KENDİNİ BULDUĞUN YERDE Bölüm 42

15 18 0
                                    

Vergül Yusuf'un yanına döndü.

"Bu kız doktor ya da uçak mühendisi olmayı istiyordu. Temizlikçi oldu. Nişanlısı istemedi diye üniversite yolunu da tercih etmedi. Zavallı. Sınıfın en zekisiydi."

Kitap imzalatma sırası eriyene kadar gezmeye karar verdiler.

Motorlu gösteriye bilet alıp içeri girdiler. Yüksek bir platformdaydılar.

Aşağıda bir silindir vardı. Silindirin merkezinde genç bir adam motora bindi, arkasına da kör bir genç kız. Motor silindirde dönmeye başladı, hız aldıkça merkez açısını genişletti, silindirin duvarına tutundu, duvarın ortasına kadar geldi. Ne motor sürücüsünün ne de kör genç kızın hiçbir güvenlik önlemi yoktu, kör kız üstelik motora yan binmiş, eğreti oturmuştu, sıkı sıkıya hiçbir yere tutunmuyordu. Motor silindirde dönüp duruyordu. Kısa bir süre sonra kulakları saran motor vınıltısı gücünü azalttı, sürücü motoru silindirin merkezine, başladığı yere getirdi.

Çıktılar.

"Kör bir kız nasıl işe yarıyor. Şaştım. Ne kadar para alıyor acaba? Kendimden utanıyorum. Gözüm görüyor ama bir halt yaptığım yok. Kör bir kız kadar bile olamadım."

Yusuf güldü.

"Ne güyorsun oğlum; ciddi bir şey bu!"

Ellerindeki kitabı Hasan'a imzalatıp küçük bir sohbet yapıp oradan uzaklaştılar. Sessiz ve sakin bir noktaya gelip banka oturdular.

Vergül çantasından kitabı çıkardı, rasgele bir sayfayı açıp biraz okudu ve kitabı kapadı. Keyfi kaçmıştı, dedi ki: "Biri iş yapmam lazım. Sen ne düşünüyorsun, pert? Baban sert biridir. O evde tembelliğe izin vermez. Çakr yumruğu, değil mi?"

"Aynen. Geçen gün uyardı zaten. Normalde yumruk çakar ve çağdaş laflar edemezdi. Bu kez çakmadı ve çağdaş konuştu."

Vergül güldü: "Nasıl çağdaş?"

"Yani bir şeyler yapmalısın filan türünden konuştu. Boş durmamdan hoşlanmıyor. Adam haklı aslında."

"rigìZ==

KASABADAKİ GENÇ KIZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin