa gizlenen Vergül'e elini uzattı.

KASABADAKİ GENÇ KIZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin